ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

10 Tips για μείωση κατανάλωσης καυσίμου στο Φορτηγό |Εξοικονομήστε μέχρι 30%

(26/11/2024)
10 Tips για μείωση κατανάλωσης καυσίμου στο Φορτηγό |Εξοικονομήστε μέχρι 30%
10 Tips για μείωση κατανάλωσης καυσίμου στο Φορτηγό |Εξοικονομήστε μέχρι 30%
  • 10 Tips για μείωση κατανάλωσης καυσίμου στο Φορτηγό |Εξοικονομήστε μέχρι 30%
  • 10 Tips για μείωση κατανάλωσης καυσίμου στο Φορτηγό |Εξοικονομήστε μέχρι 30%

- Χειρίσου το πεντάλ, αξιοποιώντας την ορμή του φορτηγού
- Σωστή συντήρηση κινητήρα και κιβωτίου αποτρέπει σπατάλες
- Ελαστικά, πίεση και ευθυγράμμιση μειώνουν την κατανάλωση
- Λογισμικό διαχείρισης στόλου βελτιστοποιεί τις διαδρομές σας

ILEP
SPECIAL ΡΕΚΤΙΦΙΕ

Η κατανάλωση καυσίμου αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες δαπάνες για μια επιχείρηση με στόλο φορτηγών. Ειδικά όταν το κόστος καυσίμων φτάνει το 20% του συνολικού κόστους λειτουργίας ενός στόλου, η ανάγκη για εξοικονόμηση είναι επιτακτική. Το καλό νέο είναι ότι υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να μειώσετε την κατανάλωση καυσίμου, χωρίς να επηρεάσετε την παραγωγικότητα ή την ασφάλεια. Ακολουθούν 10 χρήσιμες συμβουλές που μπορείς να εφαρμόσεις στο στόλο σου, εξοικονομώντας μέχρι και 30%.
 

1. Ο σωστός οδηγός αξιοποιεί την ορμή του φορτηγού

Κοινώς, διατηρεί τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα εντός του βέλτιστου ορίου – δηλαδή ανάμεσα στις 900 έως 1.200 στροφές ανά λεπτό (εντός της «πράσινης ζώνης» αναλόγως του μοντέλου και της έκδοσής του) – ελέγχοντας τον τρόπο χρήσης του πεντάλ. Ακόμα περισσότερο, φροντίζει να αξιοποιεί την ορμή του φορτηγού, ώστε να κινηθεί δίχως να «αναγκάζει» τον κινητήρα να καταναλώσει καύσιμο. Ακολουθώντας τη συγκεκριμένη τακτική, μάλιστα, εικάζεται πως μπορεί να μειώσει την κατανάλωση έως και 10%.

2. Ρελαντί; Ξέχνα το!

Κατά κανόνα, όταν  ένα φορτηγό όχημα ακινητοποιείται (π.χ. κατά την φόρτωση ή εκφόρτωσή του), ο κινητήρας του πρέπει να απενεργοποιείται. Εξάλλου, σύμφωνα με έρευνες, ανά ώρα λειτουργίας στο ρελαντί ένα σταθμευμένο φορτηγό μπορεί να καταναλώσει αρκετά περισσότερο από 3 λίτρα καυσίμου, ειδικά στην περίπτωση που πολλά από τα –ενεργοβόρα- δευτερεύοντα συστήματα του οχήματος (π.χ. ψυκτικός θάλαμος, κλιματισμός/θέρμανση καμπίνας κ.α.) βρίσκονται σε λειτουργία.

3. Κινητήρας, κιβώτιο & cruise-control καθορίζουν την κατανάλωση

Η συντήρηση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων είναι κρίσιμη και άκρως επιβεβλημένη για τη μείωση της κατανάλωσης. Ωστόσο ένας παράγοντας που μπορεί πραγματικά εδώ να κάνει τη διαφορά είναι τα σύγχρονα συστήματα cruise-control, που προσφέρονται από όλες τις εταιρείες κατασκευής φορτηγών και τα οποία λαμβάνουν υπόψη τους δεδομένα από ψηφιακούς χάρτες που έχουν καταχωρημένους στο λογισμικό τους, προκειμένου να μεταβάλλουν τη λειτουργία του συστήματος μετάδοσης της κίνησης, βάσει παραγόντων όπως η τοπογραφία της διαδρομής που ακολουθείται, το βάρος του μεταφερόμενου φορτίου, οι κυκλοφοριακές συνθήκες κλπ. Αξιολογώντας όλα τα παραπάνω δεδομένα, θα διαμορφωθεί η βέλτιστη αλληλουχία εναλλαγής των σχέσεων στο κιβώτιο, με τις ελάχιστες δυνατές απαιτήσεις από τον κινητήρα τόσο ως προς τη λειτουργία του όσο και ως προς την κατανάλωση καυσίμου.

Συνέχεια του άρθρου >>>