Σύμφωνα με πρόσφατες δοκιμές της VW, η απόσταση για την πλήρη ακινητοποίηση ενός οχήματος από τα 100χλμ./ώρα όταν μεταφέρει φορτίο 500 κιλών, αυξάνεται κατά πέντε μέτρα.

Πως επηρεάζει το φορτίο την ασφάλεια;

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της VW Commercial Vehicles, περισσότεροι από τους μισούς επαγγελματίες οδηγούς δεν μπορούν να υπολογίσουν σωστά τις αποστάσεις ασφαλείας που πρέπει να διατηρούν!

 
Ως γνωστόν, η συμπεριφορά των οχημάτων (π.χ. επιβράδυνση, επιτάχυνση κ.ο.κ.) επηρεάζεται σημαντικά από το βάρος τους και έχει σαφείς διακυμάνσεις ανάλογα με το αν μεταφέρουν φορτία ή επιβάτες.
Το εν λόγω δεδομένο αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα στην περίπτωση των επαγγελματικών οχημάτων δεδομένου ότι, η συμπεριφορά τους μεταβάλλεται άρδην όταν αυτά κινούνται με πλήρες φορτίο, σε σχέση με τις περιπτώσεις που κινούνται άφορτα.
Τα παραπάνω δεδομένα δεν είναι φυσικά κάτι το καινούργιο για τους επαγγελματίες οδηγούς ωστόσο, με βάση τα αποτελέσματα δοκιμών που διεξήγαγε η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα στην πίστα MIRA (Nuneaton, Μ.Βρετανία), ένα… ανησυχητικά υψηλό ποσοστό των οδηγών που συμμετείχαν σε αυτές, δεν είναι σε θέση να υπολογίσει σωστά πως το βάρος του φορτίου που μεταφέρει το όχημα, σε συνδυασμό με την ταχύτητα κίνησης του, επηρεάζουν την ελάχιστη απαιτούμενη απόσταση για την πλήρη ακινητοποίηση του.
Ας δούμε ωστόσο αρχικά κάτι που ενδεχομένως λίγοι γνωρίζουν αναφορικά με το πώς το βάρος του φορτίου που μεταφέρεται επηρεάζει την απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος.
Δεδομένου στις δοκιμές της Volkswagen χρησιμοποιήθηκαν τα οχήματα Caddy, T6 Transporter και Crafter, επιλέχθηκε ως –κοινό- βάρος φορτίου τα 500 κιλά.
Με βάση τα αποτελέσματα των δοκιμών, αποδεικνύεται πως όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα 50 χλμ./ώρα, η ελάχιστη απαιτούμενη απόσταση μέχρι την πλήρη ακινητοποίηση του, αυξάνεται κατά 33% (κατά μέσο όρο), ένα ποσοστό που μεταφράζεται σε περίπου δύο (2) μέτρα επιπλέον.
Αντίστοιχα, όταν η ταχύτητα κίνησης του οχήματος ανέρχεται στα 100 χλμ./ώρα, η μεταφορά φορτίου 500 κιλών επηρεάζει την απόσταση ακινητοποίησης του κατά 19%, που ισοδυναμεί με πέντε (5) μέτρα επιπλέον.
Ωστόσο, αποθαρρυντικά ήταν τα αποτελέσματα των δοκιμών σε ότι αφορά και στους οδηγούς που συμμετείχαν στις δοκιμές καθώς, περισσότεροι από τους μισούς δεν ήταν σε θέση να υπολογίσουν πόσα επιπλέον μέτρα θα χρειαστεί το όχημα τους για να ακινητοποιηθεί με φορτίο 500 κιλών σε σχέση με τις επιδόσεις του όταν κινούνταν άφορτο!
 
 

 

ΔΙΕΘΝΗ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Volkswagen - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ