Μπορεί να μοιάζει με άμαξα που περιμένει τα (τετράποδα) άλογά της, αλλά πρόκειται για το Μηχανοκίνητο-Φορτηγό της Daimler, το οποίο κατασκευάστηκε το 1898 και αποτελεί το παλαιότερο που διασώζεται μέχρι σήμερα.
Αν και είναι μόλις δύο χρόνια νεότερο από το πρώτο φορτηγό, που παραδόθηκε το 1896, η τεχνολογία του έχει ήδη αναπτυχθεί σημαντικά.
Με χαρακτηριστικά που παραμένουν 125 χρόνια μετά
Το όχημα που κοσμεί με την παρουσία του το μουσείο της
Mercedes-Benz, διαθέτει μια μεγάλη πλατφόρμα φόρτωσης σε ξύλινους τροχούς με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Αν και είναι μόλις δύο χρόνια νεότερο από το πρώτο φορτηγό, που παραδόθηκε το 1896, η τεχνολογία του έχει ήδη αναπτυχθεί σημαντικά και τα βασικά χαρακτηριστικά ορισμένων βασικών λεπτομερειών παραμένουν σχεδόν ίδια μέχρι σήμερα.
Για παράδειγμα, ο
κινητήρας βρίσκεται τώρα στο μπροστινό μέρος κάτω από το κάθισμα του οδηγού και το φορτηγό οδηγείται μέσω ενός μηχανισμού διεύθυνσης αντί για αλυσίδες. Η μετάδοση ισχύος μέσω του γραναζιού (πινιόν) στον τροχό, ομοιάζει με τον σύγχρονο εξωτερικό πλανητικό άξονα. Εξαιρετικά εξελιγμένα χαρακτηριστικά για το 1898, επίσης, είναι η αποτελεσματική ψύξη του κινητήρα μέσω ενός σωληνωτού ψυγείου και τα
τρία φρένα, τα οποία δρουν και στους δύο πίσω τροχούς καθώς και στην τροχαλία του ιμάντα.
Επιπλέον λεπτομέρειες αντικατοπτρίζουν τον χαρακτήρα του ως επαγγελματικό όχημα, καθώς η εστίαση είναι στη μεταφορά του φορτίου και όχι στην άνεση του οδηγού. Έτσι,
δε διαθέτει καμπίνα και ο οδηγός του είναι εκτεθειμένος στις καιρικές συνθήκες, θυμίζοντας τον χειριστή της άμαξας που προστατευόταν με μια κάπα και μια κουβέρτα. Ωστόσο, ο οδηγός επωφελείται από τους ελατηριωτούς άξονες
του φορτηγού της Daimler -με φύλλα σούστας εμπρός και ελικοειδή ελατήρια πίσω- που βέβαια είχαν σχεδιαστεί, κυρίως, για να προστατεύουν το φορτίο και τον κινητήρα από τους κραδασμούς.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »