ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Πωλήσεις επαγγελματικών στην ΕΕ: To diesel κυριαρχεί, τα ηλεκτρικά έρχονται!

1.125 Επισκέψεις στο άρθρο (9/5/2025)
Τι είδους καύσιμο επέλεξαν για το νέο επαγγελματικό τους όχημα οι Ευρωπαίοι μέσα στο 1ο 4μηνο του 2025;

Τι είδους καύσιμο επέλεξαν για το νέο επαγγελματικό τους όχημα οι Ευρωπαίοι μέσα στο 1ο 4μηνο του 2025;

Οι πωλήσεις νέων Vans, φορτηγών & λεωφορείων στην ΕΕ ανά τύπο καυσίμου.

Οι πωλήσεις νέων Vans, φορτηγών & λεωφορείων στην ΕΕ ανά τύπο καυσίμου.

Οι μεταβολές πωλήσεων στις πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών, φορτηγών και λεωφορείων.

Οι μεταβολές πωλήσεων στις πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών, φορτηγών και λεωφορείων.

Πως κινήθηκαν οι πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών στις κυριότερες αγορές της ΕΕ και στην ελληνική μέσα στο 1ο 4μηνο του 2025;

Πως κινήθηκαν οι πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών στις κυριότερες αγορές της ΕΕ και στην ελληνική μέσα στο 1ο 4μηνο του 2025;

  • Τι είδους καύσιμο επέλεξαν για το νέο επαγγελματικό τους όχημα οι Ευρωπαίοι μέσα στο 1ο 4μηνο του 2025;
  • Οι πωλήσεις νέων Vans, φορτηγών & λεωφορείων στην ΕΕ ανά τύπο καυσίμου.
  • Οι μεταβολές πωλήσεων στις πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών, φορτηγών και λεωφορείων.
  • Πως κινήθηκαν οι πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών στις κυριότερες αγορές της ΕΕ και στην ελληνική μέσα στο 1ο 4μηνο του 2025;

Στο -12,2% οι πωλήσεις νέων Vans (-16% τα φορτηγά, -1,8% τα λεωφορεία)
Το diesel κυριαρχεί (84,6% στα Vans, 95,3% στα φορτηγά, +66,6% στα λεωφορεία)
! Στο +33% τα ηλεκτρικά Vans & στο +51% τα Φορτηγά, (+50% τα e-Buses)
Ηλεκτρικά επαγγελματικά: Μερίδιο 8,0% στην ΕΕ, 13,5% στην Ελλάδα για το 4μηνο του 2025!

Στο -12,2% οι πωλήσεις νέων Vans (-16% τα φορτηγά, -1,8% τα λεωφορεία)

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που ανακοινώνει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Οχημάτων (ACEA), στην ΕΕ για το 1ο 4μηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCVs, Vans) υποχώρησαν κατά 12,2% έναντι του περασμένου έτους . Την ίδια στιγμή, στην Ελλάδα εμφανίζουν επίσης πτώση κατά 10,4%.
 
Αντίστοιχα πτωτική είναι και η πορεία των πωλήσεων νέων φορτηγών στην ευρύτερη επικράτεια της ΕΕ (-16,0%) με την ελληνική αγορά να έχει ακόμη χειρότερη εικόνα (-60,3%) ενώ, οι πωλήσεις λεωφορείων (όλων των τύπων) ήταν επίσης μειωμένες κατά 1,8% στην ΕΕ αν και στην Ελλάδα καταγράφεται ένα +187,6%, κυρίως λόγω των ταξινομήσεων νέων αστικών λεωφορείων σε Αθήνα & Θεσσαλονίκη.
 

Το diesel κυριαρχεί (84,6% στα Vans, 95,3% στα φορτηγά, +66,6% στα λεωφορεία)!

Παρά την ποσοστιαία πτώση των σχετικών εκδόσεων οχημάτων, σε όλες τις κατηγορίες επαγγελματικών (Vans, Φορτηγά, Λεωφορεία), το diesel εξακολουθεί να αποτελεί την Νο1 επιλογή σε ότι αφορά στον κλάδο.
 
Πιο συγκεκριμένα, στα ελαφρά επαγγελματικά, το μερίδιο των diesel επιλογών ανήλθε στο 84,6%, στις πωλήσεις νέων φορτηγών στο 95,3% ενώ, το 66,6% των πωλήσεων νέων λεωφορείων & Mini-Buses, ήταν επίσης πετρελαιοκίνητο.
 


Οι πωλήσεις νέων Vans, φορτηγών & λεωφορείων στην ΕΕ ανά τύπο καυσίμου.

Οι πωλήσεις νέων Vans, φορτηγών & λεωφορείων στην ΕΕ ανά τύπο καυσίμου.

Στο +33% τα ηλεκτρικά Vans & στο +51% τα Φορτηγά, (+50% τα e-Buses)

Παρά το γεγονός ότι απέχουν πολύ από τα μερίδια αγοράς του diesel, οι απανταχού ηλεκτροκίνητες (BEV: Battery Electric Vehicles) προτάσεις επαγγελματικών οχημάτων, είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται θεαματικά μέσα στο 1ο 4μηνο του 2025 τόσο πανευρωπαϊκά, όσο και στη χώρα μας.
 
Στα ελαφρά επαγγελματικά, οι νέες ταξινομήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ανήλθαν στα 30.558 μονάδες και ήταν αυξημένες κατά 32,6% έναντι του 2024. Αντίστοιχα στην Ελλάδα ήταν αυξημένες κατά 48,3%!
 
Ακόμη καλύτερη ήταν η εικόνα των νέων ηλεκτρικών φορτηγών (με μεικτό άνω των 3,5t.) που σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ανήλθαν στις 2.564 μονάδες (+50,6%) ενώ και στην Ελλάδα, οι μόλις 3 καταγραφές συνιστούν σε αύξηση της τάξης του 50%.
 
Τέλος στον κλάδο των λεωφορείων, τα ηλεκτρικά οχήματα ανήλθαν στις 1.726 μονάδες στην Ευρώπη (+50,3%) ενώ και στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 100 οχήματα, έναντι μόλις 5 για το 4μηνο του 2024.
 

Συνέχεια του άρθρου >>>