Tις παρακάτω διαδικασίες συνήθως τις αναλαμβάνει ο εγκαταστάτης, αλλά πρέπει να ξέρετε πως πρέπει να ακολουθήσει έλεγχος του αυτοκινήτου από κάποιο ΚΤΕΟ, ώστε να πιστοποιηθεί ότι, όλες οι εργασίες έγιναν σωστά και ότι, όλα τα επιπλέον μέρη που τοποθετήθηκαν λειτουργούν με τον προβλεπόμενο τρόπο. Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να τονίσουμε ότι, ο έλεγχος του αυτοκινήτου μπορεί να γίνει και σε κάποιο ιδιωτικό ΚΤΕΟ (σύμφωνα με την υπΆ αρ. οικ. 46088/4358 απόφαση της Δ/νσης Ασφάλειας Χερσαίων Μεταφορών). Κατά τη διάρκεια του ελέγχου, θα πρέπει να παρουσιάσουμε μια υπεύθυνη δήλωση του εγκαταστάτη, τα στοιχεία του οποίου θα διασταυρωθούν με τη βάση δεδομένων του υπουργείου Μεταφορών, για να διαπιστωθεί αν είναι εγκεκριμένος ή όχι. Από εκεί και πέρα, το ΚΤΕΟ θα μας χορηγήσει μια βεβαίωση, η οποία θα πρέπει να προσκομιστεί στο υπουργείο Μεταφορών, ώστε να γίνει η ανάλογη τροποποίηση στην άδεια κυκλοφορίας. Στο εξής, η άδεια θα αναγράφει τη λέξη «υγραέριο», ακριβώς δίπλα από τον κωδικό της βενζίνης.
Τέλος, τονίζουμε ότι, η μετατροπή του αυτοκινήτου μας σε υγραεριοκίνητο, θα πρέπει να γνωστοποιηθεί και στην ασφαλιστική μας εταιρεία, ώστε να είμαστε καλυμμένοι για παν ενδεχόμενο.
Είναι αλήθεια ότι το υγραέριο καταστρέφει τον κινητήρα;
ΟΧΙ! Το υγραέριο δεν καταστρέφει τον κινητήρα, άλλωστε δεν είναι κάτι καινούργιο σαν καύσιμο στην κίνηση των οχημάτων. Σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες χρησιμοποιείται για περισσότερο από 30 χρόνια σαν καύσιμο οχημάτων οπότε και τα όποια προβλήματα έχουν βρει την λύση τους.
Θα πρέπει όμως να επισημάνουμε ότι οι βαλβίδες και οι έδρες των βαλβίδων μερικών κινητήρων είναι περισσότερο επιρρεπείς στη φθορά όταν ένα όχημα οδηγείται με LPG ή CNG. Αυτό δεν ισχύει με τη βενζίνη, καθώς χημικά πρόσθετα που βρίσκονται στο καύσιμο λιπαίνουν τις βαλβίδες και τις έδρες, ενώ και η θερμοκρασία την στιγμή της καύσης της βενζίνης είναι χαμηλότερη αυτής του υγραερίου. Αυτά τα χημικά πρόσθετα δεν διατίθενται στο LPG και το CNG. Με τα συστήματα προστασίας – λίπανσης των βαλβίδων, είτε εντός της δεξαμενής είτε με ψεκασμό, γίνεται δυνατή η ανάμειξη αυτού του χημικού ή των χημικών μέσα στον κινητήρα, μαζί με το LPG ή το CNG.
Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται αποτελεσματικά η φθορά των βαλβίδων και των εδρών τους. Τα συστήματα λίπανσης μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα τα οχήματα και η τοποθέτησή τους επιβάλλεται εάν δεν γνωρίζουμε ποιοτικά κατασκευαστικά στοιχεία του κινητήρα..
Το στόμιο πλήρωσης του υγραερίου είναι το ίδιο ή αλλάζει από χώρα σε χώρα;
Ναι το στόμιο πλήρωσης δεν είναι το ίδιο για κάθε χώρα. Υπάρχουν διαφορετικά στόμια πλήρωσης ανάλογα με τις απαιτήσεις των κατασκευαστών και της εθνικής νομοθεσίας κάθε χώρας.
Αν λοιπόν βγείτε με το αυτοκίνητό σας στο εξωτερικό θα πρέπει να προμηθευτείτε και τον ανάλογο αντάπτορα για το στόμιο πλήρωσης του αυτοκινήτου σας, ώστε να μην έχετε προβλήματα ανεφοδιασμού καυσίμου.
Πρέπει να αλλάξω τα μπουζί όταν βάλω σύστημα υγραερίου;
Το LPG είναι ένα καύσιμο σχεδόν παρόμοιο με τη βενζίνη, σε ότι αφορά επίσης σύνθεση και ιδιότητες.
Καθώς το μείγμα LPG – αέρα έχει υψηλότερη ηλεκτρική αντίσταση από ότι ένα μείγμα βενζίνης – αέρα απαιτεί μια τάση ανάφλεξης που είναι επίσης περίπου 20% υψηλότερη.
l H αποκαλούμενη δευτερεύουσα αντίσταση στο σύστημα ανάφλεξης είναι υψηλότερη κατά τη λειτουργία με LPG, υπάρχει επίσης μεγαλύτερος κίνδυνος αστοχίας σωστής ανάφλεξης (ρετάρισμα).
l Προβλήματα που προκαλούνται από υγρασία, ακαθαρσίες ή από τη διαδικασία γήρανσης στο σύστημα ανάφλεξης (π.χ. μπουζί ή μπουζοκαλώδια) θα συμβούν νωρίτερα κατά τη λειτουργία με LPG.
l Το φορτίο στα μπουζί είναι μεγαλύτερο κατά τη λειτουργία με LPG, οπότε θα χρειαστούν αντικατάσταση νωρίτερα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το θερμικό φορτίο και η τάση είναι υψηλότερα στο σύστημα ανάφλεξης.
Ενδείκνυται λοιπόν η αντικατάσταση των μπουζί με μία συγκεκριμένη μάρκα και τύπος μπουζί κατάλληλο για κινητήρες LPG ή CNG ή ένα διαφορετικό διάκενο ηλεκτροδίων για να εξασφαλιστεί η σωστή απόδοση του συστήματος LPG. Αυτό συνήθως προδιαγράφεται στο εγχειρίδιο εγκατάστασης του συστήματος.