Εκτίθενται στο Μουσείο Mercedes-Benz στη Στουτγκάρδη το Sprinter 1ης γενιάς και τα σημερινά Sprinter & eSprinter.
Αναμένεται να σπάσει το φράγμα των 5 εκατομμυρίων πωλήσεων το Van μέσα στο 2025.
1995: Η χρονιά που ξεκίνησαν όλα (με έμφαση στην ασφάλεια).
Οι αναβαθμίσεις σε ενεργητική & σε παθητική ασφάλεια από το 2000 και μετά.
Συνδεσιμότητα, προσθιοκίνηση & ηλεκτροκίνηση τα βασικά χαρακτηριστικά των τελευταίων ετών.
Τρεις δεκαετίες συνεχούς και αδιάλειπτης παρουσίας συμπλήρωσε αισίως το Sprinter, ήτοι το πρώτο Van της Mercedes-Benz με εμβληματικό όνομα, που άλλαξε τα δεδομένα στην κατηγορία του και το οποίο χαρακτηρίζεται παγκοσμίως από ένα υψηλό ποσοστό επαναγορών - απόρροια της δημοτικότητάς του μεταξύ των επιχειρήσεων, των διαχειριστών στόλου και των επιχειρήσεων μετατροπών.
Με αφορμή αυτό το ορόσημο, λοιπόν, η γνωστή γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζει μέχρι τις 30 Μαρτίου μια ειδική έκθεση στο Μουσείο της Mercedes-Benz στη Στουτγάρδη, με τα Sprinter πρώτης γενιάς, καθώς και τα σημερινά Sprinter και eSprinter, να φιγουράρουν σε περίοπτη θέση.
1995: Η χρονιά που ξεκίνησαν όλα (με έμφαση στην ασφάλεια)
Γυρίζοντας το χρόνο πίσω πάντως στο 1995, αντιλαμβανόμαστε πως το κομμάτι της ασφάλειας
υπήρξε ευθύς εξαρχής κομβικό για το Sprinter, συνδυάζοντας στοιχεία όπως το αυτοφερόμενο αμάξωμα, η υψηλής πρόσφυσης κίνηση στους πίσω τροχούς, το σύγχρονο πλαίσιο με ανεξάρτητη μπροστινή ανάρτηση, ο εξοπλισμός με δισκόφρενα παντού, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων ABS, το αυτόματο διαφορικό φρένων, οι ρυθμιζόμενες καθ΄ ύψος ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και οι αγκράφες ζώνης ασφαλείας προσαρτημένες στο κάθισμα ως στάνταρ (σ.σ. ο αερόσακος οδηγού ήταν διαθέσιμος ως προαιρετικός εξοπλισμός).
Κυκλοφόρησε δε σε πολλαπλές διαμορφώσεις: ως καμπίνα πλαισίου, με καρότσα ή ανατρεπόμενο, με πέντε ή εννέα θέσεις αναλόγως τη χρήση και με επίπεδη ή υψηλή οροφή.
Οι αναβαθμίσεις σε ενεργητική & σε παθητική ασφάλεια από το 2000 και μετά
Αντίστοιχα, οι παρεμβάσεις στον τομέα της ασφάλειας συνεχίστηκαν και με τη νέα χιλιετία, με την πρώτη εκτεταμένη αναβάθμιση να λαμβάνει χώρα το 2000. Τότε, ο αερόσακος του οδηγού έγινε μέρος του βασικού εξοπλισμού, ενώ προστέθηκε κι ένας προαιρετικός αερόσακος για την προστασία των επιπλέον επιβατών που κάθονταν σε διπλό πάγκο καθισμάτων στην πρώτη σειρά.
Συνακόλουθα, οι αερόσακοι παραθύρου και ο έλεγχος πρόσφυσης (ASR) διαθέτονταν επίσης ως επιλογές από τα μέσα του 2000, ενώ μέχρι το 2002 το ESP® (Ηλεκτρονικό Πρόγραμμα Ευστάθειας) έγινε κι αυτό διαθέσιμο, εισάγοντας ένα νέο σημείο αναφοράς για την ενεργητική ασφάλεια στα επαγγελματικά Vans.
Από εκεί και πέρα, η δεύτερη γενιά του Sprinter που κυκλοφόρησε στις αρχές του 2006, πρόσφερε στους πελάτες τη δυνατότητα για ποικίλες διαφοροποιήσεις, περιλαμβάνοντας τρία διαφορετικά μεταξόνια, τέσσερα μήκη οχήματος, τρία ύψη οροφής και μικτό βάρος οχήματος από 3 έως 5 τόνους.
Ακολούθως, ένα προαιρετικό σύστημα αερανάρτησης για την αύξηση της άνεσης και της ασφάλειας, προστέθηκε στην γκάμα του μοντέλου από το 2008, ενώ ένα ακόμη ορόσημο ακολούθησε το 2009 με την εισαγωγή του BlueEFFICIENCY που έβαζε στην εξίσωση ένα νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, συνδυαστικά με ένα αυτόματο σύστημα start-stop, για αύξηση της δυναμικής και για καλύτερη αποδοτικότητα καυσίμου.
Τέσσερα χρόνια μετά εξάλλου, το 2013, η Mercedes-Benz θα παρουσίαζε το Crosswind Assist, ένα πρωτοποριακό σύστημα ασφαλείας για Vans, σχεδιασμένο να βοηθά τους οδηγούς να διατηρούν τη σταθερότητα σε συνθήκες ισχυρού ανέμου.
Συνδεσιμότητα, προσθιοκίνηση & ηλεκτροκίνηση τα βασικά χαρακτηριστικά των τελευταίων ετών
Παραβλέποντας το γεγονός ότι από το 2016 και μετά το Sprinter ήταν διαθέσιμο με μικτό βάρος έως και 5,5 τόνους, οι μεγαλύτερες καινοτομίες μπήκαν στη ζωή των fleet managers με την τρίτη γενιά του μοντέλου, που έκανε ντεμπούτο στην Ευρώπη το 2018 φέρνοντας νέα δεδομένα τόσο με την εισαγωγή της προσθιοκίνησης, όσο και με μια σημαντική καινοτομία στους τομείς του infotainment και της συνδεσιμότητας.
Τοιουτροτρόπως, το Sprinter έγινε το πρώτο επαγγελματικό όχημα με σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) κι έκτοτε ανταποκρίνεται στις φωνητικές εντολές, επιτρέποντας την απρόσκοπτη αλληλεπίδραση με τον κεντρικό στόλο, το όχημα, τον οδηγό κ.ο.κ.
Όσον αφορά στην ασφάλεια, τώρα, η Mercedes-Benz ανέβασε και πάλι το μοντέλο σε νέο επίπεδο, με την εισαγωγή του DISTRONIC Active Distance Assist, που ενισχύει την άνεση και την ασφάλεια του οδηγού διατηρώντας μια καθορισμένη απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα.
Παράλληλα, το 2019 η εταιρεία παρουσίασε το πρώτο έτοιμο για παραγωγή eSprinter στην Ευρώπη, για μετακινήσεις χωρίς εκπομπές CO2 σε τοπικό επίπεδο, μια εξέλιξη που προφανώς άλλαξε δραματικά τα δεδομένα, φέρνοντας στην καθημερινότητα το σημερινό Mercedes-Benz eSprinter, με πληθώρα επιλογών & υπηρεσιών όπως τα δυο μεγέθη σε μήκη και αμαξώματα ή τα δύο μεγέθη μπαταριών για αυτονομία έως 478 χλμ.
Με χωρητικότητα φορτίου έως 13,8 κυβικά μέτρα και μικτό βάρος έως 4,25 τόνους, το eSprinter αποδεικνύεται συνεπώς εξίσου ικανό και λειτουργικό με το αντίστοιχο συμβατικό όχημα, ενώ αμφότερα από πέρυσι έχουν λάβει αναβαθμίσεις όσον αφορά στη συνδεσιμότητα και στην ασφάλεια, χάρη στον ανανεωμένο σύστημα πολυμέσων MBUX και τα νέα ψηφιακά πρόσθετα.