Με το diesel να εξακολουθεί να αποτελεί –μακράν- την πιο δημοφιλή επιλογή για όλους τους τύπους νέων επαγγελματικών οχημάτων σε Ελλάδα και Ευρώπη, αξίζει να δούμε αν αυξάνονται τα μερίδια των ηλεκτρικών, των υβριδικών και αυτών που κάνουν χρήση εναλλακτικών τύπων καυσίμου, όπως π.χ. το φυσικό αέριο.
Στο +83,3% οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων επαγγελματικών στην ΕΕ
Με βάση λοιπόν τα στοιχεία της
Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (
ACEA: European Automobile Manufacturers Association), η στροφή στον εξηλεκτρισμό όλων των προτάσεων στα νέα ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα «… είναι μια λύση αλλά όχι πανάκεια», σύμφωνα και με τις σχετικές δηλώσεις του προέδρου της ACEA, Luca de Meo.
Τόσο οι κατασκευαστές οχημάτων, όσο και οι πελάτες τους, δηλαδή οι επιχειρήσεις που αποκτούν κάποιο επαγγελματικό όχημα, έρχονται αντιμέτωποι με πολλαπλά και σημαντικά προβλήματα που δεν τους επιτρέπουν τα στραφούν άμεσα σε αμιγώς ηλεκτρικές λύσεις για τις δραστηριότητες τους.
Το περιορισμένο δίκτυο σημείων φόρτισης και το αυξημένο κόστος αγοράς αλλά και εξέλιξης των εν λόγω οχημάτων, είναι χωρίς αμφιβολία δύο από τις βασικότερες παραμέτρους που «φρενάρουν» τις εξελίξεις, τουλάχιστον στην παρούσα φάση.
Για τον λόγο αυτό, με βάση τα στοιχεία πωλήσεων της ACΕΑ για τον Ευρώπη, μπορεί οι πωλήσεων νέων ελαφρών και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων να σημειώνουν διψήφια ποσοστιαία αύξηση ωστόσο, το 83,3% των τελικών επιλογών (για το 2022), αφορούσε εκ νέου σε συμβατικά οχήματα με καύσιμο το πετρέλαιο κίνησης.