Στο Caravan Salon του Düsseldorf, όσοι παρευρέθηκαν είχαν την ευκαιρία να δουν το Sprinter της Mercedes-Benz να μετατρέπεται σε τροχόσπιτο και μάλιστα σε διάφορες παραλλαγές.
Κάτι τέτοιο, βέβαια, μόνο τυχαίο δεν είναι, μιας και πρόκειται για ένα Van που εδώ και 30 χρόνια θεωρείται ως το κατάλληλο όχημα βάσης για εκδόσεις Camper Van, στοιχείο που ενισχύεται ακόμα περισσότερο από το γεγονός ότι ο κινητήρας, το ρεζερβουάρ καυσίμου και όλα τα άλλα βοηθητικά εξαρτήματα βρίσκονται μπροστά από την κολόνα Β στην περιοχή της καμπίνας, παρέχοντας έτσι μεγάλη ελευθερία στους κατασκευαστές ως προς τη διαμόρφωση του κύριου χώρου.
Με τέσσερα επίπεδα ισχύος, που αποδίδουν από 114-190 ίππους & από 300-450Nm μέγιστη ροπή
Από εκεί και πέρα, οι επιλογές σε κινητήρες επίσης ποικίλλουν, με την γκάμα να περιλαμβάνει τον δοκιμασμένο και εξαιρετικά αποδοτικό τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα OM 654, ο οποίος διατίθεται σε τέσσερα επίπεδα ισχύος, χαρίζοντας 114 150, 170 και 190 άλογα.
Σα να μην έφτανε αυτό, το μεγάλο Van της
Mercedes-Benz διατίθεται όχι μόνο με κίνηση στους εμπρός και στους πίσω τροχούς, αλλά και σε τετρακίνητη έκδοση - μέχρι το επιτρεπόμενο μικτό βάρος των 5,5 τόνων. Εξάλλου, με το σύστημα της τετρακίνησης διευκολύνεται η οδήγηση εκτός της πεπατημένης - ακόμη και το χειμώνα -, ειδικά για τους άπειρους χρήστες τροχόσπιτων, κατανέμοντας την προώθηση πλήρως μεταβαλλόμενα μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα, δίχως να χρειάζεται να κάνει τίποτα ο οδηγός. Έτσι, επιτυγχάνεται ροπή κατά παραγγελία, εξασφαλίζοντας υψηλή πρόσφυση και εξαιρετικό χειρισμό.
Αναβαθμίσεις σε συστήματα ADAS, συνδεσιμότητα & εξοικονόμηση μπαταρίας
Όσον αφορά στα συστήματα υποβοήθησης, τώρα, το νέο Sprinter, παρέχει μια σειρά από καινούργιες υπηρεσίες. Για παράδειγμα, το Active Brake Assist περιλαμβάνει τώρα μεταξύ άλλων και μια λειτουργία διέλευσης. Το νέο Moving-Οff Information Assist μπορεί να βοηθήσει στην αποφυγή συγκρούσεων κατά την απομάκρυνση. Το Sideguard Assist, που είναι επίσης διαθέσιμο για πρώτη φορά, βοηθά στην αναγνώριση άλλων χρηστών του δρόμου σε μια καθορισμένη περιοχή στην πλευρά του συνοδηγού. Και φυσικά, ανάλογα με την παραλλαγή του πλαισίου, το Active Brake Assist, το Active Lane Keeping Assist, το Blind Spot Assist, το Attention Assist, το Intelligent Speed Assist και η κάμερα οπισθοπορείας είναι στάνταρ.
Επιπλέον, στο εσωτερικό συναντάμε ένα νέο τιμόνι υψηλής τεχνολογίας με πλήκτρα αφής, καθώς και το ανανεωμένο έξυπνο σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) που συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό. Το τελευταίο διαθέτει οθόνη αφής 10,25 ιντσών και συνοδεύεται από μια έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων, ενώ προσφέρει και βελτιωμένη πλοήγηση στα μενού.
Ο φωνητικός βοηθός με δυνατότητα διαλόγου, συνακόλουθα, είναι τώρα ακόμα πιο έξυπνος και μπορεί να ενεργοποιήσει ορισμένες ενέργειες χωρίς τον όρο ενεργοποίησης «Hey Mercedes», την ίδια ώρα που η δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Apple CarPlay και Android Auto είναι δεδομένη. Παράλληλα, η εγκατάσταση ενημερώσεων λογισμικού και νέων λειτουργιών οχήματος ή ευκολιών μπορεί να πραγματοποιηθεί over-the-air.
Τέλος, υπάρχουν ορισμένα λειτουργικά χαρακτηριστικά που αναπτύχθηκαν ειδικά για την έκδοση τροχόσπιτου, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τη «λειτουργία αδρανοποίησης», η οποία εξοικονομεί την μπαταρία της μίζας όταν το όχημα είναι σταθμευμένο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Και η συγκεκριμένη λειτουργία ενεργοποιείται και απενεργοποιείται μέσω του συστήματος πολυμέσων MBUX.