Μηχανή Αναζήτησης Βαρέα Επαγγελματικά
Τα Φθηνότερα Βενζινάδικα στην περιοχή σου
Το Daimler Motor-Lastwagen του 1898 κοσμεί με την παρουσία του το μουσείο της Mercedes-Benz και αποτελεί το παλαιότερο φορτηγό του κόσμου που διασώζεται μέχρι σήμερα.
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Daimler Motor-Lastwagen του 1898 κοσμεί με την παρουσία του το μουσείο της Mercedes-Benz και αποτελεί το παλαιότερο φορτηγό του κόσμου που διασώζεται μέχρι σήμερα.

Το παλαιότερο φορτηγό Daimler του 1898!

2.521 Επισκέψεις στο άρθρο (15/12/2021)

Μπορεί να μοιάζει με άμαξα που περιμένει τα (τετράποδα) άλογά της, αλλά πρόκειται για το Μηχανοκίνητο-Φορτηγό της Daimler, το οποίο κατασκευάστηκε το 1898 και αποτελεί το παλαιότερο που διασώζεται μέχρι σήμερα.

Στο μουσείο της Mercedes-Benz στη Στουτγκάρδη βρίσκεται το παλαιότερο φορτηγό του κόσμου που διασώζεται μέχρι σήμερα, το Daimler Motor-Lastwagen (Μηχανοκίνητο-Φορτηγό) από το μακρινό 1898.

Αν και είναι μόλις δύο χρόνια νεότερο από το πρώτο φορτηγό, που παραδόθηκε το 1896, η τεχνολογία του έχει ήδη αναπτυχθεί σημαντικά.

Αν και είναι μόλις δύο χρόνια νεότερο από το πρώτο φορτηγό, που παραδόθηκε το 1896, η τεχνολογία του έχει ήδη αναπτυχθεί σημαντικά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

 
Κατασκευαζόταν από την τότε Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) και διέθετε το εντυπωσιακό για την εποχή ωφέλιμο φορτίο των 1,25 τόνων, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως έφερε έναν δικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1.527 κ.εκ., ο οποίος απέδιδε ισχύ μόλις 4,1 kW (5,6 hp) στις 720 σ.α.λ.!
 
Η μέγιστη ταχύτητα της …μηχανοκίνητης άμαξας ήταν μόνο 12 χλμ./ώρα, με την προϋπόθεση πως το φορτηγό ήταν άδειο. Οι ζυθοποιίες ήταν από τους πρώτους πελάτες επαγγελματικών οχημάτων της DMG. Δώδεκα βαρέλια μπύρας των 60 λίτρων έκαστο, μπορούσαν να μεταφερθούν στο πανδοχείο με το φορτηγό, η αργή (αλλά σταθερή) κίνηση του οποίου θύμιζε τα ιππήλατα κάρα των ζυθοποιείων.
 

Από τα τετράποδα άλογα στα μηχανοκίνητα

Αξίζει να αναφερθεί, πως δύο χρόνια νωρίτερα -το 1896- η Daimler-Motoren-Gesellschaft είχε πουλήσει το πρώτο της φορτηγό στην Αγγλία. Για να πάρετε μια εικόνα της εποχής, τα αυτοκίνητα είχαν ζωή μόλις 12 χρόνων και η παρουσία τους ακόμα και στις μεγάλες πόλεις ήταν σπάνια και καθόλου οικεία προς τους ανθρώπους, αφού κυριαρχούσαν ακόμα οι ιππήλατες άμαξες, ενώ οι μεταφορές σε μεγαλύτερες αποστάσεις γίνονταν με τρένα και πλοία.
 
Ωστόσο, το μηχανοκίνητο φορτηγό άρχισε σιγά σιγά να κερδίζει έδαφος, καθώς ήταν φθηνότερο στη συντήρηση από έναν στάβλο γεμάτο άλογα. Επιπλέον, μπορούσε να επεκτείνει το εύρος των δρομολογίων, ενώ -αν και αργό- ήταν πιο γρήγορο από ένα αντίστοιχο ιππήλατο όχημα.