Η θυγατρική εταιρεία της Daimler Truck «στεγάζει» τα λεωφορεία Mercedes-Benz & Setra.
Περίπου 26.600 οι πωλήσεις οχημάτων της εταιρείας πέρυσι.
Ο νευραλγικός ρόλος των δυο εργοστασίων σε Mannheim & Neu-Ulm.
Ηλεκτροκίνηση & υδρογονοκίνηση, το παρόν & το μέλλον της Daimler Buses.
Τρεις δεκαετίες επιτυχούς πορείας συμπληρώθηκαν φέτος, από την ώρα και τη στιγμή που τα λεωφορεία των μαρκών Mercedes-Benz και Setra βρήκαν κοινό… parking κάτω από την ίδια «στέγη».
Πιο αναλυτικά, ήταν στις 23 Φεβρουαρίου του 1995, όταν η εταιρεία EvoBus GmbH ιδρύθηκε, ύστερα από τη συγχώνευση του τμήματος λεωφορείων της Daimler-Benz AG με το αντίστοιχο τμήμα της Karl Kassbohrer Fahrzeugwerke GmbH. Ακολούθως, το 2023 η EvoBus GmbH μετονομάστηκε σε Daimler Buses GmbH και κάπως έτσι η θυγατρική της Daimler Truck - που είναι υπεύθυνη για τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες λεωφορείων αποτελώντας μέρος του παγκόσμιου τμήματος Daimler Buses ολόκληρου του Ομίλου - έλαβε τη σημερινή της μορφή.
Με αφορμή το συγκεκριμένο ορόσημο, λοιπόν, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Daimler Buses, Till Oberwörder, επισήμανε σχετικά πως: «Το 1995, θέσαμε τα θεμέλια για μια πραγματική ιστορία επιτυχίας και συγκεντρώσαμε τα καλύτερα των δύο κόσμων. Σήμερα, είμαστε ο ηγέτης της αγοράς στις πιο σημαντικές βασικές αγορές μας και, με τις εγκαταστάσεις παραγωγής στο Mannheim και στο Neu-Ulm, είμαστε ο μόνος κατασκευαστής λεωφορείων άνω των 8 τόνων που παράγει τέτοια οχήματα στη Γερμανία. Αυτό είναι κάτι για το οποίο μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι. Είμαι πεπεισμένος ότι βρισκόμαστε σε εξαιρετική θέση για το μέλλον και πως θα συνεχίσουμε να προωθούμε με τα οχήματά μας τη μετάβαση των επιβατικών μεταφορών προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων».
Περίπου 26.600 οι πωλήσεις οχημάτων της εταιρείας πέρυσι
Σε κάθε περίπτωση, η εταιρεία Daimler Buses πούλησε πέρυσι γύρω στα 26.600 οχήματα παγκοσμίως, απασχολώντας την ίδια ώρα περισσότερους από 15.000 εργαζόμενους.
Υπενθυμίζεται δε, πως η συγχώνευση των λεωφορείων Mercedes-Benz και Setra (σ.σ. ως η διάδοχη κατάσταση των εταιρειών Daimler-Benz AG και Karl Kassbohrer Fahrzeugwerke GmbH αντίστοιχα) αποδείχθηκε μια τεράστια πρόκληση για όλους τους εμπλεκόμενους.
Αυτό διότι, με δεδομένο πως οι Mercedes-Benz και Setra κατείχαν ήδη ηγετική θέση στην αγορά των λεωφορείων, έπρεπε πρώτα να ξεπεραστούν κάποια πολιτικά και αντιμονοπωλιακά εμπόδια. Έτσι, οι κάτοικοι των πόλεων Ulm και Neu-Ulm, που υποστήριξαν τη συγχώνευση, βγήκαν στους δρόμους για να δείξουν την έγκρισή τους την 1η Φεβρουαρίου του 1995 – κάτι που οδήγησε στην ίδρυση της EvoBus GmbH λίγες μέρες αργότερα.
Ο νευραλγικός ρόλος των δυο εργοστασίων σε Mannheim & Neu-Ulm
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με τις μονάδες παραγωγής, τα δεδομένα έχουν ως εξής: προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ισχυρό δίκτυο, αποφασίστηκε να αξιοποιηθούν οι παραδοσιακές εγκαταστάσεις της Daimler-Benz στο Mannheim, αλλά και της Kassbohrer στο Neu-Ulm, στο Holysov (Τσεχική Δημοκρατία) και στο Ligny-en-Barrois (Γαλλία).
Με την πάροδο των ετών, λοιπόν, η Daimler Buses επέκτεινε το δίκτυο παραγωγής της και συμπεριέλαβε κάποια επιπλέον εργοστάσια στο Samano (Ισπανία) και στο Hosdere (Τουρκία), με την εταιρεία να στηρίζεται μέχρι σήμερα σε αυτό το δίκτυο παραγωγής - και τις δύο γερμανικές μονάδες παραγωγής στο Mannheim και στο Neu-Ulm να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.
Το Mannheim επειδή είναι το κέντρο τεχνογνωσίας για τα ηλεκτροκίνητα αστικά λεωφορεία και το Neu-Ulm διότι αποτελεί το αντίστοιχο κέντρο τεχνογνωσίας για τα τουριστικά λεωφορεία κάθε τύπου κίνησης, αλλά και την μοναδική τοποθεσία που κατασκευάζονται πούλμαν Setra.
Σε αυτές τις δυο γερμανικές εγκαταστάσεις, συνεπώς, η Daimler Buses υπολογίζεται πως πρόκειται να επενδύσει περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ηλεκτροκίνηση & υδρογονοκίνηση, το παρόν & το μέλλον της Daimler Buses
«Και το μέλλον τι επιφυλάσσει;», θα μπορούσε κάλλιστα να αναρωτηθεί κάποιος. Ωστόσο, τα μέχρι στιγμής δεδομένα φαντάζουν ξεκάθαρα: η Daimler Buses κινείται επιχειρηματικά, έχοντας ως βάση το δίπολο ηλεκτροκίνησης / υδρογονοκίνησης, κάτι που επαληθεύεται σε πολλαπλά επίπεδα.
Για αρχή, το πλήρως ηλεκτρικό λεωφορείο πόλης με μπαταρία,
Mercedes-Benz eCitaro, βρίσκεται στην αγορά από το 2018, ενώ από το 2023 διατίθεται επίσης με
fuel cells υδρογόνου για επέκταση της αυτονομίας του. Και κατά δεύτερον, το ηλεκτροκίνητο
Mercedes-Benz eIntouro με μπαταρία, έχει επίσης προγραμματιστεί να ακολουθήσει παρόμοια πορεία από το 2026 και μετά,.
Ολοκληρώνοντας, η θυγατρική της Daimler Trucks σκοπεύει να παράσχει μοντέλα με μπαταρία ή υδρογόνο – και με μηδενικές εκπομπές ρύπων - σε κάθε κατηγορία μέχρι το 2030, εστιάζοντας σε πρώτη φάση στις βασικές αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής, ενώ μέχρι το 2039, μόνο νέα οχήματα με ουδέτερο CO2 θα πωλούνται στην κεντρική αγορά της «Γηραιάς Ηπείρου».
Την ίδια ώρα, η Daimler Buses παρέχει ήδη την τεχνογνωσία της για να υποστηρίξει τους πελάτες της όσον αφορά στη μετάβαση σε ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, μιας και από τον Ιούνιο του 2023 ιδρύθηκε μια νέα θυγατρική εταιρεία, η Daimler Buses Solutions GmbH, που είναι πλήρως εξειδικευμένη πάνω στο σχεδιασμό και στην ανάπτυξη τέτοιων υποδομών.