Την 27η Οκτωβρίου του 2020 συμπληρώνονται επτά δεκαετίες από την ημέρα που η Daimler – Benz AG αποφάσιζε να αποκτήσει τα αποκλειστικά δικαιώματα παραγωγής του θρυλικού μοντέλου Unimog.
Αμέσως μετά την άκρως επιτυχημένη παρουσία του μοντέλου πρωτοποριακού «Unimog» στην έκθεση «DLG» (Deutschen Landwirtschaftsgesellschaft) της Φρανκφούρτης, το καλοκαίρι του 1950, οι ιθύνοντες της εταιρείας Boehringer Bros (με έδρα το Goppingen) κατάλαβαν πως δεν υπήρχε η παραμικρή πιθανότητα να καταφέρουν να ανταποκριθούν την ιδιαίτερα μεγάλη ζήτηση που είναι το νέο τους μοντέλο, χωρίς να προβούν σε ιδιαίτερα μεγάλες επενδύσεις.
Επιπρόσθετα, οι παραδόσεις κινητήρων από τη Daimler –Benz, που χρησιμοποιούνταν για το Unimog, δεν ήταν απόλυτα διασφαλισμένες, δεδομένων της τεράστιας ζήτησης της αγοράς. Για να το θέσουμε απλούστερα, η Daimler –Benz προτιμούσε συχνά να τοποθετήσει τον ΟΜ 636 σε δικά της οχήματα, παρά να στείλει παρτίδες του εν λόγω μηχανικού συνόλου στην Boehringer, προκειμένου αυτή να τους χρησιμοποιήσει στο Unimog.
Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειώσουμε πως ο OM 636 πετρελαιοκινητήρας με απόδοση 38 ίππων, ήταν ένας εκ των κορυφαίων κινητήρων και στον κλάδο των επιβατικών οχημάτων στην περίοδο 1949 - 1963, με τη Daimler – Benz να εφοδιάζει το μοντέλο Mercedes-Benz 170D με αυτόν. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο ωστόσο, χρησιμοποιούνταν και από το Unimog 70200 με απόδοση 25 ίππων.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Daimler – Benz ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με την Boehringer, προκειμένου να εξαγοράσει πλήρως το προϊόν «Unimog» και μετά από συναντήσεις που ξεκίνησαν στις 5/9/1950 για να ολοκληρωθούν τελικά την 27η Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς, η εταιρεία τελικά απέσπασε την υπογραφή των αδελφών Boehringer (Rolf και Werner) καθώς και του… πατέρα του Unimog, κ. Albert Friedrich.
Σήμερα, επτά δεκαετίες μετά από την υπογραφή της σχετικής συμφωνίας και με το Unimog να έχει συμπληρώσει περισσότερες από 380.000 πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι σαφές πως επρόκειτο για μια άκρως επιτυχημένη κίνηση.