Συνολικά αναβαθμισμένο εμφανίζεται το νέο Mercedes-Benz Citan σε όρους άνεσης, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και οδικής συμπεριφοράς, με το 1ης γενιάς μοντέλο ωστόσο -αν και μικρότερο σε εξωτερικές διαστάσεις- να αντιπαραθέτει τις ελαφρώς υψηλότερες μεταφορικές δυνατότητες.
Δοκιμάσαμε & συγκρίνουμε τις εκδόσεις Long
Την πρόοδο την έχουμε διαπιστώσει και με τα ίδια μας τα μάτια (και χέρια)
δοκιμάζοντας πρόσφατα το νέο Citan, κάτι που φυσικά
είχαμε κάνει στο παρελθόν και με το 1ης γενιάς μοντέλο, το οποίο με τη σειρά του -για τα μέτρα της εποχής του- αποτελούσε ένα εξαιρετικό Vanette, το οποίο ήταν διαθέσιμο στις
εκδόσεις αμαξώματος Compact, Long και Extra Long, αλλά και με δύο σύνολα πετρελαίου ισχύος 95 και 116 ίππων.
Το νέο Citan, ωστόσο, προς το παρόν διατίθεται μόνο σε μία έκδοση αμαξώματος (Long), αλλά σε
πλήθος κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, η ισχύς των οποίων εκκινεί από τα 75 άλογα και φτάνει έως τα 131. Για να μπορέσουν, όμως, να εξαχθούν συγκρίσιμα συμπεράσματα,
αποφασίσαμε να φέρουμε σε ευθεία αντιπαράθεση τις εκδοχές αμαξώματος Long του χθες και του σήμερα, επιλέγοντας την παλιά έκδοση 109 CDI και τη νέα 110 CDI, οι οποίες φέρουν έναν πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, ο οποίος εμφανίζει ισχύ 95 ίππων.
Όπως θα δείτε και στον αναλυτικό πίνακα, η ισχύς είναι ίδια, μόνο που στο νέο μοντέλο η μέγιστη τιμή της αποδίδεται σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας του κινητήρα.
Κατά 40 Nm υψηλότερη είναι η ροπή στο νέας γενιάς μοντέλο, ενώ ασφαλή συμπεράσματα για τις τιμές κατανάλωσης δεν μπορούν να εξαχθούν, καθώς πλέον οι τιμές ανακοινώνονται με βάση τις πιο ρεαλιστικές μετρήσεις του κύκλου WLTP.
Μέρα με τη νύχτα σε ασφάλεια & άνεση
Όπως ισχύει για κάθε μοντέλο, έτσι και για
το vanette της Mercedes-Benz, η πρόοδος στην προσφερόμενη ασφάλεια και άνεση, όπως και στις δυνατότητες συνδεσιμότητας, είναι ραγδαία από γενιά σε γενιά. Το παραπάνω γίνεται άμεσα αντιληπτό και μόνο αν δεις το εσωτερικό του οχήματος, όπου πρώτα και πριν από όλα θα διαπιστώσεις
την αναβάθμιση της λεγόμενης απτής ποιότητας. Ποιοτικότερα υλικά, λοιπόν, με καλύτερη συναρμογή και βελτιωμένο φινίρισμα, αλλά και πλήθος λύσεων που απογειώνουν τη λειτουργικότητα και τη χρηστικότητα της καμπίνας.
Από εκεί και πέρα, δε γίνεται να μη σταθείς στις
ψηφιακές εφαρμογές που (εύλογα) απουσίαζαν στο πρώτο μοντέλο, με τις δυνατότητες ψυχαγωγίας και ενημέρωσης στο νέο μοντέλο να είναι αντίστοιχες επιβατικού μοντέλου. Ακόμα πιο σημαντικό, είναι πως η πρόοδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει επιτρέψει την ενσωμάτωση
πλήθος επικουρικών συστημάτων άνεσης και ασφάλειας (ADAS), που πραγματικά απλοποιούν το έργο του οδηγού σε βαθμό που ούτε φανταζόμασταν μόλις λίγα χρόνια πριν.
Μεγαλύτερο μέσα – έξω
Όπως μπορείτε να δείτε και στον αναλυτικό πίνακα που ακολουθεί,
το νέο Mercedes-Benz Citan Long είναι πιο …Long κατά 177 χλστ., ενώ ευρύτερες είναι όλες οι εξωτερικές διαστάσεις του οχήματος, όπως και το μεταξόνιο το οποίο έχει επιμηκυνθεί κατά 19 χλστ. προς όφελος της ευρυχωρίας της καμπίνας.
Με εξαίρεση το ελαφρώς χαμηλότερο ύψος,
πιο μεγάλος προς όλες τις διαστάσεις είναι και ο χώρος φόρτωσης του νέου Citan, με τη μεγαλύτερη αύξηση να παρατηρείται στο πλάτος (+64 χλστ.). Ωστόσο, το σχήμα του χώρου φόρτωσης του παλιού μοντέλου μεταφράζεται σε υψηλότερο κατά 0,6 κ.μ. όγκο, ενώ χάρη στο σημαντικά χαμηλότερο απόβαρο,
το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει το 1ης γενιάς μοντέλο είναι υψηλότερο κατά 53 κιλά, πάντα σε ό,τι έχει να κάνει με την έκδοση Long, καθώς ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά της επερχόμενης έκδοσης του
νέου Citan με μακρύ μεταξόνιο.
Δείτε περισσότερα στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών που ακολουθεί: