Θέτουμε αντιμέτωπα δύο από τα καλύτερα Pick-Up στις κορυφαίες εκδόσεις τους. Ας δούμε πώς «στέκεται» το ολοκαίνουργιο Toyota Hilux GR SPORT απέναντι στο κραταιό Ford Ranger Raptor, που ετοιμάζεται να περάσει στη νέα γενιά του.
Αν και δίλιτρο, πιο ισχυρό το Ranger Raptor
Κάτω από το «μυώδες» καπό του
κορυφαίου Ford Ranger, συναντάμε τον διπλής υπερτροφοδότησης 2λιτρο κινητήρα πετρελαίου της Ford, ο οποίο εμφανίζει ισχύ 213 ίππων και ροπή 500 Nm. Αν και σημαντικά μικρότερης χωρητικότητας από αυτόν του
Toyota Hilux, ο οποίος είναι 2,8 λίτρων, είναι πιο δυνατός κατά 9 ίππους, ενώ «ισοπαλία» έχουμε στις τιμές της ροπής.
Επιπλέον συγκριτικό πλεονέκτημα του
Ranger Raptor, είναι πως αυτό διαθέτει
αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, οι οποίες είναι κατά 4 περισσότερες από αυτές που προσφέρει το κιβώτιο του Toyota Hilux. Έναν ακόμα «πόντο» κερδίζει το Pick-Up της Ford στις τιμές της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, οι οποίες στα «χαρτιά» τουλάχιστον είναι χαμηλότερες (-0,6 λτ./100 χλμ. η κατανάλωση, -15 γρ./χλμ. οι εκπομπές).
Πιο «ψαρωτικό» σε εμφάνιση το Ford
Δίχως αμφιβολία,
το Ranger Raptor σε κερδίζει μόνο και μόνο με την εμφάνισή του, καθώς οι ενισχυμένοι θόλοι των τροχών εμπρός/πίσω, το αυξημένο κατά 150 χλστ. μετατρόχιο, η διαφορετική μάσκα και οι πιο σκληροτράχηλοι προφυλακτήρες, συνθέτουν ένα σύνολο πολύ διαφορετικό από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Ford Ranger.
Αλλαγές υπάρχουν και στη μορφή του Hilux GR SPORT αλλά είναι μάλλον πιο περιορισμένες, καθώς η ανασχεδιασμένη μάσκα, οι μαύρες «πινελιές», ο πλουσιότερος εξοπλισμός και τα σχετικά σήματα, δεν είναι αρκετά για να «φωνάξουν» με την ίδια ένταση τη διαφορετικότητα του μοντέλου. Επιπλέον, στο πιο δυναμικό «παράστημα» του Ford ρόλο παίζουν και οι πιο μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις του, ειδικά στο πλάτος (+118 χλστ.).
Εκτός δρόμου: τα «νούμερα» και η πράξη
Καταρχάς πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως προς το παρόν δεν έχουμε οδηγήσει το νέο Hilux GR SPORT, οπότε η γνώση μας για αυτό είναι περισσότερο ακαδημαϊκή. Σε κάθε περίπτωση, από τη σύγκριση των αριθμών, προκύπτει πως
το Pick-Up της Toyota διαθέτει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και υψηλότερη γωνία αναρρίχησης.
Ωστόσο, στους υπόλοιπους δείκτες υπερτερεί το
Ranger Raptor, το οποίο όπως είχαμε και την ευκαιρία να διαπιστώσουμε οδηγώντας το, είναι ένας
πραγματικός «οδοστρωτήρας» στο off-road. Τη διαφορά κάνει σίγουρα η
αγωνιστικών προδιαγραφών ανάρτηση της FOX, που όμοιά της δεν θα βρείτε σε άλλο Pick-Up της αγοράς. Είναι εξελιγμένη από τη
Ford Performance και φέρει την τεχνολογία «Position-Sensitive Damping» που μεταβάλλει την απόσβεση αναλόγως του οδοστρώματος στο οποίο κινείται το όχημα. Τη διαφορά κάνουν και τα εξειδικευμένα «modes» του συστήματος τετρακίνησης, αναλόγως του τύπου του εδάφους στο οποίο το Raptor κινείται (π.χ. γρασίδι, χαλίκι, χιόνι, λάσπη, άμμος, πέτρες κ.ά).
Αναφορικά με τις αλλαγές του Hilux GR SPORT, η αναβάθμιση της ανάρτησης στηρίζεται στα νέα «monotube» αμορτισέρ και στα νέα σκληρότερα, εμπρός σπειροειδή ελατήρια. Τα μονού σωλήνα αμορτισέρ διαθέτουν μια μεγαλύτερη περιοχή εμβόλου για καλύτερη απόδοση απόσβεσης, με ταχύτερη απόκριση και καλύτερη απαγωγή θερμότητας. Σύμφωνα με την Toyota, σε σύγκριση με το στάνταρ Hilux, αυτές οι αλλαγές αναβαθμίζουν σημαντικά τα χαρακτηριστικά χειρισμού του οχήματος, συμπεριλαμβανομένης της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης στην ευθεία και στις στροφές. Το νέο set-up συμβάλλει επίσης σημαντικά στην οδηγική άνεση, με γρήγορη απόκριση σε κραδασμούς υψηλής συχνότητας και αυξημένη ικανότητα απόσβεσης για τον έλεγχο της κίνησης του αμαξώματος και την εξάλειψη των κραδασμών.
Χαμηλότερη τιμή και υψηλότερα φορτία για το Hilux
Εκεί που η πλάστιγγα γέρνει υπέρ του Toyota είναι η τιμή κτήσης του, καθώς
τιμάται στα 50.060 ευρώ, όντας κατά 3.100 ευρώ ακριβότερο από την μέχρι πρότινος ανώτερη έκδοση Invincible που εκκινεί από τα 46.960 ευρώ. Ωστόσο, παραμένει σημαντικά φθηνότερο από
το Ford Ranger Raptor, το οποίο στην πιο προσιτή του έκδοση τιμάται στα 60.271 ευρώ, πληρώνοντας το τίμημα της σούπερ ανάρτησης και του πλουσιότερου εξοπλισμού μέσα-έξω.
Ένα ακόμα στοιχείο στο οποίο υπερτερεί το Hilux είναι στις
μεταφορικές δυνατότητες, καθώς έχοντας υψηλότερο μεικτό βάρος και χαμηλότερο απόβαρο, είναι σε θέση να μεταφέρει στην καρότσα του υψηλότερα φορτία. Από την άλλη, βέβαια, αμφιβάλουμε αν υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος που απέκτησε το Raptor για το ωφέλιμό του φορτίου. Πρόκειται ξεκάθαρα για ένα «παιχνίδι» ενήλικων και δεν το κρύβει…
Σε κάθε περίπτωση, η τελική επιλογή είναι δική σας. Εμείς για να σας βοηθήσουμε, συγκεντρώσαμε όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά σε έναν πίνακα, ώστε να μπορείτε να κάνετε τη σύγκριση με μια ματιά.