Ανοιχτή επιστολή στα κράτη – μέλη & στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ένας σταθερός χρηματοδοτικός μηχανισμός, το βασικό ζητούμενο για τους φορείς οδικών μεταφορών.
Η ενεργειακή μετάβαση, οι χώροι στάθμευσης & η κατάρτιση των οδηγών ενισχύουν τη θέση της IRU.
Τα άμεσα πλάνα & οι σκέψεις της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών.
Ένας σταθερός χρηματοδοτικός μηχανισμός, το βασικό ζητούμενο για τους φορείς οδικών μεταφορών
Σε κάθε περίπτωση, το περιεχόμενο της επιστολής προς τους υπουργούς του Συμβουλίου Γενικών Υποθέσεων και του Συμβουλίου Οικονομικών & Δημοσιονομικών Υποθέσεων, προάγει την ύπαρξη – και ενίσχυση – ενός σταθερού ευρωπαϊκού χρηματοδοτικού μηχανισμού στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, κάτι που έρχεται σε κόντρα με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μεταφερθεί το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης της ΕΕ για τις μεταφορές σε Εθνικά Ενιαία Σχέδια.
Και το επιχείρημα πίσω από αυτό; Αν γίνει πράξη μια τέτοια κίνηση, εκτιμάται πως θα κατακερματιστούν οι επενδύσεις, θα αποδυναμωθεί η συνδεσιμότητα και θα υπονομευτούν η ανταγωνιστικότητα, η ανθεκτικότητα και η στρατιωτική ετοιμότητα της Ευρώπης.
Όπως δήλωσε, εξάλλου, η διευθύντρια της
IRU στην ΕΕ, Raluca Marian:
«Ένας καλά δομημένος και κεντρικά συντονισμένος μηχανισμός χρηματοδότησης της ΕΕ επιτρέπει στους φορείς εκμετάλλευσης των μεταφορών να καταρτίζουν μακροπρόθεσμα επενδυτικά σχέδια, να προωθούν την καινοτομία και να βελτιώνουν τη συνολική αποτελεσματικότητα του τομέα».
Η ενεργειακή μετάβαση, οι χώροι στάθμευσης & η κατάρτιση των οδηγών ενισχύουν τη θέση της IRU
Αναμενόμενα, λοιπόν, θέση της
IRU στην προκειμένη περίπτωση είναι πως η πρότασή της φέρνει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη πρωτοβουλιών που συνάδουν έτσι κι αλλιώς με την ατζέντα και τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τέτοιες, είναι η οικολογικοποίηση του στόλου, η κατάρτιση και επανεκπαίδευση των οδηγών και η βελτίωση των συνθηκών εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ασφαλέστερων και καλύτερα προστατευμένων χώρων στάθμευσης για τα φορτηγά.
Όσο για το κερασάκι στην τούρτα, αυτό είναι η – συνήθης πλέον – «μπηχτή» που για πολλοστή φορά διέρρευσε από τους κύκλους της IRU πως, εφόσον η ΕΕ αναμένει από τον κλάδο να πραγματοποιήσει βασικές επενδύσεις, τότε η ανάλογη απαίτηση που υπάρχει προς την ΕΕ είναι να στηρίξει έμπρακτα αυτές τις προσπάθειες.
Τα άμεσα πλάνα & οι σκέψεις της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών
Συνοψίζοντας, οι υπογράφοντες υπογραμμίζουν πως η πρότασή τους ενισχύει την οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή της Ευρώπης, διασφαλίζοντας τον εφοδιασμό με κρίσιμες πρώτες ύλες και υποστηρίζοντας τη μετάβαση στη βιώσιμη κινητικότητα.
Στο ίδιο πλαίσιο, άλλωστε, η IRU έχει φροντίσει μέσα στους τελευταίους μήνες να επισημάνει και να προτείνει και άλλες λύσεις: από τη
«στρατολόγηση» επαγγελματιών οδηγών από τρίτες χώρες (για την αντιμετώπιση της έλλειψης προσωπικού στον κλάδο), μέχρι τη
μείωση του ορίου ηλικίας για τους οδηγούς βαρέων επαγγελματικών στα 18 έτη – μέθοδος που ήδη εφαρμόζεται σε Ισπανία, Πολωνία, Φινλανδία, Ιρλανδία και Γερμανία.
Υπενθυμίζεται δε πως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ύστερα από πιέσεις της IRU, έχει ήδη δεσμευτεί να διαθέσει
320 εκατομμύρια ευρώ από τα ταμεία της ΕΕ για τη χρηματοδότηση σε υποδομές ασφαλών θέσεων στάθμευσης για φορτηγά πανευρωπαϊκά.