Service Sotiriou: Οι ειδικοί στα φορτηγά Mercedes-Benz & MAN!
ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: Προιόντα & εξαρτήματα αμαξωμάτων για βαρέα επαγγελματικά οχήματα
Συνεργείο Ειδικών Οχημάτων Φορτηγών, Νταλικών και Σιλοφόρων | Αφοί Τσιντσιλώνη
Μύθοι και αλήθειες για το σύστημα TPMS των ελαστικών
Πως το TPMS επηρεάζει τόσο την ασφάλεια όσο και την οικονομία;
Έμμεσα / παθητικά συστήματα TPMS
'Αμεσα / ενεργητικά συστήματα TPMS
Το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών ή TPMS (Tire Pressure Monitoring System) είναι ένα ηλεκτρονικό σύστημα για την παρακολούθηση της πίεσης του αέρα σε ένα ελαστικό οχήματος και αυτόματα εκπέμπει ένα προειδοποιητικό σήμα για τον οδηγό σε περίπτωση λιγότερο ή περισσότερο φουσκωμένων ελαστικών. Τα συστήματα αυτά έχουν νομοθετηθεί ώστε να εγκατασταθούν σε όλα τα οχήματα των επιβατών της Ε.Ε. και παρόμοια νομοθεσία εισάγεται σε όλο τον κόσμο.
Η πλειοψηφία των συστημάτων χρησιμοποιούν αισθητήρες ελαστικών που μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο πληροφορίες για την πίεση των ελαστικών, απευθείας στον οδηγό του οχήματος, είτε μέσω μιας οθόνης του ταμπλό, είτε με ένα προειδοποιητικό φως. Η φυσιολογική διαρροή αέρος των καινούργιων ελαστικών από ένα χρόνο και πάνω είναι από 3 έως 9 psi.
Ο έλεγχος πίεσης των ελαστικών βοηθά τους οδηγούς να διατηρούν σωστά τα ελαστικά των οχημάτων τους, βελτιώνει την ασφάλεια των οχημάτων και την αποδοτικότητα των καυσίμων. Δεδομένου ότι οι περισσότεροι οδηγοί ελέγχουν μόνο τα ελαστικά τους σε περιόδους service και όταν προκύπτουν προβλήματα, υπάρχει σημαντικό θέμα για εξοικονόμηση καυσίμων και αποδοτικότητας χρησιμοποιώντας ένα σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών. Στην πραγματικότητα το λανθασμένο φούσκωμα των ελαστικών δεν είναι το μόνο τεράστιο ζήτημα ασφάλειας. Τα μεγάλα πλεονεκτήματα των σωστά φουσκωμένων ελαστικών είναι η εξοικονόμηση καυσίμων, η διάρκεια ζωής των ελαστικών και η απόδοση στο φρενάρισμα. Δεδομένου ότι η τοποθέτηση TPMS (συμπεριλαμβανομένων των αισθητήρων) μπορεί να διαρκέσει όσο τρεις αλλαγές ελαστικών ή και περισσότερο, τότε η αξία της τοποθέτησης είναι υψηλή και θα γλιτώσει τον καταναλωτή - οδηγό από σημαντικά λειτουργικά κόστη κατά τη διάρκεια της ζωής του οχήματος.
Αυτά τα συστήματα σε σχέση με τις ενδείξεις προέρχονται από τους αισθητήρες ταχύτητας του ABS. Ένα λογισμικό συγκρίνει την ταχύτητα των τροχών. Αν η ταχύτητα του τροχού αλλάζει ως συνέπεια της διαφορετικής περιμέτρου του τροχού, που προκαλείται από τη μείωση της πίεσης, το σύστημα το εντοπίζει και στέλνει τις λεπτομέρειες στο σταθμό παραγωγής ενέργειας (ECU = Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου), όταν αυτή η αλλαγή δεν μπορεί να αποδοθεί στις κανονικές συνθήκες οδήγησης (π.χ. Αλλαγή των τροχών, ταχύτητα σε μια στροφή), ενεργοποιεί ένα σήμα συναγερμού.
Συνέχεια του άρθρου >>>Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2025 - pro.autotriti.gr