Αποσπώντας 88 ψήφους συνολικά και αφήνοντας πίσω του τα Aero της Volvo Trucks (σ.σ. με ηλεκτρικό ή συμβατικό σύστημα κίνησης) και S-eWay της Iveco (σ.σ. το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό φορτηγό της εταιρείας), το eActros 600 πρόσθεσε άλλη μια διάκριση στο βιογραφικό του, κατακτώντας το βραβείο του «International Truck of the Year».
Για λογαριασμό της Mercedes-Benz Trucks το βραβείο παρέλαβε στην έκθεση IAA Transportation 2024 η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Karin Rådström, με τον πρόεδρο του «International Truck of the Year», Gianenrico Griffini, να δηλώνει αναφορικά με το αποτέλεσμα πως: «Η Mercedes-Benz Trucks σχεδίασε από την αρχή το eActros 600 ως ηλεκτρικό φορτηγό. Η απόφαση αυτή έφερε στο δρόμο ένα υπερσύγχρονο BEV ικανό να εκπληρώσει ένα ευρύ φάσμα αποστολών μεγάλων αποστάσεων».
Πέντε από τα επτά οχήματα της λίστας ήταν ηλεκτρικά
Σύμφωνα με τους κανόνες του International Truck of the Year (IToY), το συγκεκριμένο βραβείο απονέμεται στο φορτηγό που μέσα στους προηγούμενους 12 μήνες συνέβαλε με τον πιο αξιομνημόνευτο τρόπο στην αποδοτικότητα των εμπορευματικών μεταφορών.
Έτσι, η αξιολόγηση βασίζεται σε μια σειρά από κομβικά κριτήρια, όπως η τεχνολογική καινοτομία, η άνεση, η ασφάλεια, η οδηγική ικανότητα, η ενεργειακή απόδοση, το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας.
Μάλιστα, αυτή είναι η δεύτερη φορά που ένα ηλεκτρικό φορτηγό κερδίζει το βραβείο International Truck of the Year - το οποίο χρονολογείται από το 1977 -, με τα πέντε από τα επτά οχήματα στη φετινή λίστα να είναι συν τοις άλλοις ηλεκτρικά με μπαταρία και με μηδενικές εκπομπές καυσαερίων. Αυτό αποτελεί άλλη μια ένδειξη ότι η ενεργειακή μετάβαση κερδίζει έδαφος μεταξύ των κατασκευαστών φορτηγών και προσελκύει το ενδιαφέρον των ευρωπαϊκών μεταφορέων.
Η απόδοση των 800 ίππων & η αυτονομία των 500 χλμ, καθόρισαν το αποτέλεσμα
Από εκεί και πέρα, οι πολυάριθμοι δημοσιογράφοι της εκδήλωσης, που συμμετείχαν και στον ευρωπαϊκό γύρο δοκιμών «eActros 600 European Testing Tour 2024»,
με τα δυο πρωτότυπα οχήματα της Mercedes-Benz Trucks που ξεπέρασαν τα 15.000 χιλιόμετρα σε μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη ευρωπαϊκή διαδρομή με στάσεις σε 22 χώρες, επαίνεσαν την προηγμένη αεροδυναμική του νέου ProCabin. Αυτό, γιατί χάρη στο προεξέχον μπροστινό του τμήμα και τις ομαλές του επιφάνειες, το ProCabin είναι σχεδιασμένο κατά τέτοιο τρόπο που να βελτιώνει τη ροή του αέρα κατά 9% σε σύγκριση με το σημερινό μοντέλο.
Επιπλέον, οι δημοσιογράφοι του ITOY εκτίμησαν τις επιδόσεις του συστήματος κίνησης, το οποίο βασίζεται σε δυο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 800 ίππων, συνδυαστικά με ένα νέο ηλεκτρικό άξονα 800V και τρεις μπαταρίες LFP των 207 kWh (η καθεμία), παρέχοντας έτσι ομαλή επιτάχυνση με τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης δίχως κραδασμούς.
Όπως διαπίστωσαν, εξάλλου, οι κριτές του βραβείου, χάρη στη μέγιστη χωρητικότητά του που ξεπερνάει τις 600 kWh, ένας τυπικός συνδυασμός τράκτορα και ημιρυμουλκούμενου 40 τόνων, μπορεί να επιτύχει
αυτονομία άνω των 500 χλμ χωρίς ενδιάμεση επαναφόρτιση.
Στο υδρογονοκίνητο TGX της MAN το βραβείο καινοτομίας, «Truck Innovation Award»
Εκτός από το eActros 600, έναν διόλου ευκαταφρόνητο τιμητικό τίτλο απέσπασε και
το TGX της MAN, το οποίο κατέκτησε το βραβείο καινοτομίας, «Truck Innovation Award».
Το εν λόγω φορτηγό, που χρησιμοποιεί τον εξακύλινδρο κινητήρα καύσης υδρογόνου H4576 των 16,8 λίτρων της MAN με σπινθηριστή ανάφλεξης, ξεχωρίζει για τις επιδόσεις του, αλλά και για την οδηγική συμπεριφορά του που παραπέμπουν σε diesel.