Best Sellers ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ποια ελαστικά προτιμούν οι Έλληνες καταναλωτές, ποια μάρκα, σε ποιες διαστάσεις και γιατί; Μιλήσαμε με δεκάδες υπεύθυνους εμποριών ελαστικών της ελληνικής αγοράς, οι οποίοι ανέδειξαν ως Best Sellers τα ελαστικά που παρουσιάζουμε και έχουμε όλες τις απαντήσεις στο αφιέρωμα που ακολουθεί.
Τα ελαστικά του αυτοκινήτου αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του, αφού ουσιαστικά «κουβαλούν» ολόκληρο το βάρος του και αποτελούν το μοναδικό σημείο επαφής με την άσφαλτο στους -κακούς ελληνικούς- δρόμους. Η αντικατάστασή τους λοιπόν, σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, αλλά και τη φθορά τους, είναι πάντα συνάρτηση και της ασφάλειας στην οδήγηση.
Με βάση τα νέα οικονομικά δεδομένα στην Ελλάδα της κρίσης όμως, πέραν της λύσης που περιλαμβάνει την αντικατάσταση των εμπρός ελαστικών με τα πίσω, συχνά παρατηρείται και το φαινόμενο των υπερβολικά φθαρμένων ελαστικών, τα οποία είναι ιδιαίτερα επικίνδυνα στο φρενάρισμα, όπως σας παραθέσαμε και αναλυτικά σε προηγούμενο τεύχος, μετά από ένα mega test του Auto Τρίτη.
Σήμερα λοιπόν θα σας παρουσιάσουμε τα ελαστικά που αγοράζουν οι οδηγοί στην Ελλάδα, σύμφωνα και με όσα μας είπαν οι experts της αγοράς. Συγκεκριμένα, μιλήσαμε με έναν μεγάλο αριθμό καταστημάτων ελαστικών, τα οποία και μας υπέδειξαν τις προτιμήσεις των πελατών τους. Το ανθεκτικό πέλμα, η καλή πρόσφυση, η μακροζωία και η χαμηλή κατανάλωση επιβεβαιώθηκαν ως οι κυριότεροι παράγοντες για την επιλογή του κάθε ελαστικού, ενώ παρακάτω θα δείτε αναλυτικά τα best sellers στα εν λόγω καταστήματα και τους λόγους για τους οποίους έχουν ξεχωρίσει.
Bridgestone Potenza S001 (225/45 R17)
Το Potenza S001 αξιοποιεί πλήρως τις υψηλές επιδόσεις του οχήματος, με εγγυημένη άνεση και ασφάλεια. Διαθέτει εξελιγμένο ασύμμετρο σχεδιασμό πέλματος για αγωνιστικές επιδόσεις σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα, λοξές αυλακώσεις για γρήγορη απομάκρυνση του νερού και μπλοκ ισχυρής πρόσφυσης για μέγιστο κράτημα στο δρόμο και τις στροφές.
Γιατί το προτιμούν:
- Καλή πρόσφυση
Bridgestone B280 (185/65 R15)
Το Bridgestone B280 είναι ένα υψηλών επιδόσεων ελαστικό, το οποίο διαθέτει τη μέγιστη απόδοση και τα καλύτερα χαρακτηριστικά ασφαλείας. Ανταποκρίνεται άψογα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και είναι φιλικό προς το περιβάλλον.
Γιατί το προτιμούν:
- Ανθεκτικό πέλμα
- Καλή πρόσφυση
Michelin Energy Saver + (195/50 R15)
Το Michelin Energy Saver + αποτελεί το ελαστικό αναφοράς της εταιρείας, για τη διάρκεια ζωής, αφού υπολογίζεται ότι «βγάζει» περίπου 20% περισσότερα χιλιόμετρα. Διαθέτει δε τη νέα τεχνολογία EcoΆnΆGrip, που βελτιώνει τη μοριακή συνοχή και περιορίζει την υπερθέρμανση του ελαστικού.
Γιατί το προτιμούν:
- Μακροζωΐα
-Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 (225/45 R17)
Πρόκειται για τα νέα ελαστικά υψηλών επιδόσεων της Goodyear που διαθέτουν νέα τεχνολογία ενισχυμένης κατασκευής για ισχυρότερη, ελαφριά κατασκευή, η οποία βελτιώνει το χειρισμό, τις επιδόσεις στις στροφές, τη φθορά των πελμάτων και την οικονομία καυσίμου.
Γιατί το προτιμούν:
- Ανθεκτικό πέλμα
- Καλή πρόσφυση
Pirelli Cinturato P1 Verde (195/60 R15)
Ένα πρωτοποριακό ελαστικό, ιδανικό για αυτοκίνητα πόλης, το Cinturato P1 Verde, φροντίζει για τον καλό έλεγχο σε στεγνές και βρεγμένες συνθήκες που διασφαλίζει υψηλή οδηγική άνεση, αλλά και μείωση της αντίστασης κύλισης, κυρίως σε συνθήκες πόλης.
Γιατί το προτιμούν:
- Μακροζωΐα
- Καλή πρόσφυση
Hankook Ventus Prime 3 K125 (205/55 R16)
Η καινούργια προσθήκη στη σειρά Ventus, είναι το νεότερο premium ελαστικό της Hankook και έχει κατασκευαστεί για να προσφέρει ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων, ασφάλειας, άνεσης και φιλικότητας προς το περιβάλλον.
Γιατί το προτιμούν:
- Ανθεκτικό πέλμα
- Καλή πρόσφυση
Michelin Pilot Sport 4 (225/45 R17)
Το νέο ελαστικό Michelin Pilot Sport 4 είναι ιδανικό για οδηγούς με σεντάν και σπορ αυτοκίνητα με υψηλές απαιτήσεις και διαθέτει καινοτομίες στο πέλμα, βασισμένες στην εμπειρία της Michelin στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Πιο συγκεκριμένα, προσαρμόζεται διαρκώς στο οδόστρωμα, χάρη στον πλήρη έλεγχο της δυναμικής που αναπτύσσεται από την αλληλεπίδραση δομής, σκαλίσματος και υλικών του ελαστικού, εξασφαλίζοντας άριστη διαχείριση της επιφάνειας επαφής.
Γιατί το προτιμούν:
- Ανθεκτικό πέλμα
- Καλή πρόσφυση
- Χαμηλή κατανάλωση
Goodyear EfficientGrip Performance 95V XL (205/55 R17)
Το EfficientGrip Performance είναι ένα ελαστικό επιδόσεων για αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού. Οι κατά μήκος περιφερειακές αυλακώσεις του με την τεχνολογία Active Braking της Goodyear, βελτιώνουν τον έλεγχο σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα με περισσότερο κράτημα και μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος, ενώ διαθέτει ένα νέο μείγμα ελαστικού, καθώς και ένα καινοτόμο Cool Cushion Layer 2, που αυξάνουν την απόδοση ενέργειας.
Γιατί το προτιμούν:
- Ανθεκτικό πέλμα
- Καλή πρόσφυση
- Χαμηλή κατανάλωση
Vredestein Ultrac Satin (215/55 ZR17)
Το νέο ελαστικό της Apollo Vredestein, είναι ειδικά σχεδιασμένο για πολυτελή αυτοκίνητα και οχήματα τύπου SUV, και συνδυάζει την πλέον προηγμένη τεχνολογία του Apollo Tyres, με το ντιζάιν του επιμελήθηκε ο ιταλικός οίκος Giugiaro.
Γιατί το προτιμούν:
- Ανθεκτικό πέλμα
- Καλή πρόσφυση
Michelin Latitude Cross 104H XL (205/70 R15)
Στο πολυτάλαντο ελαστικό Michelin 4x4, ο σχεδιασμός του ώμου και ο μεγάλος αριθμός ακμών στο σκάλισμα, Mud Catcher Tread, εξασφαλίζουν ελκτικότητα σε μαλακά και ολισθηρά εδάφη. Επίσης, η κυρτή μορφή των κυβιδίων γόμας του είναι ειδικά σχεδιασμένη, ώστε στην επαφή με το έδαφος να αποφεύγεται το φαινόμενο του «χτυπήματος» που δημιουργεί υψηλό επίπεδο θορύβου, σύμφυτο των σχεδίων σκαλίσματος off-road. Το δε μείγμα « terrain proof » που έχει, δίνει τη δυνατότητα για αποδράσεις εκτός δρόμου.
Γιατί το προτιμούν:
- Καλή πρόσφυση
- Χαμηλή κατανάλωση
Ελαστικά με τεχνολογίες αιχμής
Οι τεχνολογικές εξελίξεις και στον τομέα των ελαστικών είναι ραγδαίες και όλοι οι κατασκευαστές λανσάρουν διαρκώς νέες καινοτομίες, για να βελτιώσουν την ποιότητα και την οικονομία που θα προσφέρουν τα προϊόντα τους στους καταναλωτές. Με στόχο την καλύτερη πρόσφυση, την ανθεκτικότητα του υλικού, τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και το μικρότερο «αποτύπωμα» στο περιβάλλον, τα περισσότερα νέα ελαστικά «υιοθετούν» τέτοιες καινοτόμες τεχνολογίες, αυξάνοντας τα πλεονεκτήματά τους.
Τεχνολογία NanoPro-Tech από τη Bridgestone
Η επαναστατική τεχνολογία Nano-Pro Technology™ της Bridgestone ελέγχει την αλληλεπίδραση μεταξύ της ένωσης των στοιχείων. Στην ουσία, με την υιοθέτηση της τεχνολογίας «Nano Pro-Tech» δημιουργείται ένα νέο πολυμερές, που μειώνει τη θερμότητα της τριβής ανάμεσα στα μόρια του άνθρακα.
Που σημαίνει:
- Εξοικονόμηση ενέργειας
- Μειωμένη αντίσταση κύλισης του ελαστικού
Τεχνολογία Seal Inside από την Pirelli
Η Seal Inside της Pirelli, είναι μία νέα τεχνολογία δομής ελαστικού μέσα, βάσει της οποίας μέσα στο ελαστικό, στην περιοχή του πέλματος, ένα στρώμα υλικού στεγανοποίησης μπλοκάρει την όποια πιθανή διαρροή αέρα σε περίπτωση διάτρησης του σκελετού, ανεξάρτητα αν παραμένει ή όχι το εξωτερικό αντικείμενο. Επιτρέπει τη συνέχιση της οδήγησης χωρίς απώλεια πίεσης ακόμα και μετά από διάτρηση από εξωτερικό αντικείμενο.
Που σημαίνει:
- Αξιόπιστη μετακίνηση
- Ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης του ελαστικού
Τεχνολογία Nano Balance από την Toyo Tires
Με σκοπό την μείωση διαρροής ενέργειας κατά το φρενάρισμα, η Toyo Tire ανέπτυξε την τεχνολογία Nano Balance, που ελέγχει τον σχεδιασμό ελαστικών υλικών σε μοριακό επίπεδο. Αυτή η τεχνολογία πλατφόρμας ενσωματώνει τέσσερα στοιχεία έρευνας νανο-επιπέδων, ανάλυσης, σχεδιασμού και παραγωγής ελαστικών υλικών σε μια διαδικασία ανάπτυξης τεχνολογίας που αποτελεί καινοτομία για την τεχνολογία ελαστικών νέας γενιάς.
Που σημαίνει:
- Μείωση της κατανάλωσης
- Ελάχιστη μόλυνση του περιβάλλοντος
- Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής
- Αθόρυβη οδήγηση
Τεχνολογία Wear Square από την Cooper-Avon
H τεχνολογία Wear Square διαθέτει μια οπτική ένδειξη, που αποτελεί μέρος του σχεδιασμού του πέλματος και επιτρέπει στους οδηγούς να αξιολογήσουν εύκολα και γρήγορα, την κατά προσέγγιση διάρκεια ζωής του πέλματος. Καθώς το ελαστικό φθείρεται, η φθορά αναδεικνπύεται σε πέντε στάδια, ξεκινώντας με ένα πλήρες τετράγωνο σχεδιασμό για τα νέα ελαστικά και τελειώνοντας με ένα θαυμαστικό όταν το πέλμα φτάσει στο κατώτατο νόμιμο όριο του 1,6 χιλιοστού.
Που σημαίνει:
- ¶μεσος εντοπισμός φθοράς
- Υπολογισμός του χρόνου αντικατάστασης.
Τεχνολογία ActiveBraking από τη Goodyear
Η τεχνολογία ActiveBraking στα ελαστικά της Goodyear αυξάνει την επαφή μεταξύ του ελαστικού και της επιφάνειας του δρόμου για μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος, έως και δύο μέτρα (8%) συντομότερα σε βρεγμένο δρόμο και 3% συντομότερα στο στεγνό.
Που σημαίνει:
- Μικρότερες αποστάσεις φρεναρίσματος
- Μεγαλύτερη οδηγική ασφάλεια
Τεχνολογία Dynamic Response από τη Michelin
Στο ελαστικό υψηλών επιδόσεων Michelin Pilot Sport 4 με βάση τη νέα τεχνολογία «Dynamic Response», κάτω από τη γόμα του πέλματος υπάρχει μία ζώνη από aramide και ενισχυμένο νάιλον. Λόγω της υψηλής πυκνότητας, της μεγάλης αντοχής και των πολύ ελαφρών ινών αραμίδης (πέντε φορές πιο ανθεκτικές από το ατσάλι), οι φυγόκεντρες δυνάμεις του ελαστικού στις υψηλές ταχύτητες ελέγχεται απολύτως και η επιφάνεια επαφής του με το έδαφος παραμένει σταθερή, ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες.
Που σημαίνει:
- Ακρίβεια στην οδήγηση
- ¶μεση απόκριση στο φρενάρισμα
Τεχνολογία Silica Compounding από τη Hankook
Οι νέες γενιάς τεχνολογίες τροποποιημένου τέλους ανθρακικής αλυσίδας, έχουν ενσωματωθεί στη σειρά ελαστικών Hankook Ventus Prime 2 για επιβατικά οχήματα και επιτρέπουν την καλύτερη σύνδεση του καουτσούκ με το πυρίτιο πάνω στο ελαστικό.
Που σημαίνει:
- Υψηλότερη χιλιομετρική απόδοση
Τεχνολογία Nano Blend και Orange Oil από την Yokohama
Η νέα σειρά ελαστικών BluEarth της Yokohama κάνει χρήση των προηγμένων τεχνολογιών και μιγμάτων Νano Βlend, που περιέχουν φυσικά συστατικά (orange oil), στο πλαίσιο του σχεδιασμού ελαστικών φιλικών προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο.
Που σημαίνει:
- Εξοικονόμηση καυσίμου
- Εξαιρετική πρόσφυση στο βρεγμένο οδόστρωμα
- Χαμηλό επίπεδο εξωτερικού θορύβου
Προσέχουμε την… πίεσή μας
Οι συνέπειες και της υποπίεσης και υπερπίεσης των ελαστικών είναι καταστροφικές, αφού επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, όπως και την ελκτικότητα και το φρενάρισμα του αυτοκινήτου.
Όπως έχει παρουσιαστεί και αναλυτικά σε προηγούμενο τεύχος του Auto Τρίτη κατόπιν σχετικής μεγάλη δοκιμής μας, η κατανάλωση ενός οχήματος με λάθος αέρα στα ελαστικά μπορεί να αυξηθεί έως και 20%, κάτι που μεταφράζεται σε 5 γεμίσματα που πάνε στράφι κάθε χρόνο (κόστος πάνω από 230 ευρώ), ενώ το φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα αυξάνεται έως και 3,1 μέτρα!
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό, ότι θα πρέπει να προσέχουμε τακτικά την πίεση των ελαστικών της, ώστε αυτή να βρίσκεται στα επίπεδα που προβλέπονται από τον κατασκευαστή.
Έχετε υπόψη μάλιστα, ότι η υποπίεση δημιουργεί υπερβολική κάμψη του σκελετού του ελαστικού, που καταλήγει σε υπερθέρμανση, αύξηση της αντίστασης στην κύλιση και πρόωρη φθορά, ενώ η υπερπίεση έχει ως αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσφυση, η οποία και προκαλεί ανομοιόμορφη φθορά.
Γλιτώνουμε λεφτά από την κατανάλωση
Τα ελαστικά που κυκλοφορούν στην αγορά προέρχονται από μία τεράστια γκάμα, τόσο επωνύμων και καινούργιων ελαστικών, όσο και μεταχειρισμένων, τα οποία όμως συχνά είναι αμφιβόλου προελεύσεως και άρα ποιότητας.
Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι τα ελαστικά παίζουν σημαντικό ρόλο και στην κατανάλωση και γιΆαυτό πωλούνται πλέον, υποχρεωτικά με ταμπελάκι που αναφέρει σε κλίμακα από το Α μέχρι το G την αντίσταση κύλισης τους στο δρόμο, η οποία καθορίζει και την κατανάλωση.
Πολλές φορές λοιπόν, είναι σημαντικό και για την ασφάλειά σας, αλλά και για την τσέπη σας, να προτιμήσετε ένα ελαστικό υψηλής ποιότητας από το να «ρισκάρετε» με την αγορά ενός φθηνότερου στην αρχική τιμή, με επιφυλάξεις για την κατάστασή του.