Πρόκειται για μια μπαταρία νατρίου που εξασφαλίζει αυτονομία άνω των 500 χλμ.
Ιδανική για ακραίες συνθήκες (ακόμη και στους - 40 °C).
Κλειδί το – πιο οικονομικό & σε μεγαλύτερη αφθονία από το λίθιο – νάτριο.
Ξεκινά τον Δεκέμβριο του 2025 η μαζική παραγωγή μπαταριών.
Ένα υπερβατικό βήμα πάνω στον τομέα της ενέργειας, πραγματοποίησε η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Ltd.), παρουσιάζοντας τη νέα της μπαταρία νατρίου με την ονομασία Naxtra.
Στην προκειμένη περίπτωση, λοιπόν, επί της ουσίας έχουμε να κάνουμε με την πρώτη μπαταρία ιόντων νατρίου που παράγεται μαζικά παγκοσμίως - με την αυτονομία της μάλιστα να εκτιμάται πως θα ξεπερνάει τα 500 χλμ. -, ενώ την ίδια ώρα προστίθεται ένα επιπλέον λιθαράκι στις πρωτοβουλίες της CATL γύρω από τον κλάδο της ηλεκτροκίνησης, συμπληρώνοντας προηγούμενα εγχειρήματα όπως π.χ. η ανταλλαγή μπαταριών σε συνεργασία με την Trailer Dynamics.
Ιδανική για ακραίες συνθήκες (ακόμη και στους - 40 °C)
Από εκεί και πέρα, ανεξάρτητα από την εμβέλεια των 500 χλμ., η μπαταρία Naxtra ξεχωρίζει για το γεγονός πως ανταποκρίνεται ακόμη και στις πιο ακραίες συνθήκες, κάτι που αποδεικνύεται άλλωστε από το γεγονός πως διατηρεί το 90% της (ωφέλιμης) ισχύος της ακόμη και σε θερμοκρασίες - 40 °C.
Πρόκειται κοινώς για μια ιδανική λύση προορισμένη για τα πλέον ψυχρά κλίματα - αλλά και για περιοχές με αντίξοες καιρικές συνθήκες εν γένει -, ενώ η ικανότητά της να ξεπερνά τους 10.000 κύκλους φόρτισης την καθιστούν μια ανθεκτική και αποτελεσματική επιλογή.
Κλειδί το – πιο οικονομικό & σε μεγαλύτερη αφθονία από το λίθιο – νάτριο
Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη εξέλιξη υπόσχεται να φέρει δραστικές αλλαγές στην αγορά αποθήκευσης ενέργειας & ηλεκτρικής κινητικότητας, προσφέροντας μια ασφαλέστερη, οικονομικότερη και πιο βιώσιμη εναλλακτική λύση έναντι των παραδοσιακών μπαταριών λιθίου.
Αυτό, διότι το νάτριο (που αποτελεί το βασικό συστατικό στοιχείο αυτής της τεχνολογίας), υφίσταται σε μεγαλύτερη αφθονία από το λίθιο, ενώ είναι και πιο οικονομικό σε σχέση με το δεύτερο, γεγονός που μειώνει την εξάρτηση από σπάνιους και δαπανηρούς πόρους.
Εξάλλου, παρόλο που η ενεργειακή πυκνότητά του είναι χαμηλότερη, η CATL κατάφερε να βελτιστοποιήσει την απόδοσή του, επιτυγχάνοντας πυκνότητα 175
Wh/kg, μια επίδοση συγκρίσιμη δηλαδή με τις
μπαταρίες LFP (φωσφορικού σιδήρου λιθίου) που κυριαρχούν έτσι κι αλλιώς στην τρέχουσα αγορά.
Καταλήγοντας, η CATL όχι μόνο επισήμανε πως η τεχνολογία νατρίου αποτελεί μια πρόοδο στην «ενεργειακή ελευθερία», μέσα από τη διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας, αλλά φρόντισε να εφαρμόσει και μέτρα για την εγγενή ασφάλεια των μπαταριών της, βελτιώνοντας τη θερμική σταθερότητα & εξαλείφοντας τους παράγοντες που ευνοούν την καύση.
Ξεκινά τον Δεκέμβριο του 2025 η μαζική παραγωγή μπαταριών
Είτε έτσι είτε αλλιώς, η μαζική παραγωγή των μπαταριών Naxtra αναμένεται να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο του 2025, με την έκδοση για τα επαγγελματικά οχήματα ωστόσο να ανακοινώνεται πως θα είναι διαθέσιμη από τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους.
Όσον αφορά στην CATL δε, με μερίδιο αγοράς που υπερβαίνει το 38% επιβεβαιώνει την ηγετική της θέση στον κλάδο των μπαταριών, θέτοντας νέα πρότυπα στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, μέσα από τη μετάβαση προς ένα πιο οικονομικά προσιτό μέλλον.