8 TIPS καλής λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου
16.925 Επισκέψεις στο άρθρο
Είτε αυτόματο, είτε χειροκίνητο, το κιβώτιο ταχυτήτων θα φθαρεί με την πάροδο του χρόνου. Η φθορά αυτή αν και είναι αναπόφευκτη, μπορεί να αντιμετωπιστεί χάρη στη σωστή χρήση. Δες τα 8 Tips καλής λειτουργίας ενός αυτόματου κιβωτίου.
Στις μέρες μας τα αυτόματα κιβώτια κερδίζουν όλο και περισσότερους οπαδούς και γνωρίζουν μια σταθερή και ραγδαία ανάπτυξη. Οι σχέσεις, που διαθέτουν τα σύγχρονα συστήματα ποικίλουν από 6 ως 9 σχέσεις, ενώ αναμένονται οσονούπω και αυτόματα με 10 σχέσεις. Η άνεση που προσφέρουν κατά την οδήγηση, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον, με το συνεχόμενο σταμάτα-ξεκίνα και τις πολλές αλλαγές ταχυτήτων που απαιτούνται αν έχεις χειροκίνητο, είναι το μεγαλύτερο τους προσόν ενώ παράλληλα στα πλεονεκτήματα τους είναι τα ηλεκτρονικά ελέγχου και το λογισμικό που διαθέτουν. Τα τελευταία επιτρέπουν να κάνετε οικονομική οδήγηση με ήπιες αλλαγές ταχυτήτων, αλλά και ταχύτερες αλλαγές.
Αυτόματο ή μηχανικό το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μέρος της μηχανής του αυτοκινήτου, αποτελείται από μια σειρά αλληλένδετων μηχανικών μερών που φθείρονται με την πάροδο του χρόνου και με την εκτεταμένη χρήση. Η φθορά αυτή αν και είναι αναπόφευκτη, είναι πιθανή η καθυστέρηση της χάρις τη σωστή χρήση. Ζητήσαμε από έναν expert του κλάδου, να δώσει στους αναγνώστες του Auto Τρίτη, συμβουλές για την σωστή λειτουργία ενός αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων.
Μεγάλη προσοχή στη θέση του λεβιέ και προσοχή στη στάθμη του λαδιού
Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Μπουζίκα Δημήτριο, από την εταιρεία MBGEAR, για να λειτουργεί σωστά το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, πρέπει να γνωρίζουμε τα εξής:
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Αυτόματο ή μηχανικό το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μέρος της μηχανής του αυτοκινήτου, αποτελείται από μια σειρά αλληλένδετων μηχανικών μερών που φθείρονται με την πάροδο του χρόνου και με την εκτεταμένη χρήση. Η φθορά αυτή αν και είναι αναπόφευκτη, είναι πιθανή η καθυστέρηση της χάρις τη σωστή χρήση. Ζητήσαμε από έναν expert του κλάδου, να δώσει στους αναγνώστες του Auto Τρίτη, συμβουλές για την σωστή λειτουργία ενός αυτόματου κιβώτιου ταχυτήτων.
Μεγάλη προσοχή στη θέση του λεβιέ και προσοχή στη στάθμη του λαδιού
Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Μπουζίκα Δημήτριο, από την εταιρεία MBGEAR, για να λειτουργεί σωστά το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, πρέπει να γνωρίζουμε τα εξής:
- Δεν θα πρέπει να μπαίνει ο μοχλός επιλογής σε θέση Ν, όταν το αυτοκίνητο είναι προσωρινά σταματημένο. Αυτό είναι ένα πολύ συχνό λάθος γιατί έτσι δίνεται η εντύπωση πως το όχημα τείνει να ξεκινήσει (σπρώχνει) και ο οδηγός το ζορίζει με το φρένο. Αυτό όμως δεν ισχύει, γιατί όταν το φρένο είναι πατημένο σε ακινητοποιημένο όχημα τότε το κιβώτιο αποσυμπλέκει την ταχύτητα και παραμένει ακινητοποιημένο. Σε περίπτωση που το όχημα σπρώχνει παραπάνω από το κανονικό τότε υπάρχει πρόβλημα είτε στον μετατροπέα ροπής ή ο κινητήρας έχει ανεβασμένες στροφές στο ρελαντί.
- Το όχημα πρέπει να ακινητοποιηθεί πλήρως, όταν αλλάζει η θέση του μοχλού επιλογής από D σε R. Σε περίπτωση που θα γίνει το αντίθετο καταπονείται τόσο το κιβώτιο όσο και άλλα κινούμενα μέρη, γιατί αλλάζει απότομα η φορά της ροπής.
- Ποτέ δε θα πρέπει να μπαίνει ταχύτητα, είτε D, είτε R μαρσαριστά. Με άλλα λόγια με πατημένο το γκάζι, πάντα θα πρέπει να αλλάζει ο λεβιές με στροφές ρελαντί. Γιατί διαφορετικά γίνεται απότομη η μετάδοση του φορτίου και καταπονούνται διάφορα κινούμενα μηχανικά μέρη.
![]() Service Sotiriou: Οι ειδικοί στα φορτηγά Mercedes-Benz & MAN! | ![]() Engire Lp: Εξειδικευμένο συνεργείο για οχήματα DAF |