Ποιότητα και απόδοση που... πάνε παντού! |
Το στιβαρό Vito 4x4 |
Διαβάστηκε από 13516 αναγνώστες
|
|
|
|
Το σύστημα μόνιμης 4κίνησης με τρία διαφορικά που ελέγχονται από μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα προσφέρει στο Vito 4x4 τα εχέγγυα για την ασφαλή κίνηση, ακόμα και σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές.
|
To μικρότερο σε διαστάσεις και μεταφορικές δυνατότητες μοντέλο στη γκάμα των ελαφρών επαγγελματικών της Mercedes-Benz είναι το Vito.
Σε ό,τι αφορά στις εκδόσεις 4x4, το Vito βασίζεται σε ένα σύστημα μόνιμης 4κίνησης με τρία διαφορικά και ένα «δίκτυο» προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου της οδικής του συμπεριφοράς, προκειμένου να προσφέρει ένα κορυφαίο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας κάτω από όλες τις συνθήκες οδοστρώματος.
Οι διαφορές με τις συμβατικές εκδόσεις
Όπως είναι φυσικό, οι εκδόσεις 4x4 του Vito εμφανίζουν ορισμένες διαφορές σε σχέση με τις υπόλοιπες. Συγκεκριμένα και προκειμένου να διευκολύνεται η υπερπήδηση διάφορων έντονων εδαφικών ανωμαλιών, η γωνία προσέγγισης του οχήματος ανέρχεται στις 20 μοίρες (14 μοίρες κανονικά) ενώ στις εκδόσεις με κοντό μεταξόνιο και κοντό πίσω πρόβολο, η γωνία διαφυγής ανέρχεται στις 28 μοίρες (22 κανονικά). Αντίστοιχα, η απόσταση από το έδαφος ορίζεται στα 150 χλστ. στον εμπρόσθιο άξονα και 210 χλστ. στον οπίσθιο, ενώ η γωνία ράμπας ορίζεται στις 19 μοίρες (14 στις συμβατικές εκδόσεις).
Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως η αναρριχητική ικανότητα του Vito 4x4 είναι κατά 20% αυξημένη σε σχέση με τις 2κίνητες εκδόσεις.
Σε ό,τι αφορά στις εκδόσεις αμαξώματος, το Vito 4x4 προσφέρεται τόσο ως Van όσο και στην επιβατική έκδοση Crewbus αλλά και την «μικτή» Mixto. Διαθέσιμο στις εκδόσεις Compact, Long και Extra-Long αναφορικά με το μήκος του αμαξώματος, το Vito 4x4 επιβαρύνεται λόγω του συστήματος 4κίνησης κατά 80 κιλά περίπου και το μέγιστο μεικτό βάρος του ορίζεται στα 3.050 κιλά.
Κινητήρες Euro5 με ισχύ έως 163 ίππων
Οι 4κίνητες εκδόσεις του Vito προσφέρονται με τους νέους 4κύλινδρους CDI κινητήρες με ισχύ 136 και 163 ίππων.
Η βασική έκδοση αποδίδει μέγιστη ροπή 310 Nm και η ισχυρότερη 360 Nm αντίστοιχα.
Όπως είναι φυσικό, το εν λόγω μηχανικό σύνολο των 2,15 λτ. καλύπτει τις προδιαγραφές της Euro5, ενώ η τεχνολογία BlueEFICIENCY αναλαμβάνει να μειώσει σημαντικά, τόσο τις εκπομπές ρύπων, όσο και τη μέση κατανάλωση καυσίμου. Με αυτόν τον όρο, η Mercedes-Benz ουσιαστικά ενσωματώνει σε ένα πρόγραμμα την ύπαρξη συστήματος ελέγχου της μπαταρίας, την τοποθέτηση ελαστικών περιορισμένης αντίστασης, την αναβάθμιση του αεροδυναμικού συντελεστή του οχήματος κ.ά.
Καταλήγοντας αξίζει να σημειώσουμε πως τα Mercedes-Benz Vito 4x4 εφοδιάζονται στον βασικό τους εξοπλισμό με το αυτόματο/ σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων που πέραν της αποδεδειγμένης αξιοπιστίας του προσφέρει και ένα υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας.
|
|
|
Οι αυξημένες γωνίες του αμαξώματος και η μεγαλύτερη απόσταση του από το έδαφος σε σχέση με τις 2κίνητες εκδόσεις, επιτρέπουν στο Vito 4x4 να υπερπηδήσει αρκετές έντονες ανωμαλίες.
|
Προηγμένο τεχνολογικά και εύκολο στην χρήση
Παρά το γεγονός ότι το σύστημα 4κίνησης του Mercedes-Benz Vito είναι εξαιρετικά προηγμένο, στην πράξη αποδεικνύεται ιδιαίτερα φιλικό στη χρήση από τον οδηγό.
Το ETS Electronic Traction Control διασφαλίζει πως, σε κανονικές συνθήκες κίνησης η μετάδοση της ισχύος του κινητήρα μεταφέρεται σε ποσοστό 35% στον εμπρόσθιο άξονα και 65% στον οπίσθιο άξονα. Στην περίπτωση όμως που κάποιος από τους τροχούς αρχίζει να χάνει πρόσφυση με το οδόστρωμα, ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να επιλέξει την πίεση που θα ασκήσει στο πεντάλ του γκαζιού προκειμένου να προσφέρει στο όχημα τις προϋποθέσεις για να υπερβεί το εμπόδιο.
Το 4ETS ανιχνεύει αυτόματα την απώλεια πρόσφυσης σε έναν ή περισσότερους τροχούς και αυτόματα αναλαμβάνει να τον φρενάρει ενώ παράλληλα αυξάνει το ποσοστό της μεταφορερόμενης ροπής στους υπόλοιπους τροχούς που έχουν πρόσφυση. Επιπρόσθετα αξίζει να σημειώσουμε πως το σύστημα 4κίνησης του Vito περιλαμβάνει συνολικά τρία διαφορικά ενώ συνεργάζεται με μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων που θα αναλάβουν να διατηρήσουν ένα υψηλό επίπεδο πρόσφυσης σε όλους τους τροχούς και κατΆ επέκταση το όχημα στην προεπιλεγμένη από τον οδηγό πορεία.
Χαρακτηριστικά αξίζει να σημειώσουμε πως πέραν του 4ETS που έχει δοκιμαστεί με επιτυχία και στην ML-Class, το Vito 4x4 εφοδιάζεται με το Adaptive ESP που ουσιαστικά ελέγχει τη λειτουργία μιας πλειάδας ηλεκτρονικών συστημάτων όπως το ABS, το ASR (Acceleration Skid Control), το EBD (Electronic Brake Distribution), το BAS (Brake Assist) και το AAS (Start-Off Assist).
Επιπρόσθετα, δεν πρέπει να παραλείψουμε την ύπαρξη του Trailer Stability Assist που αναλαμβάνει να ελέγξει τις όποιες δυναμικές αντιδράσεις ενός τρέιλερ (τροχόσπιτου, μπαγκαζιέρας κ.ά.) που τυχόν το όχημα έλκει και, μέσω του συστήματος πέδησης του οχήματος, να ελέγξει την ευστάθεια του συρμού.
|
|
|
|
|