ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» η Πολιτεία έχει θεσπίσει πληθώρα κινήτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης μέχρι το τέλος του 2021.

    Πληθώρα κινήτρων για όσους θέλουν να επωφεληθούν

    37.227 Επισκέψεις στο άρθρο (31/5/2021)

    Μέσω του νομοσχεδίου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών καυσίμων: Μέτρα προώθησης και εφαρμογής της ηλεκτροκίνησης» που παρουσιάστηκε, ψηφίστηκε από τη Βουλή και τέθηκε σε ισχύ μέσα στο καλοκαίρι (Ιούνιος) του 2020, η Πολιτεία και από κοινού τα υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η Πολιτεία έθεσε τα θεμέλια για την εισαγωγής της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην ελληνική αγορά μέσα στα επόμενα χρόνια.

    Kοινοποίησε το »


    Απώτερος στόχος, με βάση και τις τότε δηλώσεις του πρωθυπουργού είναι, έως το 2030 ένα στα τρία οχήματα που θα ταξινομούνται στην Ελλάδα να είναι ηλεκτροκίνητο.

    Σε πρώτη φάση, το πλάνο προβλέπει την παροχή κινήτρων πολλαπλών τύπων, μεταξύ των οποίων και η επιδότηση, με συνολικά κονδύλια 100 εκ. ευρώ (για τη 2ετία 2020 – 2021), της απόκτησης ηλεκτρικών ή υβριδικών οχημάτων από τους ενδιαφερόμενους δικαιούχους.
    Με βάση τα όσα έχουμε παρουσιάσει μέχρι στιγμής και στις σελίδες του περιοδικού μας, το όφελος για την απόκτηση ενός –τέτοιου τύπου- οχήματος ανέρχεται έως και στο 25% της αξίας του, και αν συνυπολογιστούν τα οικολογικά bonus και οι σχετικές φοροελαφρύνσεις, υπολογίζεται πως ανέρχεται έως και στα 10.500 ευρώ, ειδικά για την αγορά νέων ηλεκτρικών ΕΔΧ Taxi οχημάτων.
    Μεταξύ άλλων αξίζει να προσθέσουμε πως η Πολιτεία έχει ανακοινώσει πως από το 2020 και για δύο έτη, τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα παντού ενώ απαλλάσσονται και από τα τέλη στάθμευσης στις σχετικές περιοχές.

    Την ίδια στιγμή, οι δαπάνες για τη φόρτιση τους εξαιρούνται από το φορολογητέο εισόδημα και από τα εταιρικά έσοδα εκπίπτει το 50% (70% για τα νησιά) του κόστους αγοράς ή μίσθωσης τους. Φυσικά, αντίστοιχες απαλλαγές ισχύουν και για έξοδα εγκατάστασης των εταιρικών σημείων φόρτισης.
    Αντίστοιχα, με βάση τις σχετικές αποφάσεις της ΕΕ που επιβάλλεται να ενσωματωθούν και στο δίκαιο της χώρας μας, από τη 2η Αυγούστου του 2021, το 33% των προμηθειών λεωφορείων θα πρέπει να αφορά σε οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων ενώ, από την 1η Ιανουαρίου του 2026, το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 47%.
    Σε κάθε περίπτωση, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (που τέθηκε σε ισχύ την 24η Αυγούστου του 2020) για την περίοδο 2020 – 2021, προβλέπονται τα εξής:
     
    Για τα φυσικά πρόσωπα:
    • Επιδότηση 15% (έως 5.500 ευρώ) για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος.
    • Επιδότηση 20% (έως 800 ευρώ) για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού δικύκλου.
    • Επιδότηση 40% (έως 800 ευρώ) για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου
    • Επιδότηση 500 ευρώ για την αγορά έξυπνου οικιακού φορτιστή
    • Επιδότηση με 1.000 ευρώ για την επιλογή αντικατάστασης / απόσυρσης του παλαιού οχήματος.
     
    Για τα Taxi:
    • Επιδότηση 15% (έως 8.000 ευρώ) για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος.
    • Επιδότηση 15% (έως 5.500 ευρώ) για την αγορά υβριδικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 gr CO2/km
    • Επιδότηση 2.500 ευρώ για την υποχρεωτική αντικατάσταση του παλαιού οχήματος
     
    Για τις εταιρείες:
    • Επιδότηση 15% (έως 5.500 ευρώ) για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος.
    • Επιδότηση 15% (έως 4.000 ευρώ) για την αγορά υβριδικού επαγγελματικού οχήματος εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές ρύπων έως 50 gr CO2/km
    • Επιδότηση 20% (έως 800 ευρώ) για την αγορά ηλεκτρικού δικύκλου
    • Επιδότηση 1.000 ευρώ για την επιλογή αντικατάστασης του παλαιού οχήματος.
     
    Φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
    Η δαπάνη ή / και μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων έως 40.000 ευρώ προσαυξάνεται κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Για τα υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με εκπομπές έως 50 gr CO2/km, ο συντελεστής θα είναι 30%.
     
    Προωθείται και η μετατροπή συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα
    Στο πλαίσιο του πρόσφατου Οικονομικού Forum των Δελφών, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γ. Κεφαλογιάννης, σε ότι αφορά στις νέες πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που αποσκοπούν στην βελτίωση της αστικής κινητικότητας, αναφέρθηκε στην σχεδιαζόμενη υλοποίηση ενός νέου θεσμικού πλαισίου για την μετατροπή συμβατικών οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα εκτός φυσικά των ανάλογων πρωτοβουλιών που έχουν ληφθεί σε ότι αφορά στην ανάπτυξη των υποδομών φόρτισης και την εισαγωγή ρυθμίσεων για την συντήρηση και επισκευή των οχημάτων.
     

    ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

    Kοινοποίησε το »