Αίτηση για πτώχευση υπέβαλε η φίρμα που ήθελε να γίνει συνώνυμη των υδρογονοκίνητων φορτηγών.
Μακρύς ο κατάλογος με τις εταιρείες ηλεκτροκίνησης που έπιασαν πάτο.
Πριν από μια πενταετία η Nikola είχε μεγαλύτερη αξία ακόμα και από την Ford!
Τα πλάνα για υδρογονοκίνηση, οι αναποδιές & η καταδίκη του ιδρυτή της εταιρείας, Trevor Milton.
Μακρύς ο κατάλογος με τις εταιρείες ηλεκτροκίνησης που έπιασαν πάτο
Από εκεί και πέρα, αξίζει να αναφερθεί εδώ πως η
Nikola δεν έχει ακόμα ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, εντούτοις τον περασμένο Δεκέμβριο κατέστη γνωστό πως η καθαρή ζημία της για τους πρώτους εννέα μήνες του περασμένου έτους ανερχόταν ούτε λίγο ούτε πολύ στα 481,2 εκατ. δολάρια.
Καθόλου τυχαίο, συνεπώς, δεν είναι το γεγονός πως η φίρμα θα προστεθεί ως όνομα στη μακρά λίστα των νεοσύστατων εταιρειών EV με μεγάλη δημοσιότητα που αντιμετώπισαν παρόμοια μοίρα τα προηγούμενα χρόνια, όπως π.χ. οι Canoo, Lordstown Motors και Fisker.
Πριν από μια πενταετία η Nikola είχε μεγαλύτερη αξία ακόμα και από την Ford!
Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση για πτώχευση αποδείχτηκε μονόδρομος, δεδομένου πως ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Steve Girsky, ανέφερε πρόσφατα πώς ναι μεν η
Nikola επιδίωξε να αντλήσει κεφάλαια τους τελευταίους μήνες προκειμένου να μειώσει το χρέος της, ωστόσο το διοικητικό συμβούλιο επέλεξε τη χρεωκοπία ως την καλύτερη δυνατή λύση.
Το οξύμωρο της υπόθεσης; Η τρέχουσα τιμή της μετοχής της Nikola αποτιμάται σε λιγότερο από 50 εκατομμύρια δολάρια, μια τεράστια απόκλιση δηλαδή από τα 27 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε το 2020, κατά τη διάρκεια της έκρηξης των νεοσύστατων επιχειρήσεων EV, όταν η αξία της ήταν μεγαλύτερη ακόμα και από εκείνη της Ford!
Τα πλάνα για υδρογονοκίνηση, οι αναποδιές & η καταδίκη του ιδρυτή της εταιρείας, Trevor Milton
Αξίζει να σημειωθεί εδώ, πάντως, πως η Nikola θεωρούνταν κάποτε ως μια από
τις πλέον υποσχόμενες νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτροκίνησης, εστιάζοντας αρχικά στα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρίες, προτού ακολουθήσει στην πορεία η μετάβαση σε υδρογονοκίνητα οχήματα με fuel cells, με την αρωγή της επιχείρησης ανεφοδιασμού υδρογόνου, Hyla. Μάλιστα, στο ίδιο πλαίσιο δράσης είχε αναπτυχθεί και
μια συνεργασία με την General Motors, η οποία περιελάμβανε
ένα πλάνο για την κατασκευή ενός υδρογονοκίνητου Pick-Up με την ονομασία Badger.
Εντούτοις, τα πράγματα πήραν μια τροπή προς το χειρότερο το 2020, όταν το Υπουργείο Δικαιοσύνης και η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς άρχισαν να διερευνούν τους ισχυρισμούς περί απάτης που διατυπώθηκαν σχετικά με τη Nikola από την εταιρεία επενδυτικών ερευνών Hindenburg Research. Τότε περίπου, εξάλλου, ήταν που και ο αρχικός διευθύνων σύμβουλος & ιδρυτής του brand, Trevor Milton, αποχώρησε, εν μέσω φημών για χρηματιστηριακή απάτη, με την καταδίκη του να ακολουθεί – οδηγώντας σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών.
Σα να μην έφτανε αυτό δε, το 2023 η εταιρεία αντιμετώπισε διάφορα περιστατικά με πυρκαγιές οχημάτων, που με τη σειρά τους οδήγησαν σε επακόλουθη ανάκληση της παραγωγικής διαδικασίας...