Οδηγούμε το νέο Mercedes-Benz Citan Van
31.238 Επισκέψεις στο άρθρο (9/3/2022)
Μετά την καθολική αναβάθμιση που έχει δεχθεί σε όλους τους τομείς, η νέα γενιά του Citan μπορεί να υπερηφανεύεται πως πλέον συγκαταλέγεται στους κορυφαίους εκπροσώπους της κατηγορίας των Vanettes, καθώς εκτός των άλλων διατηρεί και τον τίτλο του «International Van of the Year» για το 2022.
Σε νέο αστερισμό το Mercedes-Benz Citan Van!
- Δοκιμάζουμε την έκδοση 110 CDI Urban Long
- Μήκος 4,5μ. & όγκος φόρτωσης 2,52 κ.μ.
- Με μεικτό 2 τόνων και ωφέλιμο 437 κιλά
- Κατανάλωση 5,3 λτ./100 χλμ. (1,5 diesel 95 hp)
Διαθέσιμο -προς το παρόν- μόνο σε μια έκδοση αμαξώματος, μήκους 4,5m, στην ελληνική αγορά, το νέο Citan έχει να επιδείξει πολυάριθμες και σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τον προκάτοχο του, που το καθιστούν πιο καλαίσθητο, αποδοτικό, πρακτικό, ευρύχωρο, οικονομικό άλλα και… συνδεδεμένο.
Ανεξάρτητα από τη χρήση για την οποία προορίζεται, με δεδομένες τις πολλαπλές επιλογές ότι αφορά στις εκδόσεις κινητήρα, με δυνατότητα μεταφοράς φορτίων όγκου έως 3,9m3 και βάρους έως 752kg, το νέο Citan έχει όλα τα φόντα για να εξελιχθεί στον βέλτιστο συνεργάτη μιας ευρύτατης γκάμας επαγγελματικών και επιχειρήσεων.Πλούσια εξοπλισμένη η έκδοση Urban που είχαμε στη διάθεσή μας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Κορυφαία αισθητική αλλά και άνεση εντός της καμπίνας
Στοιχεία όπως τα καλαίσθητα φωτιστικά σώματα, οι έντονες καμπύλες του αμαξώματος και οι –εξαιρετικές- ζάντες αλουμινίου «Design» των 16 ιντσών, δημιουργούν μια κομψή και δυναμική εικόνα σε ότι αφορά στο εξωτερικό του νέου Citan.
Παράλληλα όμως, το μήκος (4.498 από 4.321mm), το μεταξόνιο (2.716 από 2.697mm) και το πλάτος του οχήματος (1.859 από 1.829mm) έχουν αυξηθεί, βελτιώνοντας τους διαθέσιμους χώρους εντός της καμπίνας.
Στην έκδοση εξοπλισμού Urban που είχαμε στη διάθεση μας, το Citan εφοδιάζεται μεταξύ άλλων με δύο αερόσακους, υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο, ρυθμιζόμενο καθ` ύψος κάθισμα οδηγού, κλιματισμό, σύστημα πολύμέσων με οθόνη αφής, τιμόνι με πολλαπλά ενσωματωμένα χειριστήρια (για το cruise-control κ.ά.) ενώ δεν λείπουν οι πολλές, άκρως αξιοποιήσιμες και λειτουργικές αποθηκευτικές λύσεις στο πάνω μέρος του ταμπλό, την οροφή της καμπίνας, στο εσωτερικό των θυρών κ.ά.
Σε κάθε περίπτωση, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, οι γυάλινες επιφάνειες προσφέρουν απρόσκοπτη περιμετρική όραση ενώ πλήθος συστημάτων άνεσης και ασφάλειας, διευκολύνουν την καθημερινότητα του οδηγού.
Δείτε περισσότερα στις παρακάτω ενότητες.
Βελτιωμένος και πιο πρακτικός χώρος φόρτωσης
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο της έκδοσης Long που είχαμε στα χέρια μας ανέρχεται στα 437kg και ο όγκος στα 2,52m3 αντίστοιχα.
Το νέο Citan είναι μακρύτερο, ψηλότερο, φαρδύτερο και με μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με τον προκάτοχο του, γεγονός που έχει επιφέρει σαφείς βελτιώσεις τόσο στους χώρους εντός της καμπίνας των επιβατών όσο και στην καρότσα.
Ειδικοί κρίκοι στερέωσης φορτίων βρίσκονται κυριολεκτικά παντού εντός του χώρου φόρτωσης.
Με μήκος 1,81m, πλάτος 1,52m (1,24m μεταξύ των θόλων) και ύψος 1,26m (1,75m, 1,46m και 1,26m αντίστοιχα στην προηγούμενη γενιά), ο χώρος φόρτωσης του νέου Citan μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση φορτία μήκους έως και 3.053mm στην περίπτωση αναδίπλωσης του καθίσματος του συνοδηγού και του διαχωριστικού (2,5m στο προηγούμενο μοντέλο) ενώ εξαιρετικό είναι τόσο το κατώφλι φόρτωσης (589mm) αλλά και το εμβαδόν τόσο της ασύμμετρης πίσω πόρτας όσο και των –έως- 2 πλευρικών θυρών.
Στο εσωτερικό, οι εκδόσεις Urban φέρουν ειδικό πλαστικό κάλυμμα, φωτισμό LED καθώς και πολλαπλά σημεία στερέωσης, τόσο στο δάπεδο όσο και στα τοιχώματα, καθιστώντας την συγκράτηση πάσης φύσεως φορτίων μια εύκολη υπόθεση.
Μοντέλο | Mercedes-Benz Citan |
Έκδοση | 110 CDI Urban Long |
Αμάξωμα |
Μήκος (χλστ.) | 4.498 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.859 |
Ύψος (χλστ.) | 1.832 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.716 |
Κύκλος στροφής (μ.) | 11,2 |
Χώρος φόρτωσης |
Μήκος (χλστ.) | 1.806 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.524 |
Πλάτος - θόλοι (χλστ.) | 1.240 |
Ύψος (χλστ.) | 1.256 |
Όγκος (κ.μ.) | 2,52 |
Κατώφλι φόρτωσης (χλστ.) | 589 |
Βάρη |
Μεικτό (κιλά) | 2.021 |
Απόβαρο (κιλά) | 1.584 |
Ωφέλιμο (κιλά) | 437 |
Ελκτική ικανότητα με φρένα (κιλά) | 1.500 |
Ελκτική ικανότητα χωρίς φρένα (κιλά) | 750 |
Ελαστικός αλλά θορυβώδης «ψηλά» κινητήρας
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Ροπάτος, με καλή απόκριση από χαμηλά αν και λίγο θορυβώδης ψηλά, ο πετρελαιοκινητήρας των 95hp.
Εκτός του βενζινοκινητήρα των 114hp (1,3λτ.), το νέο Citan εφοδιάζεται με τρεις επιλογές ισχύος 75, 96 ή 116hp ενός πετρελαιοκινητήρα 1,5λτ. που από την πρώτη στιγμή, χάρη στην εξαιρετική «συνεργασία» του με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, κερδίζει τα εύσημα για την ομαλή και μεστή λειτουργία του, από το χαμηλό φάσμα των στροφών.
Εξαιρετική η κλιμάκωση και η αίσθηση του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων ενώ, προαιρετικά υπάρχει και η επιλογή ενός αυτόματου –διπλού συμπλέκτη- επτά σχέσεων.
Με την κατανάλωσή του να ξεκινά από τα 5,3λτ./100χλμ. (5,9λτ./100χλμ. σε αστικό κύκλο) και τις εκπομπές ρύπων να περιορίζονται έως και στα 138g/km, το εν λόγω μηχανικό σύνολο καλύπτει με άνεση τις προδιαγραφές ρύπων του πρωτοκόλλου Euro 6D ενώ τα ελαστικά Continental EcoContact (205/60 R16) φέρουν κορυφαία πιστοποίηση ως προς την αντίσταση κύλισης και την συμπεριφορά σε βρεγμένο οδόστρωμα, προσθέτοντας πόντους στην ποιότητα κύλισης του οχήματος.
Σε γενικές γραμμές, ο εν λόγω κινητήρας αποδεικνύεται άμεσος στις αντιδράσεις του και με καλό «τράβηγμα» από χαμηλά ωστόσο, ο θόρυβος πάνω από τις 2.500 σ.α.λ. γίνεται αισθητός (όχι ενοχλητικός) εντός της καμπίνας.
Μοντέλο | Mercedes-Benz Citan 110 CDI |
Κινητήρας | ΟΜ608 DE 15 LA |
Καύσιμο | Πετρέλαιο |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.461 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 95/3.750 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 260/1.750 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | Μηχ. 6σχ. (extra: Auto 7σχ.) |
Μέση κατανάλωση - WLTP (λτ./100χλμ.) | 5,3 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 138 |
Δεξαμενή καυσίμου (λτ.) | 60 |
Ακλόνητο με ή χωρίς φορτίο και με υποδειγματική ποιότητα κύλισης
Ακλόνητο στον αυτοκινητόδρομο και με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης στις κλειστές στροφές, το νέο Citan κερδίζει από τα πρώτα χιλιόμετρα την εμπιστοσύνη του οδηγού.
Μια μεγάλη ποικιλία συστημάτων ελέγχου της ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης του έργου του οδηγού, αναλαμβάνουν να διευκολύνουν το έργο του σε όλες τις δύσκολες περιστάσεις ωστόσο, το πρώτο στοιχείο που παρατηρεί κανείς πίσω από το τιμόνι του νέου Citan είναι η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης, η πολύ καλή λειτουργία των αναρτήσεων (ακόμη και χωρίς φορτίο) και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης.
Τα φρένα είναι ισχυρά, ο κινητήρας προσφέρει τη μέγιστη ροπή του από τις 1.750 σ.α.λ. ενώ ακόμη και στις ακραίες απαιτήσεις αλλαγής διεύθυνσης, το γερμανικό Vanette έχει τα απαιτούμενα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης για να γεμίσει τον οδηγό με εμπιστοσύνη για τις δυνατότητες του.
Τέλος, είναι σε θέση να έλξει φορτία βάρους έως και 1,5t., μια διόλου ευκαταφρόνητη επίδοση για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Ευχαριστούμε την εταιρεία «Φυτά Τέσσερις Εποχές»
Η φωτογράφιση του νέου Mercedes-Benz Citan πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας «Φυτά Τέσσερις Εποχές» Γ.Παύλος – Π. Χόλης Ο.Ε.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας στην εταιρεία «Φυτά Τέσσερις Εποχές» Γ.Παύλος – Π. Χόλης Ο.Ε. που δραστηριοποιείται στον τομέα της εμπορίας καλλωπιστικών δένδρων, φοινικοειδών, θάμνων και γενικά φυτών μικρής και μεγάλης ανάπτυξης, για την παραχώρηση των εγκαταστάσεών της στην περιοχή των Αφιδνών για τις ανάγκες της φωτογράφισης του νέου Mercedes-Benz Citan.
Περισσότερα στο www.4epoches.com.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »