Το όχημα θα υποβληθεί σε μια τριετή δοκιμαστική περίοδο στους δρόμους της Αυστρίας.
Διαθέτει τεχνολογία αποθήκευσης υδρογόνου 700 bar για μεγαλύτερη αυτονομία.
Είναι τρίθυρο, έχει μήκος 12 μ., κινείται με fuel cells & αποδίδει 245 άλογα.
Η σειριακή παραγωγή του μοντέλου έχει προγραμματιστεί για το 2026.
Διαθέτει τεχνολογία αποθήκευσης υδρογόνου 700 bar για μεγαλύτερη αυτονομία
Η αλήθεια είναι πως η παραπάνω τοποθέτηση του Roland Punzengruber δε συνιστά υπερβολή… Όχι μόνο γιατί στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για ένα λεωφορείο με τεχνολογία αποθήκευσης υδρογόνου 700 bar - την πρώτη του είδους της στην Ευρώπη – στις δεξαμενές του για προηγμένη εμβέλεια και για δυνατότητες γρήγορου ανεφοδιασμού, αλλά κι επειδή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για την ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων στις αστικές μεταφορές.
Τα δεδομένα, εξάλλου, που θα προκύψουν από το δοκιμαστικό όχημα,
καθώς και από τα επερχόμενα λεωφορεία που θα κινούνται με υδρογόνο, εκτιμάται πως θα δώσουν σημαντικές πληροφορίες μελλοντικά σχετικά με τις τεχνολογίες κίνησης, διασφαλίζοντας έτσι ότι οι δημόσιες μεταφορές π.χ. στη Βιέννη θα συνεχίσουν να λειτουργούν αποτελεσματικά, μειώνοντας παράλληλα τις όποιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Είναι τρίθυρο, έχει μήκος 12 μ., κινείται με fuel cells & αποδίδει 245 άλογα
Από εκεί κι πέρα, σε ό,τι έχει να κάνει με το Elec City FC 12 αυτό καθαυτό τώρα, αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για ένα τρίθυρο όχημα, συνολικού μήκους 12 μ., που εκπέμπει μηδενικούς ρύπους - απόρροια των fuel cells που παράγουν ενέργεια 90kW, τροφοδοτώντας έτσι έναν ηλεκτροκινητήρα 180kW (245 ίπποι).
Ομοίως, το πλαίσιο του λεωφορείου αναπτύχθηκε από την Hyundai Motor Company στην Κορέα - και χρησιμοποιείται τώρα για πρώτη φορά εκτός Ασίας – με τη σλοβενική εταιρεία TAM-Europe που ειδικεύεται στα λεωφορεία, να συνεισφέρει στην τελική μορφή του οχήματος με ένα ειδικά σχεδιασμένο αμάξωμα.
Τοιουτοτρόπως, το υδρογονοκίνητο λεωφορείο πληροί όλες τις ευρωπαϊκές απαιτήσεις όσον αφορά στους τομείς των προδιαγραφών και του εκσυγχρονισμού, ενώ ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του (όπως προαναφέρθηκε) είναι η δυνατότητα ανεφοδιασμού σε 350 bar ή 700 bar.
Η σειριακή παραγωγή του μοντέλου έχει προγραμματιστεί για το 2026
Σε κάθε περίπτωση, η πρωτοβουλία για το λεωφορείο υδρογόνου υποστηρίζεται από χρηματοδότηση της ΕΕ, μέσω του προγράμματος EBIN του Αυστριακού Υπουργείου Προστασίας του Κλίματος, με τη σειριακή παραγωγή του να έχει προγραμματιστεί για το 2026.
Ολοκληρώνοντας, το λεωφορείο υδρογόνου της Hyundai θα ανεφοδιάζεται στο σταθμό υδρογόνου της Wiener Linien στο Leopoldau, ο οποίος αναπτύχθηκε από την Wiener Netze και τροφοδοτείται με υδρογόνο από την Wien Energie.
Η μετάβαση της Wiener Linien σε λεωφορεία υδρογόνου, άλλωστε, αναμένεται να συνεχιστεί και το καλοκαίρι του 2025 με την ανάπτυξη δέκα υδρογονοκίνητων λεωφορείων από την CaetanoBus (κατόπιν διαγωνισμού που κατοχυρώθηκε στις αρχές του 2024), καθώς και άλλων δέκα αντίστοιχων μικρών λεωφορείων από την ιταλική Rampini.
Τα νέα οχήματα, συνεπώς, προβλέπεται να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα ηλεκτρικά λεωφορεία, φέρνοντας νέα δεδομένα στην ενεργειακή μετάβαση, μιας και η υδρογονοηλεκτρική κίνηση της Hyundai εκτιμάται πως θα έχει εμβέλεια μέχρι και 750 χλμ., ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών.