Ποιότητα και απόδοση που... πάνε παντού! |
Το ακατάβλητο Vario 4x4 |
Διαβάστηκε από 13515 αναγνώστες
|
|
|
|
Το… αειθαλές Vario προσφέρεται
και σε εκδόσεις 4x4 με μεικτό βά-
ρος 7,5- 8,2t. |
Για περισσότερο από μια 10ετία,
η Mercedes-Benz έχει καταφέρει
να κυριαρχήσει στην αγορά των
ελαφρών φορτηγών με μεικτό βάρος έως και 7,5t. χάρη σε ένα από
τα πιο αξιόπιστα και σκληροτράχηλα
οχήματα, το Vario.
Η δομή του πλαισίου, του κινητήρα αλλά και της μετάδοσης της κίνησης έχουν επιτρέψει στο Vario να
εξελιχθεί σε έναν… θρύλο για την
κατηγορία του, ενώ οι εκδόσεις 4x4
ουσιαστικά δεν θέτουν περιορισμούς
αναφορικά με τις διαδρομές που
οδηγός μπορεί να ακολουθήσει.
Το σύστημα 4κίνησης σε συνδυασμό με τη χειροκίνητη δυνατότητα
κλειδώματος των διαφορικών προσφέρουν στο Vario την αξιοπιστία
που απαιτείται για τις μεταφορές
εκτός δρόμου. Τέλος αξίζει να σημειώσουμε πως το Vario προσφέρεται σε εκδόσεις 4x4 μόνο με μεικτό
βάρος 7,5t.+.
Η δυνατότητα αναρρίχησης ανέρχεται στο 70% Οι εκδόσεις με σύστημα 4κίνησης του Vario ξεχωρίζουν από τις
συμβατικές χάρη στην προσθήκη
του γράμματος «Α» στο λογότυπο
τους (813 DA, 816 DA, 818 DA).
Ο μεγαλύτερος εκπρόσωπος της
Mercedes-Benz στην κατηγορία
των Van, ουσιαστικά συνδέει τα
ελαφρά επαγγελματικά οχήματα με
τα ελαφρά φορτηγά. Το σύστημα
4κίνησης είναι μόνιμο και μεταφέ-
ρει την ροπή του κινητήρα σε ανα-
λογία 28:72 μεταξύ του εμπρόσθιου
και του οπίσθιου άξονα.
Ωστόσο, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στο ταμπλό του οχήματος, ο οδηγός μπορεί να κλειδώσει πλήρως, τόσο το κεντρικό, όσο
και το πίσω διαφορικό καθώς και
τον υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Ανάλογα με τον τύπο του οχήματος καθώς και των ελαστικών, η
απόσταση του αμαξώματος (στον πίσω άξονα) από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 40 χλστ. στις εκδόσεις
4x4 και ανέρχεται στα 216 χλστ.
Παράλληλα, κατά την οδήγηση
του Vario 4x4, ο οδηγός μπορεί να
απενεργοποιήσει το σύστημα ABS,
ενώ η δυνατότητα αναρρίχησης
ανέρχεται στο 70%, ακόμα και κατά
την μεταφορά του μέγιστου επιτρεπόμενου ωφέλιμου φορτίου. Τέλος
δεδομένου ότι ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα όλων των εκδόσεων του Vario είναι το υψηλό ωφέλιμο φορτίο, η επιβάρυνση των 400
κιλών που αφορά στο σύστημα 4κίνησης δεν επηρεάζει σημαντικά τις
εκδόσεις 4x4, ιδιαίτερα αφού αυτές
είναι διαθέσιμες μόνο με μεικτό βάρος 7,5t.- 8,2t.
Δυνατότητα μεταφοράς φορτίων
έως και 4.650 κιλών!
Το Vario προσφέρεται σε περισσότερες από 60 διαφορετικές εκδόσεις με το μεικτό του βάρος να κυμαίνεται από τους 6,0- 7,5t. για τις
κανονικές εκδόσεις και από τους
7,5- 8,2t. για τις εκδόσεις 4x4.
Ένα από τα βασικότερα συστατικά
της εμπορικής του επιτυχίας σε
παγκόσμιο επίπεδο είναι φυσικά το
υψηλό ωφέλιμο φορτίο που είναι σε
θέση να μεταφέρει. Συγκεκριμένα,
το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να
υποστηρίξει μια έκδοση σασί του
Vario ανέρχεται έως και στα 4.650
κιλά (συμπεριλαμβανομένης και της
υπερκατασκευής) στις εκδόσεις
8,2t. Αντίστοιχα, η ελκτική ικανότητα του Vario φτάνει έως και στους
7,5t. με το μεικτό βάρος του συρμού να εκτοξεύεται στους 15t. (13t.
στις εκδόσεις 4x4).
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τρεις επιλογές με ισχύ από
129- 177 ίππους ενώ οι δύο εκδοχές μεταξονίου έχουν μήκος 3.700
και 4.250 χλστ. Σε ό,τι αφορά στις
εκδόσεις Van, τα οχήματα με κοντό
μεταξόνιο και χαμηλή οροφή προσφέρουν ωφέλιμο όγκο φόρτωσης
13,3 κ.μ. ενώ οι εκδόσεις με μακρύ
μεταξόνιο και ψηλή οροφή προσφέρουν χώρους φόρτωσης με όγκο
17,4 κ.μ. και ωφέλιμο εσωτερικό
ύψος 1.930 χλστ.
|
|
Κινητήρας BlueTec με ισχύ
έως 177 ίππους
Χάρη στην τεχνολογία
BlueTec που προϋποθέτει την
προσθήκη διαλύματος AdBlue
κατά την επεξεργασία των
καυσαερίων, ο 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας OM 905 LA
που κινεί το Vario, καλύπτει τις
προδιαγραφές της Euro5.
Με χωρητικότητα 4,25 λτ., το
εν λόγω μηχανικό σύνολο προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ
129, 156 και 177 ίππων και αντίστοιχα αποθέματα ροπής της τάξης των 500, 610 και 675 Nm
που είναι διαθέσιμα από το χαμηλό φάσμα των στροφών λειτουργίας του.
Σε ό,τι αφορά στα κιβώτια ταχυτήτων, ο εξαιρετικά στιβαρός
και αξιόπιστος αυτός κινητήρας,
συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
|
|
|
|
Μέσω ειδικών διακοπτών στο
ταμπλό του οχήματος, ο οδηγός
είναι σε θέση να κλειδώσει τα δύο
διαφορικά (κεντρικό και πίσω)
καθώς και να απενεργοποιήσει την
λειτουργία του ASR. |
|
|
|