Κάνε δουλειά μόνος σου!
14.760 Επισκέψεις στο άρθρο
Γίνε ο μηχανικός του αυτοκινήτου σου και άλλαξε μόνος σου ό,τι μπορείς. Ποιες εργασίες δεν απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις και θα σου εξοικονομήσουν αρκετά χρήματα από τη συντήρηση του αυτοκίνητου σου θα διαβάσεις πιο κάτω.
Το αυτοκίνητο αποτελείται από πολύπλοκους μηχανισμούς και ηλεκτρικά κυκλώματα, στο σπίτι για να μπορέσει να παρέμβει κάποιος χρειάζεται εξειδικευμένες γνώσεις. Ωστόσο από την άλλη υπάρχουν και αρκετές εργασίες, που μπορείτε μόνοι σας να πραγματοποιήσετε, χωρίς να διακινδυνεύσετε την ασφαλή λειτουργία του οχήματός σας και να εξοικονομήσετε αρκετά χρήματα από τον οικογενειακό σας προϋπολογισμό.
Βέβαια η πραγματικότητα είναι πως ο μοναδικός και ο σωστότερος τρόπος να συντηρήσετε το αυτοκίνητό σας, ακόμα και για μικροδουλειές, είναι να απευθυνθείτε σε κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Αφενός θα είστε 100% σίγουροι για την ποιότητα της επισκευής και πως όλα θα έχουν γίνει στην εντέλεια και αφετέρου, όταν κάποια στιγμή αποφασίσετε να πουλήσετε το αυτοκίνητό σας, θα πετύχετε «πράσινη» τιμή, αφού θα μπορείτε να αποδείξετε πως η συντήρηση του έχει γίνει βάσει προδιαγραφών κατασκευαστή και δεν έχει γυρισμένα χιλιόμετρα. Ας δούμε όμως ποιες είναι οι επισκευές που μπορείτε να κάνετε μόνος σας.
Αλλαγή μάκτρων καθαριστήρων
Για να αλλάξουμε τα μάκτρα, χρειαζόμαστε ένα ζευγάρι γάντια και λίγο χρόνο. Αφαιρούμε το παλιό μάκτρο πιέζοντας το εξάρτημα που συνδέει το μπράτσο με το μάκτρο. Κατόπιν πιέζουμε το μάκτρο προς τα κάτω για να απελευθερωθεί. Ενεργώντας αντίστροφα τοποθετούμε το μάκτρο στη βάση του καθαριστήρα. Οι σχετικές με το μέγεθος πληροφορίες γράφονται στη συσκευασία.
Καθαρισμός φωτιστικών σωμάτων
Για τον καθαρισμό των προβολέων χρειάζεστε λίγο νερό και σαπούνι. Αν το φανάρι πρέπει να αφαιρεθεί ούτως ώστε να καθαριστεί και εσωτερικά, τότε χρειάζεστε κάποιο κατσαβίδι ή κλειδί. Στα καινούργια αυτοκίνητα η διαδικασία αυτή είναι εύκολη και ακολουθώντας κανείς τις οδηγίες στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή μπορεί να αφαιρέσει τα πίσω ή τα μπροστινά φωτιστικά σώματα.
Αλλαγή λαμπτήρων
Κατά τη διάρκεια του καθαρισμού των φωτιστικών σωμάτων μπορείτε παράλληλα να αλλάξετε πιθανούς καμένους λαμπτήρες. Το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα γαλλικό κλειδί ή ένα κατσαβίδι. Αφού εντοπίσετε τις λάμπες που έχουν καεί, αφαιρείτε το προστατευτικό καπάκι τους και εν συνεχεία αποσυνδέετε τα καλώδια και αλλάζετε την παλιά λάμπα με μία καινούργια ίδιου τύπου. Αν πρόκειται για πίσω φανάρι, ξεβιδώνετε τις βίδες που το συγκρατούν, αποσυνδέετε τα καλώδια και εν συνεχεία αφαιρείτε την «πλάκα» με τις λάμπες και αντικαθιστάτε την καμένη λάμπα.
Αλλαγή λαδιών και φίλτρου λαδιού
Διαβάζοντας το εγχειρίδιο του κατασκευαστή θα διαπιστώσετε πότε προβλέπεται η αλλαγή λαδιών για το αυτοκίνητό σας. Για να αλλάξετε τα λάδια του αυτοκινήτου σας, θα χρειαστείτε: μια μεγάλη λεκάνη χωρητικότητας 8 λίτρων, ένα κλειδί για την τάπα του κάρτερ και ένα δοχείο με καινούργιο λάδι. Αφού εντοπίσετε την τάπα λαδιών στο κάρτερ, την ξεβιδώνετε με το κλειδί και αφήνετε να τρέξουν τα παλιά λάδια στη λεκάνη που έχετε τοποθετήσει στο μεταξύ, ακριβώς από κάτω. Στη συνέχεια βιδώνετε την τάπα προσεκτικά, ανοίγετε το καπό και τοποθετείτε ένα χωνί στην υποδοχή των λαδιών. Γεμίζετε το κάρτερ με το καινούργιο λάδι (όσο ακριβώς αναγράφεται στο βιβλίο του κατασκευαστή). Ελέγχετε ύστερα το δείκτη λαδιών, ενώ τα παλιά λάδια τα πηγαίνετε σε ένα συνεργείο ή πρατήριο καυσίμων για ανακύκλωση.
Αντικατάσταση φίλτρου λαδιού
Για να αλλάξετε το φίλτρο λαδιού, θα χρειαστείτε: ένα ειδικό κλειδί για να ξεβιδώσετε το παλιό φίλτρο και ένα καινούριο φίλτρο. Η αντικατάσταση είναι σχετικά εύκολη. Όσο θα τρέχει το παλιό λάδι από το κάρτερ, εσείς αντικαθιστάτε το φίλτρο και αφού ξεβιδώσετε το παλιό με το ειδικό κλειδί, βιδώνετε το καινούριο στην αρχή με το χέρι και ύστερα με το κλειδί.
Αλλαγή μπουζί
Όλα όσα χρειάζεστε είναι ένα ειδικό εργαλείο, το λεγόμενο μπουζόκλειδο, και φυσικά ένα μπουζί ίδιου τύπου. Τα βήματα τα οποία πρέπει να ακολουθήσετε είναι τα εξής:
1) Αφαιρείτε την πίπα από το μπουζί.
2) Ξελασκάρετε το μπουζί με το ειδικό κλειδί.
3) Βιδώνετε το καινούργιο μπουζί στην αρχή με το χέρι και ύστερα με το μπουζόκλειδο.
4) Αφού το αντικαταστήσετε, βάζετε ξανά την πίπα πάνω στο μπουζί.
5) Προσέξτε το κάθε μπουζοκαλώδιο να καταλήγει στο ίδιο μπουζί όπως πριν την αλλαγή.
Αντικατάσταση ή καθαρισμός φίλτρου αέρα
Η αλλαγή και ο καθαρισμός του φίλτρου αέρα είναι εύκολη και ιδιαιτέρως φθηνή διαδικασία. Εντοπίστε στο χώρο του κινητήρα το φίλτρο και αφαιρέστε προσεκτικά το καπάκι. Έπειτα βγάλτε το φίλτρο με προσοχή. Των περισσοτέρων το υλικό κατασκευής είναι από ένα είδος χαρτιού, γι αυτό προσέξτε να μην το σκίσετε. Καθαρίζετε το φίλτρο μόνο με αέρα υπό πίεση και ποτέ με νερό. Κατόπιν του καθαρισμού επανατοποθετήστε το φίλτρο και φροντίστε να το βάλετε από τη σωστή πλευρά. Κλείστε και ασφαλίστε το καπάκι έχοντας σιγουρευτεί ότι δεν έχει πιαστεί κάποιο καλώδιο. Σε περίπτωση που το παλιό φίλτρο είναι πολύ βρώμικο, απλά τοποθετήστε, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία, ένα καινούριο.
Ρύθμιση χειρόφρενου
Συνηθισμένο είναι το φαινόμενο που το χειρόφρενο «πιάνει» πολύ ψηλά, ας δούμε λοιπόν πώς μπορείτε να το ρυθμίσετε από μόνοι σας, σε ελάχιστο χρόνο και με μηδενικά έξοδα, σε τρία απλά βήματα.
1) Αφαιρέστε το πλαστικό κάλυμμα που υπάρχει πίσω από το χειρόφρενο με μία εγκοπή. Βγάλτε το χρησιμοποιώντας ένα ίσιο κατσαβίδι, ώστε να αποκαλυφθεί η βίδα ρύθμισης του χειρόφρενου.
2) Αφού εντοπίσετε τη βίδα ρύθμισης, σφίξτε την με ένα γερμανικό κλειδί όσο χρειάζεται, ώστε να τραβηχτούν τα συρματόσχοινα, για να σκληρύνει το χειρόφρενο στο τράβηγμα.
3) Καλό θα είναι, κατά τη διαδικασία ρύθμισης, να έχετε σηκωμένο το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, για να μπορείτε να ελέγξετε, αν μετά το σφίξιμο, με κατεβασμένο το χειρόφρενο, μπορούν να περιστρέφονται ελεύθερα οι πίσω τροχοί. Σε περίπτωση που η περιστροφή τους είναι αδύνατη τότε θα πρέπει να το ξεσφίξετε.
Αλλαγή ασφάλειας
Σε κάποιο σημείο του ταμπλό, συνήθως στην πλευρά του οδηγού, αν και σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να βρίσκεται και στην πλευρά του συνοδηγού ή ακόμα και κάτω από το καπό, βρίσκεται η ασφαλειοθήκη για όλες τις ηλεκτρικές λειτουργίες του οχήματος. Κατά καιρούς κάποια μπορεί να καεί, δημιουργώντας δυσλειτουργίες σε κάποιο από τα συστήματά του. Για να εντοπίσουμε την ασφαλειοθήκη, αν δε γνωρίζουμε που ακριβώς βρίσκεται, μπορούμε να συμβουλευτούμε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Στη συνέχεια θα πρέπει να ελέγξουμε μία προς μία τις ασφάλειες, για να δούμε σε ποια έχει κοπεί η αντίσταση στο εσωτερικό της. Αφού την εντοπίσουμε, μπορούμε να προμηθευτούμε μία νέα από το πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων, αποκτώντας την με ελάχιστο κόστος.
Αλλαγή φίλτρου καμπίνας
Σε κάποια οχήματα το φίλτρο καμπίνας είναι τοποθετημένο πίσω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, ενώ στα μεγαλύτερα συνήθως, το βρίσκουμε στο χώρο του κινητήρα (μπορεί να είναι και δύο). Σε κάθε περίπτωση ελέγξτε το βιβλίο του κατασκευαστή για να το εντοπίσετε. Για να πραγματοποιήσετε την αλλαγή, ξεκουμπώστε τα «κλιπάκια», που συγκρατούν το πλαστικό καπάκι και αφαιρέστε το φίλτρο. Αφαιρώντας το φίλτρο, μπορείτε να δείτε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται. Συγκρίνετε την εικόνα που εμφανίζει, με αυτήν του καινούργιου φίλτρου. Εάν το υπάρχον φίλτρο έχει συγκεντρώσει μεγάλη ποσότητα σκόνης και σωματιδίων, προχωρήστε στην αντικατάστασή του χωρίς δεύτερη σκέψη. Αφού έχετε αφαιρέσει το φίλτρο, δείτε την κατάσταση του κουτιού. Εάν αυτό δεν έχει ανοιχτεί ποτέ, τότε υπάρχει σοβαρή πιθανότητα, να υπάρχει συσσωρευμένη μία αρκετά μεγάλη ποσότητα σκόνης. Με ένα πιεστικό αέρα ή ένα βρεγμένο πανί καθαρίστε καλά το κουτί. Στην περίπτωση που χρησιμοποιήσετε βρεγμένο πανί, περιμένετε 5 λεπτά, για να στεγνώσει πλήρως ο χώρος όπου θα τοποθετηθεί το φίλτρο. Τοποθετήστε το καινούργιο φίλτρο (υπάρχει συγκεκριμένη θέση, όπου το φίλτρο θα εφαρμόσει ιδανικά στο κουτί) και κλείστε το καπάκι, ασφαλίζοντας με τα «κλιπάκια» και καλές διαδρομές.
VIAXON: Εξειδίκευση 50 χρόνων στους κεντρικούς άξονες μετάδοσης κίνησης | ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ – ΣΙΝΟΣ Ο.Ε.: Εγγύηση στις υπηρεσίες diesel! |