Πρόκειται για ένα εγχείρημα, που το έκαναν πράξη οι εταιρείες Ceva Logistics & Windrose Technology.
Τα πορίσματα: μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 54%, αλλά και του ενεργειακού κόστους κατά 43%.
Αυτονομία 680 χλμ. (με μια φόρτιση), με μέση κατανάλωση ενέργειας 1,11kWh/χλμ., είχε το όχημα.
Στόχος, οι συγκεκριμένες δραστηριότητες να επεκταθούν μελλοντικά μέχρι την… Ευρώπη.
Σε ένα πρωτοποριακό πιλοτικό πρόγραμμα, η εταιρεία εφοδιαστικής αλυσίδας, CEVA Logistics, σε συνεργασία με την κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευής φορτηγών με μηδενικές εκπομπές ρύπων, Windrose Technology, επιστράτευσαν ένα ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων, ώστε να διασχίσει την Κίνα από το Shenzhen (κοντά στο Χονγκ Κονγκ), μέχρι το Alashankou (στα σύνορα με το Καζακστάν), με το αποτέλεσμα να στέφεται από μεγάλη επιτυχία.
Τοιουτοτρόπως, η CEVA Logistics – η οποία είναι μέλος της IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών) - πέτυχε ένα κομβικό ορόσημο αναφορικά με τη δέσμευσή στις βιώσιμες μεταφορές, όχι μόνο γιατί ολοκλήρωσε επιτυχώς μια δοκιμαστική διαδρομή μήκους 5.000 χλμ. σε ολόκληρη την Κίνα, αλλά κι επειδή δοκίμασε στην πράξη διάφορες καίριες παραμέτρους όπως οι λειτουργίες του φορτηγού, ο σχεδιασμός των διαδρομών και οι υποδομές του οδικού δικτύου.
Τα πορίσματα: μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 54%, αλλά και του ενεργειακού κόστους κατά 43%
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα αποτελέσματα του εν λόγω project, καθώς και των περιβαλλοντικών του επιπτώσεων, αξίζει να σημειωθεί εδώ πως η CEVA κατόρθωσε
να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 54% (σ.σ. από την αρχή της διαδικασίας μέχρι τον τροχό),
περιορίζοντας μάλιστα την ίδια ώρα το ενεργειακό κόστος κατά 43% σε σύγκριση με το diesel.
Κατά αυτόν τον τρόπο, συνεπώς, όχι απλώς αναδείχτηκαν τα σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη μιας τέτοιας πρωτοβουλίας, αλλά επαληθεύτηκαν και έμπρακτα αφενός η αφοσίωση της CEVA στην καινοτομία, αφετέρου η ηγετική της θέση στη μετάβαση της βιομηχανίας logistics σε πιο βιώσιμες λύσεις.
Μόλις πριν από λίγους μήνες, άλλωστε, οι ίδιοι δυο εταίροι είχαν πραγματοποιήσει άλλη μια δοκιμαστική εμπορική διαδρομή ηλεκτρικού οχήματος μεγάλων αποστάσεων, με μήκος 1.725 χιλιομέτρων…
Αυτονομία 680 χλμ. (με μια φόρτιση), με μέση κατανάλωση ενέργειας 1,11kWh/χλμ., είχε το όχημα
Όσον αφορά στο ταξίδι των 5.000 χλμ., πάντως, αξιομνημόνευτο είναι το γεγονός πως το φορτηγό που χρησιμοποιήθηκε μπορεί να διανύσει 680 χλμ. με μία μόνο φόρτιση – και έχοντας μέση κατανάλωση ενέργειας μόλις 1,11kWh/χλμ.
Ομοίως, το ηλεκτρικό όχημα χρειάστηκε συνολικά εννέα στάσεις φόρτισης - με κάθε στάση να διαρκεί κατά μέσο όρο τρεις ώρες – για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της διαδρομής, ενώ η αποδοτικότητά του σε πολύ μεγάλο ποσοστό κατέστη εφικτή μεταξύ άλλων χάρη σε ένα καλά σχεδιασμένο πρόγραμμα φόρτισης, που περιλάμβανε χαρτογράφηση
των αντίστοιχων σταθμών ανεφοδιασμού κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου, ανά 200-300 χλμ.
Στόχος, οι συγκεκριμένες δραστηριότητες να επεκταθούν μελλοντικά μέχρι την… Ευρώπη
Δεδομένου, λοιπόν, πως το συγκεκριμένο δίκτυο αξιοποιήθηκε στρατηγικά, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και αποτελεσματική μεταφορά σε μεγάλες αποστάσεις, δεν είναι παράλογο που ο στόχος της CEVA, όπως έγινε γνωστό, είναι να συστήσει συνακόλουθα ένα αποτελεσματικό παγκόσμιο δίκτυο logistics.
Όπως δήλωσε εξάλλου σχετικά ο επικεφαλής του τμήματος οδικών και σιδηροδρομικών μεταφορών της CEVA Logistics στην ευρύτερη Κίνα, Kelvin Tang:
«Μέσω της ηγετικής θέσης στην αγορά και της διερεύνησης περισσότερων δυνατοτήτων μεταφοράς EV σε μεγάλες αποστάσεις, η CEVA θα είναι σε θέση να επεκτείνει τις υπηρεσίες ηλεκτρικών οχημάτων από την Κίνα στη Νοτιοανατολική Ασία, στην Κεντρική Ασία ή ακόμη και στην Ευρώπη μελλοντικά».