Πρόκειται για ADAS που στοχεύουν στην προστασία των «ευάλωτων» χρηστών του οδικού δικτύου.
Τα τρία συγκεκριμένα συστήματα «τσεκάρουν» τα σημεία που δε φτάνει το ανθρώπινο μάτι.
Διαθέσιμες ήδη οι εν λόγω υπηρεσίες για τις τρέχουσες σειρές μοντέλων της μάρκας.
Vision Zero: Το όραμα των μηδενικών θανατηφόρων τροχαίων.
Τη λύση στο πανθομολογούμενο ζήτημα της ασφάλειας των πεζών & των ποδηλατών – οι οποίοι, κατά κανόνα, αποτελούν τις πιο «ευάλωτες» κατηγορίες χρηστών που κινούνται στο οδικό δίκτυο – φιλοδοξεί να δώσει κατά πως φαίνεται η Mercedes-Benz Trucks, με τις προτάσεις της να δημοσιοποιούνται πριν από λίγες μέρες στο πλαίσιο της Ημέρας Οδικής Ασφάλειας.
Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, η εταιρεία αποφάσισε να συστήσει τρία νέα συστήματα υποβοήθησης, που μπορούν να αντιδράσουν προληπτικά σε κινδύνους που λαμβάνουν χώρα σε πραγματικό χρόνο - όπως π.χ. οι στροφές, η εκκίνηση και η κυκλοφοριακή σύγχυση -, με τον επικεφαλής του Product Engineering της Mercedes-Benz Trucks, Dr. Rainer Muller, να δηλώνει μάλιστα σχετικά πως: «Αναπτύσσουμε τεχνολογία που μπορεί να αντισταθμίσει τις ανθρώπινες αδυναμίες - ειδικά εκεί όπου τα δευτερόλεπτα και τα εκατοστά έχουν σημασία. Η προστασία των ευάλωτων ατόμων στην οδική κυκλοφορία είναι δική μας ευθύνη».
Τα τρία συγκεκριμένα συστήματα «τσεκάρουν» τα σημεία που δε φτάνει το ανθρώπινο μάτι
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα τρία νέα ADAS, το καθένα αξιοποιείται μέσα σε ένα οριοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας. Πιο αναλυτικά:
- Το
Frontguard Assist μπορεί να ανιχνεύσει τι κρύβεται μπροστά από το φορτηγό
, χρησιμοποιώντας ραντάρ και κάμερα για να παρακολουθεί την περιοχή ακριβώς μπροστά από το όχημα (σ.σ. την οποία ο οδηγός είναι δύσκολο να δει παρά τα συστήματα καθρέφτη και κάμερας), με αποτέλεσμα οι πεζοί, τα παιδιά ή οι ποδηλάτες που βρίσκονται εκεί - για παράδειγμα σε στάσεις λεωφορείων ή σε διαβάσεις πεζών - να μπορούν να εντοπιστούν έγκαιρα. Στο απευκταίο σενάριο δε, που προκύψει κίνδυνος σύγκρουσης, εκπέμπεται οπτική και ακουστική προειδοποίηση.
- Το
Active Sideguard Assist 2 αντίστοιχα εντοπίζει άλλους χρήστες του δρόμου, σε αμφότερες τις πλευρές του φορτηγού, είτε κατά τη στροφή είτε κατά την αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, ενώ εκτός από τη γνωστή λειτουργία προειδοποίησης, μπορεί επίσης να παρέμβει ενεργά στη διαδικασία πέδησης στο σενάριο καίριου κινδύνου, προκειμένου να αποφευχθεί μια σύγκρουση π.χ. με έναν ποδηλάτη στον ποδηλατόδρομο δίπλα στο όχημα.
- Η έκτη γενιά του
ABA (βλ. Active Brake Assist 6) καταλήγοντας, σε ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα, μπορεί να εκτελεί αυτόματο ολοκληρωτικό φρενάρισμα πλήρους στάσης μπροστά από διερχόμενους, επερχόμενους ή εν κινήσει χρήστες του δρόμου - ένα σημαντικό πλεονέκτημα ασφάλειας στην πυκνή αστική κυκλοφορία.
Διαθέσιμες ήδη οι εν λόγω υπηρεσίες για τις τρέχουσες σειρές μοντέλων της μάρκας
Όπως και να έχει, αξιομνημόνευτο πάντως είναι το γεγονός πως όλα τα προαναφερθέντα συστήματα υποβοήθησης είναι ήδη διαθέσιμα στις τρέχουσες σειρές μοντέλων οχημάτων της Mercedes-Benz Trucks, συμπεριλαμβανομένων των
Mercedes-Benz Actros,
eActros 600 και
Arocs.
Με σημείο αναφοράς όλα τα ADAS της, άλλωστε, η Mercedes-Benz Trucks έχει καταστήσει σαφές εδώ και καιρό πως επιδιώκει να υποστηρίξει τον οδηγό στην όσο το δυνατόν καλύτερη διαχείριση του οχήματος, δίχως ωστόσο να λησμονεί την ίδια ώρα να επισημάνει πως οι ίδιοι οι μεταφορείς που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι παραμένουν πλήρως υπεύθυνοι για την ασφαλή λειτουργία του φορτηγού…
Vision Zero: Το όραμα των μηδενικών θανατηφόρων τροχαίων
Σε κάθε περίπτωση, το μόνο βέβαιο είναι πως οι συγκεκριμένες τεχνολογικές εξελίξεις φέρνουν τη γερμανική εταιρεία ένα βήμα πιο κοντά στην επίτευξη του «
Vision Zero» - όπως ονομάζεται το πλάνο της πλήρους αποφυγής θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων -, με την ίδια τη Mercedes-Benz μάλιστα να υιοθετεί μια ολιστική προσέγγιση ασφάλειας που ξεκινά από τη δική της έρευνα ατυχημάτων και φτάνει μέχρι τα προληπτικά συστήματα υποβοήθησης ή την εξειδίκευση των οδηγών.