Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το e-Expert Hydrogen είναι το πρώτο όχημα υδρογόνου (κυψελών καυσίμου) που θα παράξει η Peugeot.

Το εμπορικό λανσάρισμα του Peugeot e-Expert Hydrogen, το οποίο υπόσχεται αυτονομία πάνω από 400 χλμ., θα πραγματοποιηθεί προς τα τέλη του έτους.

Τρεις δεξαμενές υδρογόνου χωρητικότητας 4,4 κιλών και πίεσης 700 bar, τροφοδοτούν τις κυψέλες καυσίμου, όπου παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια που κινεί τον εμπρόσθια τοποθετημένο κινητήρα.

Ο ανεφοδιασμός με υδρογόνο διαρκεί μόλις τρία λεπτά, στοιχείο που συνιστά πλεονέκτημα συγκριτικά με τους χρόνους φόρτισης των BEV οχημάτων.

Μόλια μία (πλούσια) έκδοση εξοπλισμού στο διεθέσιο σαλόνι.

Ο όγκος του χώρου φόρτωσης –στον οποίο μπορούν να τοποθετηθούν τρεις ευρωπαλέτες- φτάνει στα 6,1 κ.μ. και το ωφέλιμο φορτίο στα 1.100 κιλά.

Peugeot e-Expert Hydrogen: τα καλύτερα δύο κόσμων

3.620 Επισκέψεις στο άρθρο (27/5/2021)

Ένα βήμα πριν την έναρξη της παραγωγής βρίσκεται το Peugeot e-Expert Hydrogen, του οποίου ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει ενέργεια τόσο από κυψέλες καυσίμου όσο και από μπαταρία που φορτίζει στην πρίζα, γεγονός που του επιτρέπει να υπόσχεται αυτονομία άνω των 400 χλμ.

Η έκδοση κυψελών καυσίμου υδρογόνου του Peugeot Expert, το ολοκαίνουργιο e-Expert Hydrogen, θα λανσαριστεί εμπορικά στη Γαλλία και στη Γερμανία πριν το τέλος του τρέχοντος έτους και ακολούθως στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης. Η παραγωγή του θα λαμβάνει χώρα στην «πατρίδα» του, στην Βαλανσιέν, από όπου θα μεταφέρεται στο κέντρο υδρογονοκίνησης του Ομίλου Stellantis, που βρίσκεται στο Ρουσελχάιμ της Γερμανίας, στο εργοστάσιο της Opel δηλαδή, στο οποίο θα παράγεται και το «αδελφό» Vivaro-e Hydrogen.
 
Το νέο e-Expert Hydrogen καταφέρνει να συνδυάσει τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEVs) και αυτών που φέρουν κυψέλες καυσίμου (FCEVs). Εξοπλίζεται με το σύστημα της Stellantis που ακούει στο όνομα «mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric», το οποίο αποτελείται από κυψέλες καυσίμου που γεμίζουν με υδρογόνο μέσα σε τρία λεπτά, με τις τρεις σχετικές δεξαμενές να έχουν χωρητικότητα 4,4 κιλών υδρογόνου. Η παραγόμενη ενέργεια, τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 100 KW (136 hp) ισχύος και 270 Nm ροπής, ο οποίος προέρχεται από το «απλό» ηλεκτρικό Peugeot e-Expert. Σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP, το υδρογονοκίνητο όχημα διαθέτει αυτονομία άνω των 400 χλμ.
 
Επιπλέον, το σύστημα φέρει μια μικρότερη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία μάλιστα φορτίζει στην πρίζα και δίνει στο όχημα επιπλέον ενέργεια όταν και όπου αυτό απαιτείται. Αναλυτικότερα, η μπαταρία χωρητικότητας 10,5 kWh φορτίζει μέσω ενσωματωμένου τριφασικού φορτιστή ισχύος 11 kW, με τη διαδικασία σε ένα 11 kW Wall Box (32A) να διαρκεί λιγότερο από μία ώρα. Από την άλλη, σε μία ενισχυμένη πρίζα (16A) απαιτούνται τρεις ώρες για μια πλήρη φόρτιση, με τον χρόνο να ανεβαίνει στις 6 ώρες στην περίπτωση της απλής οικιακής πρίζας (8A).
 
Κατά τα γνωστά από το e-Expert, η έκδοση «Hydrogen» προσφέρει τρεις οδηγικές λειτουργίες: την Eco (60 kW, 190 Nm) για μέγιστη αυτονομία, τη Normal (80 kW, 210 Nm) για τυπική, καθημερινή χρήση και την Power (100 kW, 260 Nm) για βέλτιστη απόδοση με πλήρες φορτίο. Επιπλέον, προσφέρονται δύο επιλογές πέδησης, για μικρότερη ή μεγαλύτερη ανάκτηση της ενέργειας και την εν κινήσει φόρτιση της μπαταρίας.
 
Υδρογονοκίνητο και Plug in: Πώς λειτουργεί το σύστημα
Σημειώνεται, πως οι διαφορετικές φάσεις λειτουργίας του συστήματος της Stellantis είναι οι εξής: Κατά την εκκίνηση και με χαμηλή ταχύτητα, η μπαταρία από μόνη της παρέχει στον ηλεκτρικό κινητήρα την ισχύ που χρειάζεται. Στη συνέχεια, σε σταθερή ταχύτητα, η κυψέλη καυσίμου παρέχει την ενέργεια απευθείας στον ηλεκτρικό κινητήρα, ενώ κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, της προσπέρασης ή της έντονης ανωφέρειας, η κυψέλη καυσίμου και η μπαταρία υψηλής τάσης συνδυάζονται για την παροχή ενέργειας στον ηλεκτρικό κινητήρα.
 
Κατά την πέδηση και την επιβράδυνση, ο ηλεκτρικός κινητήρας επαναφορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης. Ισχύς είναι διαθέσιμη από τη στιγμή που ο οδηγός θα πατήσει το πεντάλ του γκαζιού, ενώ για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πεζών, στην πόλη και με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα, εκπέμπεται ένα ηχητικό σήμα που υποδεικνύει την παρουσία του οχήματος. Αξίζει να σημειωθεί, πως η μπαταρία συνοδεύεται από 8ετή εγγύηση (ή 160.000 χλμ.) για τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της.
 
Σε δύο εκδόσεις με ωφέλιμο έως και 1.100 κιλά
Το νέο e-Expert Hydrogen θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις αμαξώματος, την Standard (MxΠxΥ: 4.959x2.204x1.965 χλστ.) και την Long (MxΠxΥ: 5.306x2.204x1.975 χλστ.), των οποίων το μεταξόνιο εκτείνεται στα 3.275 χλστ. Η κανονική έκδοση έχει έναν χώρο φόρτωσης μήκους 2.512 χλστ., πλάτους 1.628 χλστ. (1.258 χλστ. ανάμεσα στους θόλους) και ύψους 1.397 χλστ. Ο όγκος ανέρχεται στα 5,3 κ.μ. και το ωφέλιμο φορτίο στα 1.100 κιλά.
 
Στην περίπτωση της μακριάς έκδοσης, το μήκος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται στα 2.862 χλστ., ο όγκος αυξάνεται στα 6,1 κ.μ., ενώ το ωφέλιμο φορτίο μειώνεται στα 1.000 κιλά. Αμφότερα τα μοντέλα μπορούν να μεταφέρουν τρεις ευρωπαλέτες και εμφανίζουν ελκτική ικανότητα με φρένα έως και 1.000 κιλά. Το απόβαρο της Standard έκδοσης είναι στα 1,952 κιλά και αυτό της Long στα 1.975 κιλά.
 
Σημειώνεται, πως θα διατίθεται μόνο ένα επίπεδο εξοπλισμού, που θα προσφέρει μεταξύ άλλων, δύο συρόμενες πλευρικές πόρτες, τροχούς 17 ιντσών, ηλεκτρικό χειρόφρενο με hill start assist, κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών «Visiopark» και κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Peugeot Connect (TomTom 3D navigation, Bluetooth, mirrorscreen, Apple CarPlay και Android Auto).