Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Η νέα σχεδίαση των φορτηγών (αριστερά) θα είναι σημαντικά πιο αεροδυναμική από την τωρινή (δεξιά), διασφαλίζοντας μεταξύ άλλων μεγαλύτερο παρμπριζ και βελτιωμένο αεροδυναμικό συντελεστή.

Παράλληλα, οι πιο καμπύλες γραμμές και η τροποποίηση της δομής της καμπίνας, θα αποτρέπει τον κίνδυνο «υπερπήδησης» π.χ. ενός Ι.Χ. από το φορτηγό σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

Τα φορτηγά αλλάζουν «πρόσωπο»!

2.610 Επισκέψεις στο άρθρο (23/5/2019)

Με βάση τα όσα αποφασίστηκαν πρόσφατα από τα αρμόδια όργανα της ΕΕ, η σχεδίαση και η δομή της καμπίνας των βαρέων φορτηγών αναμένεται να τροποποιηθεί πλήρως (επιμηκυνθεί) έως το 2020.

Σύμφωνα με τα όσα είχαμε δημοσιεύσει και πρόσφατα, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο προχώρησε σε προκαταρκτική συμφωνία στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναφορικά με την τροποποίηση της σχετικής νομοθεσίας που ισχύει αναφορικά με το μέγεθος (συγκεκριμένα το μήκος) των φορτηγών οχημάτων, προκειμένου να τεθούν νέα πρότυπα αναφορικά με τη σχεδίαση της καμπίνας τους.
Η αρχική συμφωνία επετεύχθη στις 12 Φεβρουαρίου του 2019 ενώ, στα τέλη Μαρτίου συμφωνήθηκαν περαιτέρω βήματα όπως ότι π.χ. από τον Σεπτέμβριο του 2025 οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν ένα σαφέστατα πιο διευρυμένο –άμεσο- οπτικό πεδίο (χωρίς τη χρήση καμερών ή καθρεπτών). Μάλιστα, από τον Σεπτέμβριο του 2028, όλα τα νέα φορτηγά και λεωφορεία θα πρέπει να καλύπτουν τις εν λόγω διατάξεις.
Πέραν αυτού, μέχρι την 1η Νοεμβρίου του 2019, θα έχουν θεσπιστεί οι νέες απαιτήσεις για τις εγκρίσεις Τύπου, βάσει των οποίων θα πρέπει να εξελιχθούν οι νέοι τύποι καμπινών που θα προσφέρουν οι διεθνείς κατασκευαστές βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, αρχής γενόμενης από την 1η Σεπτεμβρίου του 2020.
Πιο συγκεκριμένα, οι κατασκευαστές φορτηγών θα έχουν τη δυνατότητα να επανασχεδιάσουν / επιμηκύνουν την καμπίνα των φορτηγών οχημάτων τους κατά 80 – 90 εκ., ωστόσο, αυτό δεν θα πρέπει να σχετίζεται με την αύξηση του μέγιστου ωφέλιμου φορτίου των οχημάτων. Αντίθετα, θα αφορά μόνο στην ανάγκη βελτίωσης της θέσης του οδηγού προκειμένου να βελτιώνεται η ορατότητα του, τη βελτίωση του συνολικού αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος, την αύξηση του επιπέδου άνεσης για τον οδηγό και φυσικά, την βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, η εν λόγω εξέλιξη υπολογίζεται πως θα συμβάλλει στη μείωση των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στα οποία εμπλέκονται φορτηγά κατά 500 ανά έτος ενώ και η μέση κατανάλωση καυσίμου των οχημάτων θα μειωθεί έως και κατά 10%, λόγω του μικρότερου αεροδυναμικού συντελεστή, γεγονός που μεταφράζεται σε μείωση του κόστους καυσίμου έως και κατά 5.000 ευρώ ανά έτος για ένα φορτηγό που διανύει περίπου 100.000 χλμ. ανά έτος.