Νούμερο δυο μεταξύ των Ευρωπαίων κατασκευαστών η Iveco Bus στις ταξινομήσεις των αστικών e-buses.
Πρωτοστατεί πανευρωπαϊκά η εταιρεία στις πωλήσεις των ηλεκτρικών υπεραστικών & στα οχήματα φυσικού αερίου.
Αύξηση 31 εκατ. ευρώ (στα κέρδη προ τόκων & φόρων) για το 2024 & στρατηγικές επενδύσεις με πλάνο τη βιώσιμη κινητικότητα.
Η περίπτωση των CNG οχημάτων στην Ελλάδα & οι παραγγελίες 3.000 ηλεκτρικών μοντέλων συνολικά.
Ακόμα και αν υπήρχε η παραμικρή αμφιβολία αναφορικά με την σταθερά ανοδική πορεία των λεωφορείων της Iveco στην ευρωπαϊκή αγορά, τα νούμερα έρχονται για να βάλουν τα πράγματα στη θέση τους. Απόδειξη, οι πωλήσεις βαρέων επαγγελματικών για το 2024 που δημοσίευσε η γνωστή εταιρεία και τα οποία με ποσοστό 25% τη φέρνουν στη δεύτερη θέση των Ευρωπαίων κατασκευαστών.
Ακόμα περισσότερο, σε ό,τι έχει να κάνει με τα ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία η Iveco Bus αύξησε το μερίδιο αγοράς της κατά 6,5 μονάδες μέσα στο 2024, ανεβαίνοντας έτσι για πρώτη φορά στη δεύτερη θέση μεταξύ των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων, θέση που αντιστοιχεί δηλαδή στο 14,2% των ταξινομήσεων – και με ηγετική θέση στην αγορά ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων στην Ιταλία (35%) και στη Γαλλία (56%).
Πρωτοστατεί πανευρωπαϊκά η εταιρεία στις πωλήσεις των ηλεκτρικών υπεραστικών & στα οχήματα φυσικού αερίου
Όσον αφορά στα λεωφορεία που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, τώρα, η
Iveco έχει καπαρώσει το 65% των ταξινομήσεων στην Ευρώπη, γεγονός που τη φέρνει στην πρώτη θέση του συγκεκριμένου κλάδου. Παράλληλα, με βάση τα ίδια στατιστικά στοιχεία, το 50% των αστικών λεωφορείων & το 78% των υπεραστικών οχημάτων που κινούνται με φυσικό αέριο στην Ευρώπη, φέρουν επίσης την υπογραφή της Iveco.
Και μιας και ο λόγος για τα υπεραστικά, αξίζει να τονιστεί εδώ πως η εταιρεία διατήρησε την πρωτοκαθεδρία της πανευρωπαϊκά στις πωλήσεις υπεραστικών λεωφορείων, έχοντας μερίδιο αγοράς άνω του 50%, ενώ στις ταξινομήσεις των ηλεκτρικών υπεραστικών οχημάτων το CROSSWAY LE ELEC μόνο του κατέγραψε νούμερα της τάξεως του 26%.
Αύξηση 31 εκατ. ευρώ (στα κέρδη προ τόκων & φόρων) για το 2024 & στρατηγικές επενδύσεις με πλάνο τη βιώσιμη κινητικότητα
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, λοιπόν, καθίσταται προφανές πως η Iveco Bus έχει κάθε λόγο να παινεύεται για τις επιδόσεις της, κάτι άλλωστε που πιστοποιείται και από τα οικονομικά δεδομένα αυτά καθαυτά που έδωσε στη δημοσιότητα. Πιο αναλυτικά, η εταιρεία είδε τα κέρδη της προ τόκων & φόρων (βλ. EBIT = Earnings Before Interest & Taxes) να αυξάνονται κατά 31 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2023, ενώ το αντίστοιχο προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT ανήλθε σε 5,5%, από 4,9% το 2023...
Συνακόλουθα, κομβικό ρόλο στα εν λόγω αποτελέσματα έχουν διαδραματίσει και οι επενδύσεις της εταιρείας, καθώς ύστερα από τις εγκαταστάσεις του Rorthais, της Foggia και του Vysoké Myto, ήταν η σειρά του εργοστασίου του Annonay να κάνει μπάσιμο στην παραγωγή ηλεκτρικών λεωφορείων. Στο πλαίσιο αυτό δε, μια νέα μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών ενσωματώθηκε επίσης στην εγκατάσταση, επιτρέποντας κατά αυτόν τον τρόπο στη μάρκα να ενισχύσει τη θέση της στην αυξανόμενη ζήτηση.
Η περίπτωση των CNG οχημάτων στην Ελλάδα & οι παραγγελίες 3.000 ηλεκτρικών μοντέλων συνολικά
Σε κάθε ενδεχόμενο, είτε μιλάμε για το ηλεκτρικό αστικό λεωφορείο GX ELEC είτε για το
υδρογονοκίνητο – με fuel cells - E-WAY H2 (σ.σ. το οποίο έχει αποσπάσει ήδη δυο τιμητικές διακρίσεις για τις επιδόσεις και την καινοτομία του στις μεταφορές δίχως ρύπους) είτε ακόμα και για το
υπεραστικό CROSSWAY ELEC, η Iveco προορίζεται να κάνει… σεφτέ, έχοντας καταγράψει ήδη περίπου 3.000 παραγγελίες για ηλεκτρικά μοντέλα.
Συν τοις άλλοις, υπενθυμίζεται πως
27 αρθρωτά λεωφορεία φυσικού αερίου κατηγορίας Euro VI και με μήκος 18 μ. της σειράς Urbanway βρίσκονται εδώ και λίγο καιρό στη χώρα μας, με τη συμφωνία στο σύνολό της να περιλαμβάνει την προμήθεια
100 οχημάτων με κίνηση CNG για τον αστικό ιστό.