Χάνει λάδια; Δες το γιατί!
4.676 Επισκέψεις στο άρθρο
Βρες άμεσα γιατί «χάνει» λάδια το αυτοκίνητο σου και τι πρέπει να γίνει ανάλογα με την κάθε περίπτωση!
Έλεγξε τη στάθμη μόνος σου!
Για να ελέγξεις την ποσότητα του λιπαντικού στον κινητήρα, αρκεί να κοιτάξεις το σχετικό δείκτη. Το χερούλι του έχει συνήθως κίτρινο χρώμα και στη βάση του φέρει ειδική ένδειξη για τη μέγιστη και την ελάχιστη ποσότητα του λαδιού στον κινητήρα.
Για να γίνει ο έλεγχος με ακρίβεια, βγάλε το δείκτη, καθάρισε τον με ένα καθαρό πανί, βάλ τον πάλι στη θέση του για λίγα δευτερόλεπτα και ξαναβγάλε για να δεις την ένδειξη.
Αν διαπιστώσεις πως η στάθμη του λιπαντικού βρίσκεται κάτω από τη κατώτερη ένδειξη του δείκτη ενώ την ελέγχεις συχνά και συμπληρώνεις όποτε χρειάζεται, τότε σημαίνει πως από κάπου υπάρχει διαρροή.
Φταίει το κάρτερ, το φίλτρο ή ο κινητήρας!
Για τη διαρροή μπορεί να οφείλεται κάτι από τα παρακάτω:
Α. Η βάση του κάρτερ
Στα περισσότερα συνεργεία, για να αλλάξουν λάδια, ανοίγουν τη βίδα στη βάση του κάρτερ, ώστε να αδειάσουν και τα «κατακάθια» και στη συνέχεια να μπουν τα νέα λάδια από την τάπα του κινητήρα. Πρόκειται για μία κλασική βίδα, η οποία μπορεί πολύ εύκολα να στραβώσει στις βόλτες της υποδοχής, με συνέπεια να προκαλείται διαρροή. Για αυτό πρέπει να επισημαίνεις στον άνθρωπο που αλλάζει τα λάδια, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με την τάπα.
Β. Ελαττωματικό φίλτρο
Εκτός από το κάρτερ, τα λάδια μπορούν να διαρρέουν και από ένα ελαττωματικό φίλτρο στον κινητήρα. Αν το έχουν βιδώσει πολύ σφιχτά, από την αλλαγή θερμοκρασίας το φαινόμενο συστολής-διαστολής μπορεί να στραβώσει το φίλτρο ή τις βόλτες στις οποίες βιδώνει. Μπορείς, βάζοντας απλά το χέρι σου στη βάση του φίλτρου, να διαπιστώσεις αν από εκεί φεύγουν λάδια. Αν όντως αυτό ευθύνεται για τη διαρροή, τότε θα πρέπει να αντικατασταθεί.
Γ. Τα «καίει» ο κινητήρας
Συχνό φαινόμενο δυσλειτουργίας του κινητήρα είναι να καίει λάδια. Αυτό σημαίνει, ότι τα λάδια περνούν στο θάλαμο καύσης, με συνέπεια να καίγονται μαζί με τη βενζίνη. Ουσιαστικά πρόκειται για την τρίτη πιο πιθανή αιτία απώλειας λιπαντικών, εφ όσον δείτε πως δε διαρρέουν από το κάρτερ ή από το φίλτρο.
Για να είσαι ακόμη πιο σίγουρος, ότι αυτό είναι που συμβαίνει στο αυτοκίνητό σου, μπορείς να ελέγξεις τα μπουζί. Αν είναι υγρά και σκούρα, ενώ τα έχεις αλλάξει πρόσφατα, τότε σημαίνει πως ο κινητήρας καίει λάδια. Σε ακραίες περιπτώσεις, που το μπουζί «βρέχεται» από λάδι, δε θα δίνει σπινθήρα, οπότε δε θα δουλεύει και κάποιος κύλινδρος, δηλαδή θα «ρετάρει».
Τέλος, πάλι σε ακραίες περιπτώσεις, ένα αποδεικτικό στοιχείο είναι η εκπομπή άσπρου καπνού από την εξάτμιση. Στην περίπτωση αυτή, συμβουλέψου κάποιον ειδικό. Αν έχεις προλάβει το φαινόμενο στην αρχή του, αρκεί μία αλλαγή στις «τσιμούχες» του κινητήρα, διαφορετικά θα πρέπει να γίνει κανονικό ρεκτιφιέ.
Για να ελέγξεις την ποσότητα του λιπαντικού στον κινητήρα, αρκεί να κοιτάξεις το σχετικό δείκτη. Το χερούλι του έχει συνήθως κίτρινο χρώμα και στη βάση του φέρει ειδική ένδειξη για τη μέγιστη και την ελάχιστη ποσότητα του λαδιού στον κινητήρα.
Για να γίνει ο έλεγχος με ακρίβεια, βγάλε το δείκτη, καθάρισε τον με ένα καθαρό πανί, βάλ τον πάλι στη θέση του για λίγα δευτερόλεπτα και ξαναβγάλε για να δεις την ένδειξη.
Αν διαπιστώσεις πως η στάθμη του λιπαντικού βρίσκεται κάτω από τη κατώτερη ένδειξη του δείκτη ενώ την ελέγχεις συχνά και συμπληρώνεις όποτε χρειάζεται, τότε σημαίνει πως από κάπου υπάρχει διαρροή.
Φταίει το κάρτερ, το φίλτρο ή ο κινητήρας!
Για τη διαρροή μπορεί να οφείλεται κάτι από τα παρακάτω:
Α. Η βάση του κάρτερ
Στα περισσότερα συνεργεία, για να αλλάξουν λάδια, ανοίγουν τη βίδα στη βάση του κάρτερ, ώστε να αδειάσουν και τα «κατακάθια» και στη συνέχεια να μπουν τα νέα λάδια από την τάπα του κινητήρα. Πρόκειται για μία κλασική βίδα, η οποία μπορεί πολύ εύκολα να στραβώσει στις βόλτες της υποδοχής, με συνέπεια να προκαλείται διαρροή. Για αυτό πρέπει να επισημαίνεις στον άνθρωπο που αλλάζει τα λάδια, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με την τάπα.
Β. Ελαττωματικό φίλτρο
Εκτός από το κάρτερ, τα λάδια μπορούν να διαρρέουν και από ένα ελαττωματικό φίλτρο στον κινητήρα. Αν το έχουν βιδώσει πολύ σφιχτά, από την αλλαγή θερμοκρασίας το φαινόμενο συστολής-διαστολής μπορεί να στραβώσει το φίλτρο ή τις βόλτες στις οποίες βιδώνει. Μπορείς, βάζοντας απλά το χέρι σου στη βάση του φίλτρου, να διαπιστώσεις αν από εκεί φεύγουν λάδια. Αν όντως αυτό ευθύνεται για τη διαρροή, τότε θα πρέπει να αντικατασταθεί.
Γ. Τα «καίει» ο κινητήρας
Συχνό φαινόμενο δυσλειτουργίας του κινητήρα είναι να καίει λάδια. Αυτό σημαίνει, ότι τα λάδια περνούν στο θάλαμο καύσης, με συνέπεια να καίγονται μαζί με τη βενζίνη. Ουσιαστικά πρόκειται για την τρίτη πιο πιθανή αιτία απώλειας λιπαντικών, εφ όσον δείτε πως δε διαρρέουν από το κάρτερ ή από το φίλτρο.
Για να είσαι ακόμη πιο σίγουρος, ότι αυτό είναι που συμβαίνει στο αυτοκίνητό σου, μπορείς να ελέγξεις τα μπουζί. Αν είναι υγρά και σκούρα, ενώ τα έχεις αλλάξει πρόσφατα, τότε σημαίνει πως ο κινητήρας καίει λάδια. Σε ακραίες περιπτώσεις, που το μπουζί «βρέχεται» από λάδι, δε θα δίνει σπινθήρα, οπότε δε θα δουλεύει και κάποιος κύλινδρος, δηλαδή θα «ρετάρει».
Τέλος, πάλι σε ακραίες περιπτώσεις, ένα αποδεικτικό στοιχείο είναι η εκπομπή άσπρου καπνού από την εξάτμιση. Στην περίπτωση αυτή, συμβουλέψου κάποιον ειδικό. Αν έχεις προλάβει το φαινόμενο στην αρχή του, αρκεί μία αλλαγή στις «τσιμούχες» του κινητήρα, διαφορετικά θα πρέπει να γίνει κανονικό ρεκτιφιέ.
VIAXON: Εξειδίκευση 50 χρόνων στους κεντρικούς άξονες μετάδοσης κίνησης | ΣΕΜΕΡΤΖΙΔΗΣ – ΣΙΝΟΣ Ο.Ε.: Εγγύηση στις υπηρεσίες diesel! |