Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Κρατηθείτε μακριά από τα πρατήρια καυσίμων

60.915 Επισκέψεις στο άρθρο (27/3/2012)

Με την τιμή των καυσίμων να εξακολουθεί την ξέφρενη πορεία του τελευταίου 6μήνου, το κόστος χρήσης ενός επαγγελματικού οχήματος επιβαρύνεται ακόμα περισσότερο. Ενώ σε ορισμένες περιοχές και της ελληνικής επικράτειας, η τιμή της αμόλυβδης έχει περάσει οριακά το φράγμα των 2 ευρώ/ λτ., σας παρουσιάζουμε τα Van με τις καλύτερες επιδόσεις σε αυτόν ακριβώς τον τομέα.

Το κόστος χρήσης ενός επαγγελματικού οχήματος επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες όπως το κόστος συντήρησης, τα τέλη κυκλοφορίας, τα ασφάλιστρα κ.ά.
Ωστόσο ας μην γελιόμαστε. Το σημαντικότερο «βάσανο» που μια επιχείρηση καλείται να αντιμετωπίσει στην παρούσα φάση είναι χωρίς αμφιβολία το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων που απαιτούνται για την τέλεση των καθημερινών δρομολογίων.
Εξάλλου την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, σε αρκετές περιοχές της Ελλάδας (π.χ. στην Κρήτη), η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης έχει υπερβεί το φράγμα- ταμπού των 2,0 ευρω/λτ.!
Ωστόσο η μέση κατανάλωση καυσίμου ενός επαγγελματικού οχήματος αναμένεται να προβληματίσει σημαντικά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιφέρεια του Λεκανοπεδίου Αττικής και για έναν ακόμα λόγο μέσα στους προσεχείς μήνες.
Η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που το όχημα εκλύει στην ατμόσφαιρα κατά την κίνηση του. Με δεδομένο πως μέχρι τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους θα τεθεί σε ισχύ το νέο μέτρο του «Πράσινου Δακτυλίου» που θα επιφέρει ανακατατάξεις στους περιορισμούς κίνησης όλων των οχημάτων στην πρωτεύουσα, η επιλογή ενός ελαφρού επαγγελματικού με την μικρότερη δυνατή μέση κατανάλωση καυσίμου, και κατ’ επέκταση τις ελάχιστες δυνατές εκπομπές ρύπων, είναι ένα ζήτημα που κάθε επιχείρηση που προετοιμάζει σωστά τις κινήσεις της, οφείλει να λάβει σοβαρά υπόψη.
Για τον λόγο αυτό στις σελίδες που ακολουθούν, συγκεντρώσαμε και σας παρουσιάζουμε τις επιδόσεις όλων των εκπροσώπων της κατηγορίας των Van αναφορικά με την μέση κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων όλων των κινητήρων με τους οποίους είναι διαθέσιμα, στην παρούσα φάση, στην ελληνική αγορά.
Σε κάθε περίπτωση, το στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι πως, τα εν λόγω οχήματα που προσφέρουν την δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου έως και άνω τω 2,0t., εμφανίζουν μέσο όρο κατανάλωσης καυσίμου της τάξης των 7,3 λτ./100 χλμ., σύμφωνα πάντα με τα όσα ανακοινώνουν οι κατασκευαστές.
Παράλληλα, απτή απόδειξη των σημαντικών εξελικτικών βημάτων που οι διεθνείς κατασκευάστριες εταιρείες έχουν πραγματοποιήσει αποτελεί το γεγονός ότι ο μέσος όρος των εκπομπών ρύπων των εν λόγω οχημάτων κυμαίνεται στα 190 g CO2 ανά χιλιόμετρο.

Πόσο αποφεύγουν τα πρατήρια καυσίμων;
Μοντέλο Κατανάλωση καυσίμου (λτ./100 χλμ) Εκπομπές ρύπων (gr CO2/km)
Piaggio Porter 4,7 125
Fiat Ducato 6,4 166
Ford Transit 6,5 173
Citroen Jumpy 6,9 179
Mercedes-Benz Vito 6,9 182
Opel Vivaro 6,9 198
VW Crafter 7,0 184
VW Transporter 7,2 190
Peugeot Expert 7,2 191
Fiat Scudo 7,2 -
Citroen Jumper 7,4 195
Peugeot Boxer 7,4 195
Renault Trafic 7,4 195
Mercedes-Benz Sprinter 7,9 208
Nissan Primastar 7,9 214
Opel Movano 8,1 214
Iveco Daily 10,0 220
Toyota Hiace 10,8 224
Το Piaggio Porter εμφανίζει την κορυφαία μέση κατανάλωση καυσίμου στην κατηγορία των Van με 4,7 λτ./100 χλμ. και το ακολουθούν τα Fiat ­Ducato και Ford Transit, σύμφωνα πάντα με τα όσα ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. Αντίστοιχη είναι και η σειρά κατάταξης της 1ης 3άδας αναφορικά με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.