Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό Arocs 400.
Από τον Ιούλιο του 2025 ξεκινά η παραγωγή του Arocs Extent.
Κατασκευασμένο για δύσκολες εργασίες το Arocs SLT.
Το Atego 1530Κ έρχεται με εκσυγχρονισμένα συστήματα υποβοήθησης & απόδοση ισχύος 299 ίππων.
Αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα & φωνητικός έλεγχος, χάρη στο Multimedia Cockpit Interactive 2.
Συστήματα ADAS, που υπερβαίνουν τις προαπαιτούμενες νομικές προδιαγραφές της ΕΕ.
Το πακέτο υπηρεσιών TruckCharge παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης.
Με τις μεταφορές για τον κατασκευαστικό κλάδο να αφορούν κατά κανόνα σε ιδιαίτερα απαιτητικά έργα, θεωρείται δεδομένο πως τα οχήματα που χρησιμοποιούνται στην προκειμένη περίπτωση πρέπει να πληρούν εξαιρετικά υψηλά πρότυπα ασφάλειας & αποτελεσματικότητας, συμβαδίζοντας παράλληλα με τις σύγχρονες απαιτήσεις για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων.
Έχοντας αυτό υπόψη, λοιπόν, η Mercedes-Benz Trucks αναμένεται να παρουσιάσει περισσότερα από 40 οχήματά της στην κορυφαία εμπορική έκθεση για τον κατασκευαστικό κλάδο παγκοσμίως, την Bauma 2025 (7-13 Απριλίου 2025), καλύπτοντας έτσι σχεδόν όλο το φάσμα της κατηγορίας.
Την ίδια ώρα, αξίζει να σημειωθεί πως η ειδική περιορισμένη έκδοση του Arocs Extent (σ.σ. μόλις 100 οχήματα), έχοντας ως σημείο αναφοράς επίσης τις κατασκευές, πρόκειται να μπει στη διαδικασία της παραγωγής από τον Ιούλιο του 2025, φέρνοντας νέα δεδομένα στο σχεδιασμό.
Συγκεκριμένα, το εμπρόσθιο πτερύγιο του μοντέλου διαθέτει μια εκλεπτυσμένη επιγραφή Arocs σε σκούρο χρώμιο, ενώ συμπληρώνεται από μια ειδική πλακέτα στο εξωτερικό του, καθώς και προσαρμοσμένα αυτοκόλλητα στο ηλιοστάτη & στο μπροστινό πτερύγιο.
Από εκεί και πέρα, κάποια πρόσθετα χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν είναι ένα μαύρο πάνελ πίσω από το αστέρι της Mercedes-Benz σε σκούρο χρώμιο, οι προβολείς LED, οι πρόσθετοι προβολείς LED που είναι ενσωματωμένοι στο ηλιακό γείσο, τα διακοσμητικά στοιχεία σε ανθρακική όψη, τα premium καλύμματα αξόνων και παξιμαδιών τροχών από ανοξείδωτο ατσάλι κ.ο.κ.
Συνακόλουθα, το φορτηγό κινείται είτε με τον τρίτης γενιάς πετρελαιοκινητήρα Euro VI OM 471 είτε με τον OM 473 - τον μεγαλύτερο πετρελαιοκινητήρα Euro VI της Mercedes-Benz Trucks κοινώς -, ενώ στα χαρακτηριστικά του συμπεριλαμβάνεται και το σύστημα Multimedia Cockpit Interactive 2.
Κατασκευασμένο για δύσκολες εργασίες το Arocs SLT
Αντίστοιχα, για τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά των σειρών μοντέλων Actros και Arocs, η διακοπτόμενη υδραυλική κίνηση των μπροστινών τροχών, Hydraulic Auxiliary Drive (HAD), διευκολύνει σημαντικά τις δύσκολες εργασίες, λειτουργώντας μέχρι την ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα και παράγοντας την απαραίτητη πρόσθετη πρόσφυση για απαιτητικές κλίσεις, ακόμη και σε ολισθηρούς δρόμους.
Επιπλέον, το HAD εξοικονομεί καύσιμα και μειώνει το βάρος, ενώ η υδραυλική σύζευξη είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό που έχει σχεδιαστεί για δύσκολες συνθήκες, επιτρέποντας ομαλούς και ακριβείς ελιγμούς, ακόμη και με μεγάλα φορτία και σε εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες, χωρίς φθορά.
Για ιδιαίτερα βαριά φορτία ωστόσο, η Mercedes-Benz Trucks προσφέρει το Arocs SLT, που είναι εξοπλισμένο με ισχυρούς πετρελαιοκινητήρες Euro VI (OM 471 ή OM 473) και μπορεί να μεταφέρει σε εργοτάξια μικτό βάρος έως και 500 τόνους, χάρη στο εξαιρετικά στιβαρό του πλαίσιο, την ανάρτηση και την κατασκευή πλαισίου του, ενώ στην παραλλαγή, με σύστημα αερανάρτησης τεσσάρων φυσητήρων και ζεύξη ρυμουλκούμενου, μπορεί προαιρετικά να ρυμουλκήσει έως και 1.000 τόνους.
Το Atego 1530Κ έρχεται με εκσυγχρονισμένα συστήματα υποβοήθησης & απόδοση ισχύος 299 ίππων
Εκτός από τα μοντέλα Arocs όμως στην έκθεση Bauma 2025 θα δώσει το «παρών» και το
Atego - γνωστό για την ευελιξία του στα εργοτάξια -, επίσης εξοπλισμένο με τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης ασφάλειας και με υψηλό επίπεδο προστασίας στην καθημερινή κυκλοφορία.
Πιο αναλυτικά, το Atego 1530 K 4x2 που θα παρουσιαστεί, είναι εξοπλισμένο με καμπίνα Classic S και Comfort Cockpit, ενώ η ισχυρή κίνησή του παρέχεται από τον δοκιμασμένο πετρελαιοκινητήρα Euro VI OM 936, ο οποίος αποδίδει 299 ίππους. Αυτό το Atego δε, είναι εξοπλισμένο με την ανατρεπόμενη υπερκατασκευή Trigenius της Meiller.
Αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα & φωνητικός έλεγχος, χάρη στο Multimedia Cockpit Interactive 2
Όσον αφορά στο νέο
Multimedia Cockpit Interactive 2 που θα αντικρίζουμε υπό τη μορφή είτε προαιρετικού είτε στάνταρ εξοπλισμού σε όλα τα μοντέλα Arocs (και Actros) από την προσεχή άνοιξη, δεδομένα είναι πιο συνδεδεμένο και βελτιστοποιημένο από ποτέ για την καθημερινή λειτουργία του φορτηγού στις κατασκευαστικές εργασίες.
Διαθέτοντας έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12 ιντσών, αλλά και βελτιωμένη οθόνη αφής, εξασφαλίζει διαισθητικό χειρισμό, την ίδια ώρα που πολλές λειτουργίες μπορούν πλέον να ενεργοποιηθούν με ασφάλεια και ταχύτητα μέσω του φωνητικού ελέγχου. Παράλληλα, από το νέο μενού «Αγαπημένα» επιτρέπεται η άμεση πρόσβαση σε λειτουργίες που αφορούν σε εξειδικευμένα εργοτάξια, ενώ ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό είναι η ενσωμάτωση του τελευταίου συστήματος πλοήγησης φορτηγού και των δεδομένων διαδρομής του με το σύστημα Predictive Powertrain Control (PPC), για βελτιστοποιημένη προληπτική οδήγηση. Ομοίως, η εφαρμογή Remote Truck App 3.0 επιτρέπει επίσης την απομακρυσμένη διαχείριση βασικών λειτουργιών του οχήματος.
Συν τοις άλλοις, το Multimedia Cockpit Interactive 2 παρέχει επίσης πρόσβαση σε μια σειρά από λύσεις συνδεσιμότητας μέσω του TruckLive, προσφέροντας σημαντικά οφέλη τόσο στους διαχειριστές στόλου όσο και στους οδηγούς. Παράδειγμα; Το Live Traffic είναι μια χρήσιμη ενότητα για εν κινήσει και βραχυπρόθεσμο προγραμματισμό, την ίδια ώρα που τα δεδομένα κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο επιτρέπουν τον δυναμικό υπολογισμό διαδρομών, βοηθώντας στον προγραμματισμό των χρόνων άφιξης με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Από την άλλη πλευρά, η λειτουργία Connected Traffic Warnings συμβάλλει στη βελτίωση της ασφάλειας, ανιχνεύοντας και προωθώντας προειδοποιήσεις κινδύνου σε οχήματα που βρίσκονται κοντά, με τους οδηγούς να βλέπουν τα τρέχοντα συμβάντα κυκλοφορίας είτε στο χάρτη του οχήματος είτε ως αναδυόμενο παράθυρο στον πίνακα οργάνων, συνοδεία ηχητικών προειδοποιήσεων δέκα δευτερόλεπτα πριν από το αντίστοιχο συμβάν. Ολοκληρώνοντας, η πιο πρόσφατη λειτουργία, Mercedes-Benz Trucks Remote 3.0 αναλαμβάνει το ρόλο της ψηφιακής διεπαφής μεταξύ του χρήστη και του φορτηγού του, παρέχοντας σημαντικές πληροφορίες, όπως η στάθμη της μπαταρίας, η κατάσταση φόρτισης κλπ. μέσω εφαρμογής για το κινητό.
Νέα υπηρεσία Service24h Connected για την αναφορά προβλημάτων άμεσα & γρήγορα
Επίσης, με τη νέα λειτουργία Service24h Connected, οι διαχειριστές στόλου μπορούν πλέον να αναφέρουν μια βλάβη online στο Mercedes-Benz Trucks ανά πάσα ώρα και στιγμή. Συγκεκριμένα, η ηλεκτρονική αναφορά υποβάλλεται μέσω της ψηφιακής πύλης πελατών «My TruckPoint for Mercedes-Benz Trucks», εξοικονομώντας χρόνο σε σύγκριση με την κλήση της τηλεφωνικής γραμμής βλάβης, ενώ χάρη στην κεντρική διαχείριση των οχημάτων, οι περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το φορτηγό που έπαθε τη ζημιά συμπληρώνονται εκ των προτέρων αυτόματα.
Συν τοις άλλοις, το TruckLive επιτρέπει τη μετάδοση διαγνωστικών δεδομένων και την τρέχουσα θέση του οχήματος, κάτι που φυσικά βοηθά τους τεχνικούς να προετοιμαστούν αποτελεσματικότερα.
Συστήματα ADAS, που υπερβαίνουν τις προαπαιτούμενες νομικές προδιαγραφές της ΕΕ
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα
συστήματα υποβοήθησης, τώρα, εδώ ξεχωρίζουν τα Active Brake Assist 6, Active Sideguard Assist 2, Front Guard Assist, Active Drive Assist 3, Traffic Sign Assist και Attention Assist - συστήματα κοινώς που όχι μόνο συμμορφώνονται με τα πρότυπα του Γενικού Κανονισμού Ασφάλειας (GSR) της ΕΕ, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις τα υπερβαίνουν κιόλας.
Παράδειγμα: το Active Brake Assist 6 μπορεί τώρα να εκτελεί αυτοματοποιημένη μέγιστη πέδηση με πλήρη διακοπή σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, όταν εντοπίζει διερχόμενους, επερχόμενους ή κινούμενους χρήστες της λωρίδας κυκλοφορίας, παρόλο που ο Κανονισμός επιβάλλει την πέδηση για τη διέλευση πεζών και ποδηλατών μόνο στα νέα φορτηγά και λεωφορεία από τον Σεπτέμβριο του 2028.
Τρία μοντέλα (Unimog, Zetros & Econic) για ειδικές κατασκευαστικές προκλήσεις
Ακολούθως, η Mercedes-Benz Special Trucks προσφέρει μια σειρά από οχήματα με ευέλικτες εφαρμογές για τις ποικίλες απαιτήσεις που συναντώνται τόσο εντός όσο και εκτός εργοταξίου.
Το Unimog είναι ένας εξαιρετικά εξειδικευμένος μεταφορέας υλικού από τη σειρά μοντέλων U 219 έως U 535, που εντυπωσιάζει με την ευελιξία του, προσφέροντας έως και τέσσερις περιοχές προσάρτησης και τοποθέτησης, με χαρακτηριστικά, όπως ο διαισθητικός υπολογιστής UNI-TOUCH® επί του οχήματος και τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της ασφάλειας.
Αντίστοιχα, για εφαρμογές εκτός δρόμου υπάρχει το Unimog U 4023/U 5023, το οποίο διαθέτει πλαίσιο για ακραίες συνθήκες, κίνηση σε όλους τους τροχούς, άξονες πύλης και βάθος διάβασης έως και 1,2 μέτρα.
Συνακόλουθα, στις αστικές μεταφορές εργοταξίων, το Mercedes-Benz eEconic θέτει νέα σημεία αναφοράς, χάρη στην καμπίνα χαμηλής εισόδου, που παρέχει εξαιρετική ορατότητα στους πεζούς και τους ποδηλάτες, ενισχύοντας έτσι σημαντικά την ασφάλεια στο περιβάλλον της πόλης – και μάλιστα με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον.
Και τέλος, το Zetros επεκτείνει την γκάμα προϊόντων οχημάτων ειδικής χρήσης ως ένα φορτηγό εκτός δρόμου, σχεδιασμένο για τις εξαγωγικές αγορές και διαθέσιμο μόνο με προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro III και V, με μόνιμη τετρακίνηση και χωρητικότητα φορτίου ενός φορτηγού βαρέως τύπου - που τώρα διατίθεται και σε έκδοση 8x8.
Το πακέτο υπηρεσιών TruckCharge παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες ηλεκτροκίνησης
Σε ό,τι έχει να κάνει με το χαρτοφυλάκιο του
TruckCharge, τώρα, αυτό είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις των στόλων ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων, καθώς κάτω από τη συγκεκριμένη επωνυμία η
Daimler Truck συγκεντρώνει όλες τις υπάρχουσες και μελλοντικές προσφορές της σχετικά με τις συμβουλευτικές υπηρεσίες, τις υποδομές και τις λειτουργίες των ηλεκτρικών φορτηγών.
Τοιουτοτρόπως, η Daimler Truck θα προσφέρει στους πελάτες της ένα οικονομικά αποδοτικό συνολικό πακέτο που θα εκτείνεται από την παραγωγή ενέργειας έως τη λειτουργία του οχήματος, ώστε να μπορούν οι τελευταίοι να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες της ηλεκτροκίνησης – και μάλιστα ανεξάρτητα από τη μάρκα του φορτηγού.