Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ευελπιστεί το νέο ηλεκτρονικό σύστημα για τα διόδια να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2018, αρχικά στην Εγνατία Οδό.

Τι θα ισχύσει με τα ηλεκτρονικά διόδια

2.809 Επισκέψεις στο άρθρο (24/1/2018)

Το υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε πως ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου που θα υλοποιήσει το νέο ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων θα διενεργηθεί από τις 20/2 με προϋπολογισμό 400 εκ. ευρώ.

Με βάση λοιπόν την πρόσφατη απόφαση του αρμόδιου υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, έχουν ήδη δεσμευθεί κονδύλια της τάξης των 400 εκ. ευρώ για τη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού, μέσω του οποίου θα επιλογή ο ανάδοχος για τη σύμβαση «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση».
Σύμφωνα με τα πλάνα του υπουργείου, στόχος είναι η υλοποίηση του μέτρου εντός του 2018 (προς το τέλος του έτους). ΄
 
Πως αναμένεται να λειτουργήσει το μέτρο των ηλεκτρονικών διοδίων
Αρχικά αξίζει να αναφέρουμε πως το νέο σύστημα χρέωσης των διοδίων θα εφαρμοστεί στην Εγνατία Οδό και στους κάθετους σε αυτήν άξονες. Σε δεύτερη φάση αναμένεται να υιοθετηθεί σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας (Ολυμπία Οδός, Ιόνια Οδός, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας, Κεντρική Οδός Ε65) ενώ, σύμφωνα με δημοσιεύματα στο διαδίκτυο, θα ενταχθεί και η Γέφυρα (ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) καθώς και η Αττική Οδός, με το συγκεκριμένο όμως κόμιστρο χρέωσης και όχι με βάση τα διανυθέντα χιλιόμετρα.
Ένα από τα σημεία διαπραγμάτευσης αναφορικά με την υλοποίηση του εν λόγω μέτρου είναι το ποιος θα έχει το δικαίωμα είσπραξης των διοδίων. ΜΕ βάση πληροφορίες, η Πολιτεία εξετάζει το ενδεχόμενο τα κόμιστρα να εισπράττονται από το δημόσιο και να αποδίδονται άμεσα στον –κατά περιοχή- παραχωρησιούχο ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, του υπουργείο έχει ήδη απευθύνει έκκληση για διάλογο στις εταιρείες παραχώρησης προκειμένου να βρεθεί η πιο κατάλληλη λύση, με τις τράπεζες να αναμένεται να έχουν σημαντικό ρόλο σε αυτήν την εξέλιξη δεδομένου ότι αποτελούν τους βασικούς χρηματοδότες των οδικών έργων.
Ως προς την λειτουργία του νέου μέτρου, τα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής αναφέρουν πως θα υπάρχει ένα διπλό σύστημα χρέωσης.
Για τα επιβατικά οχήματα θα εφαρμοστεί η διαδικασία αυτόματης ταυτοποίησης του οχήματος από ειδικές κάμερες μέσω των πινακίδων κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και την έξοδο τους από το οδικό δίκτυο που επιβάλλεται η χρέωση. Σε ότι αφορά στα επαγγελματικά οχήματα θα θεσπιστεί η υποχρέωση προμήθειας ειδικής συσκευής (On Board Unit, OBU) που θα επιτρέπει τον εντοπισμό της θέσεως του οχήματος μέσω δορυφορικής ανίχνευσης. Με το εν λόγω σύστημα η πορεία του κάθε οχήματος θα καταγράφεται συνεχώς και αναλόγως θα χρεώνεται.