Το καινούργιο ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης της Mercedes-Benz αφορά σε οχήματα με υψηλά φορτία στον μπροστινό άξονα.
Πλεονεκτήματα: Καλύτερη ανταπόκριση στις υψηλότερες ταχύτητες, 3 επιπλέον λειτουργίες στην υποβοήθηση του τιμονιού & βελτιωμένη ευθυγράμμιση.
Εξοικονομείται βάρος & μειώνονται τα έξοδα συντήρησης, χάρη στην κατάργηση της μπαταρίας buffer.
Η νέα – και αναβαθμισμένη - έκδοση του γνωστού συστήματος υποβοήθησης, Servotwin (σ.σ. πρόκειται για μια εξελιγμένη ηλεκτροϋδραυλική λειτουργία διεύθυνσης για καλύτερο έλεγχο της ροπής, μέσα από τη χρήση ενός ηλεκτρικού κινητήρα και μιας ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου), στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα της Mercedes-Benz Trucks, κατά πως φαίνεται, θα αποδειχτεί «game changer» ως προς την άνεση του οδηγού.
Κι αυτό, διότι η συγκεκριμένη υπηρεσία – που προορίζεται για φορτηγά με υψηλά φορτία στον μπροστινό άξονα - παρέχει μια ευρεία γκάμα από τεχνικές και λειτουργικές βελτιώσεις, ενώ βασίζεται (όπως και ο προκάτοχός του) σε μια διάταξη διπλού κυκλώματος διεύθυνσης με ξεχωριστές υδραυλικές και ηλεκτρικές τροφοδοσίες, συνδυάζοντας τη ροπή διεύθυνσης που εφαρμόζει ο οδηγός με μια ηλεκτρονικά ελεγχόμενη συμπληρωματική ροπή διεύθυνσης για μέγιστη ακρίβεια και έλεγχο.
Πλεονεκτήματα: Καλύτερη ανταπόκριση στις υψηλότερες ταχύτητες, 3 επιπλέον λειτουργίες στην υποβοήθηση του τιμονιού & βελτιωμένη ευθυγράμμιση
Όσον αφορά στα προτερήματα του νέου συστήματος, τώρα, αξίζει να σημειωθεί εδώ πως στην προκειμένη περίπτωση η ακρίβεια του τιμονιού έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, ειδικά στις υψηλότερες ταχύτητες, την ίδια ώρα που η ροπή του μπορεί πλέον να μετρηθεί με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια, βελτιώνοντας περαιτέρω τον έλεγχο του σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.
Ακόμη καλύτερα, η ενεργή επαναφορά του τιμονιού στην κεντρική του θέση, ύστερα από στροφή, εκτιμάται πως ανακουφίζει σημαντικά τον οδηγό, αυξάνοντας έτσι την άνεση – ιδίως σε αστικές περιοχές και σε εργασίες διανομής.
Η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά; Ο οδηγός εδώ μπορεί να επιλέξει μεταξύ τριών λειτουργιών
ως προς την υποβοήθηση του τιμονιού, για την ενεργή επαναφορά του σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα – κάτι που επιτρέπει την προσαρμογή των χαρακτηριστικών του τιμονιού στις ατομικές προτιμήσεις του οδηγού.
Εξοικονομείται βάρος & μειώνονται τα έξοδα συντήρησης, χάρη στην κατάργηση της μπαταρίας buffer
Ομοίως, η ευθυγράμμιση έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά (σ.σ. κυρίως για τις μεγάλες αποστάσεις), καθώς στις υψηλότερες ταχύτητες το όχημα παραμένει σταθερότερο στη λωρίδα του και είναι λιγότερο επιρρεπές στις αυλακώσεις, ενώ το ίδιο ισχύει βέβαια και με τους ελιγμούς από θέση εκκίνησης, μιας και η υδραυλική υποβοήθηση συνδυαστικά με τον ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα, επιτρέπουν στο όχημα να στρίψει με ελάχιστη προσπάθεια, ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες ή ύστερα από στάση.
Τέλος, η μονάδα ελέγχου προσαρμόζει αυτόματα
το επίπεδο υποβοήθησης διεύθυνσης στην κατάσταση οδήγησης, εξασφαλίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο εξαιρετική συμπεριφορά τόσο σε χαμηλές όσο και σε υψηλές ταχύτητες.
Extra tip: Με την κατάργηση της μπαταρίας buffer που απαιτούνταν προηγουμένως, όχι μόνο μειώνονται τα έξοδα συντήρησης, αλλά εξαλείφεται και η ανάγκη για τακτική αντικατάστασή της που ήταν απαραίτητη περίπου κάθε τρία χρόνια – εξοικονομώντας μάλιστα και βάρος σε σύγκριση με τον προκάτοχό του.