Volvo I-Save: «4 + 3= 7%»

Ο νέος πετρελαιοκινητήρας «D13TC» (-4%) και το νέο πακέτο τεχνολογικών καινοτομιών (-3%) διασφαλίζουν μείωση της κατανάλωσης στο Volvo FH έως και κατά 7% στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.

 
Με τις απαιτήσεις για μείωση του λειτουργικού κόστους και ειδικά του κόστους καυσίμου να αυξάνονται με γεωμετρικούς ρυθμούς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, ο διεθνείς εταιρείες κατασκευής βαρέων φορτηγών καλούνται να… βγάλουν λαγούς από το καπέλο προκειμένου να προσφέρουν πιο αποδοτικές λύσεις στους πελάτες τους, ειδικά στον τομέα που αφορά στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων. Για τον λόγω αυτό η Volvo Trucks, μια εκ των πρωτοπόρων της αγοράς σε ότι αφορά την εξέλιξη ολιστικών λύσεων που σχετίζονται με την εξοικονόμηση καυσίμου στα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, παρουσίασε πρόσφατα το νέο Volvo FH με το πακέτο «I-Save» που είναι σε θέση να διασφαλίσει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου έως και κατά 7% στα δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων. Σύμφωνα μάλιστα με τις σχετικές δηλώσεις το προέδρου της Volvo Trucks, κ. Roger Alm: «… Το Volvo FH με I-Save είναι η απάντηση μας στη συγκεκριμένη πρόκληση. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη λύση που μειώνει αισθητά την κατανάλωση καυσίμου, χωρίς να υπονομεύει την απόδοση του οχήματος και την οδηγησιμότητα του».

Τα βασικά γνωρίσματα του πακέτου «I-Save»
Με βασικά γνώμονα την εξοικονόμηση καυσίμου, το νέο FH με I-Save έχει να εξελιχθεί ειδικά για δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων με τον Διευθυντή Στρατηγικής Κινητήριων Συνόλων της εταιρείας, κ. Mats Franzen, να δηλώνει σχετικά πως: «Έχουμε προσαρμόσει κάθε στοιχείο του I-Save σύμφωνα με τις ανάγκες των οχημάτων που διανύουν περισσότερα από 120.000 χλμ./έτος ή δαπανούν π.χ. περισσότερα από 40.000 ευρώ/έτος σε καύσιμο. Όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση, τόσο πιο αισθητή είναι η οικονομία καυσίμου».
Το βασικό χαρακτηριστικό του πακέτου «I-Save» είναι φυσικά ο νέος, υπερσύγχρονος, πετρελαιοκινητήρας «D13TC», ένα μηχανικό σύνολο 12,8λτ. που αποδίδει ισχύ 460 ή 500 ίππων και μέγιστη ροπή 2.600 ή 2.800 Nm αντίστοιχα, δηλαδή 300 Nm περισσότερο από τον D13 και μάλιστα σε χαμηλότερο φάσμα στροφών λειτουργίας.
Το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει να επιδείξει αρκετές κατασκευαστικές τροποποιήσεις όπως π.χ. το ειδικό –κυματοειδές- εσωτερικό των εμβόλων (πατέντα) που επιφέρει βελτίωση της καύσης, αύξηση της απόδοσης ενώ διοχετεύει τη θερμότητα και την ενέργεια που εκλύεται στο κέντρο των κυλίνδρων.
Παράλληλα, μια νέα τουρμπίνα στο σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων (TC: Turbo Compound) ουσιαστικά εκμεταλλεύεται την περίσσεια ενέργεια που εμπεριέχεται σε αυτά, προκειμένου να υποβοηθήσει την κίνηση του, διασφαλίζοντας την ανάγκη για λιγότερη καύσιμο κατά την επιτάχυνση και τη διατήρηση σταθερής ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο.
Παράλληλα, το πακέτο «Ι-Save» περιλαμβάνει μεταξύ άλλων νέους, πιο αποδοτικούς, κινητήριους άξονες με μειωμένο κατά 100 κιλά βάρος σε σχέση με το παρελθόν, μια αναβαθμισμένη έκδοση του συστήματος «I-See» που αναλύει την τοπογραφία της διαδρομής που ακολουθείται (μέσω δορυφορικής εξακρίβωσης της θέσης του οχήματος σε ψηφιακούς –συνεχώς αναβαθμιζόμενους- χάρτες), προκειμένου να προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα και τις εναλλαγές σχέσεων στο –επίσης υπερσύγχρονο- αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, «I-Shift», μειώνοντας εν τέλει η μέση κατανάλωση καυσίμου έως και κατά 7% σε σχέση με έναν κινητήρα D13 Euro 6 D.
To σύστημα «I-See» συνδυάζεται με τον αυτόματο πιλότο «I-Cruise» με λειτουργία «I-Roll» που αναλαμβάνει να πραγματοποιεί τις όποιες εναλλαγές των σχέσεων την βέλτιστη στιγμή, λαμβάνοντας υπόψη την τοπογραφία της διαδρομής. Επιπρόσθετα, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν, π.χ. σε κατωφέρειες ή προς το τέλος ενός ανηφορικού τμήματος, το «I-Roll» ουσιαστικά αποσυμπλέκει αυτόματα τον κινητήρα προκειμένου να εκμεταλλευτεί την κινητική ενέργεια (φόρα) του οχήματος, χωρίς να απαιτείται η κατανάλωση καυσίμου.
Όλα τα παραπάνω έχουν επιφέρει πέραν από την μείωση καυσίμου έως 7% σε σχέση με τον πετρελαιοκινητήρα D13 eSCR, μείωση και της κατανάλωσης AdBlue κατά 40%!
 

 

ΦΟΡΤΗΓΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Volvo - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ