Fiat Doblo Cargo Natural Gas |
Οικολογική… αυτοκίνηση |
Διαβάστηκε από 7742 αναγνώστες
|
|
|
Εξωτερικά τo Fiat Doblo Cargo Natural Gas δε διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του ιταλικού μοντέλου. |
|
Η αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας, καθώς και η συνειδητοποίηση από όλους μας,
πως το περιβάλλον πρέπει να προστατευθεί με κάθε τρόπο καθίστανται οι κύριοι άξονες πάνω
στους οποίους πρέπει να κινηθούμε, προκειμένου να διασφαλιστεί ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη μας. Το Fiat Doblo CNG αποτελεί ένα ακόμη τρανταχτό παράδειγμα
εξεύρεσης "πράσινων" λύσεων και στα επαγγελματικά οχήματα.
|
|
|
Εξωτερικά δε διαφέρει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του -ιδιαίτερα επιτυχημένου εμπορικά και στην ελληνική αγορά, ιταλικού μοντέλου.
Ωστόσο, το Fiat Doblo Cargo CNG, που βρέθηκε για λίγες ημέρες στη χώρα μας, στο πλαίσιο της εσπερίδας "Ατμοσφαρική Ρύπανση και Οχήματα Φυσικού Αερίου", που διοργανώθηκε από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση ECOCITY και το Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΚΠΑΑ), με χορηγό τη Fiat Group και τη Fiat Natural Power, κρύβει πολλούς "άσσους" κάτω από το… κάλυμμα του κινητήρα του, σε ό,τι αφορά στη φιλικότητά του προς το περιβάλλον.
Εφοδιασμένη με ένα 1.600άρη κινητήρα, που μπορεί να κινηθεί με καύσιμο τόσο την αμόλυβδη βενζίνη, όσο και το Συμπιεσμένο Φυσικό Αέριο (Compressed Natural Gas- CNG), η εν λόγω έκδοση του Fiat Doblo προσφέρει σημαντικά οφέλη τόσο σε ό,τι αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος (σημαντικά μειωμένες εκπομπές ρύπων), όσο και ως προς το κόστος χρήσης του (μειωμένο κόστος καυσίμων, αυξημένη αυτονομία κ.ά.).
Το Auto Τρίτη Επαγγελματικά ήταν μεταξύ των ελάχιστων περιοδικών της χώρας μας, που είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει τις δυνατότητες του εν λόγω μοντέλου και να προσπαθήσει να σας μεταφέρει τις εντυπώσεις του από τον… οικολογικό τρόπο με τον οποίο θα έπρεπε να γίνονται οι ενδοαστικές μεταφορές και στη χώρα μας.
Το Fiat Doblo Cargo CNG ωστόσο δεν είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, δεδομένου ότι στην παρούσα φάση δεν υπάρχει δίκτυο λιανικής για το φυσικό αέριο…
|
H ραγδαία ανάπτυξη των οχημάτων CNG |
|
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία πωλήσεων του οργανισμού JATO, οι πωλήσεις των οχημάτων τα οποία χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο, παρουσιάζουν μια ραγδαία ανάπτυξη κατά τη διάρκεια της τελευταίας εξαετίας. Συγκεκριμένα, οι ετήσιες πωλήσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ανήλθαν από τις 15.611 μονάδες για το 2000 στις 34.299 για το 2006.
Ωστόσο, στο σύνολό τους οι πωλήσεις τέτοιου είδους οχημάτων περιορίζονται σε χώρες όπως η Ιταλία, Ελβετία, Μ. Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία και Αυστρία, όπου και είναι διαθέσιμο δίκτυο συνολικά 1.609 πρατηρίων ανεφοδιασμού με φυσικό αέριο. Τα πρωτεία στις πωλήσεις (23.579 για το 2006) κατέχει η ιταλική αγορά, ενώ σε ό,τι αφορά στους σταθμούς ανεφοδιασμού, πρώτη κατατάσσεται η Γερμανία με 720 πρατήρια.
Παράλληλα, σε ό,τι αφορά στις συνολικές πωλήσεις οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα, το φυσικό αέριο διατηρεί ποσοστό της τάξης του 44%, όντας το δημοφιλέστερο, με τα υβριδικά συστήματα με κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (42%), το υγραέριο - LPG (11,0%) και το βιοντίζελ - Ε85 (3%) να ακολουθούν.
Σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, όπως είναι το πετρέλαιο κίνησης και η αμόλυβδη βενζίνη, το φυσικό αέριο εμφανίζει σημαντικά οφέλη, καθώς είναι σημαντικά πιο φθηνό, είναι εκ των πιο ευρύτατα διαδεδομένων καυσίμων (δυστυχώς όχι και στη χώρα μας), ενώ κατά την καύση του παράγονται σημαντικά λιγότεροι βλαβεροί ρύποι. Αξίζει να αναφέρουμε πως οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) είναι μειωμένες κατά 25%, οι εκπομπές μικροσωματιδίων είναι μηδενικές, ενώ σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κυμαίνονται οι εκπομπές στοιχείων, όπως τα οξείδια του αζώτου, οι αρωματικοί υδρογονάνθρακες κ.ά.
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως στους στόχους της ΕΕ -στο πλαίσιο της προσπάθειας για την προστασία του περιβάλλοντος- προβλέπεται, πως έως το 2020 τα βενζινοκίνητα οχήματα στο χώρο των μεταφορών θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί σε ποσοστό:
2% από υδρογονοκινούμενα οχήματα
5%-8% από οχήματα που θα κάνουν χρήση βιοκαυσίμων και
10% από οχήματα με καύσιμο το φυσικό αέριο
|
|
|
|
|