ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Δεδομένου του χαρακτήρα του οχήματος, η δομική στιβαρότητα και η πληρέστατη ενίσχυση του κάτω μέρους του είναι προσεχτικά μελετημένη.

Οι εξαιρετικές εκτός δρόμου ικανότητες του Arocs υπογραμμίζονται και από τη σχεδίαση του, με την γωνία προσέγγισης να ορίζεται στις 25ο (τουλάχιστον)…

… ενώ και η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος υπερβαίνει σε κάθε περίπτωση τα 250 χλστ.

Κομψός σχεδιαστικά και με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, ο εσωτερικός διάκοσμος του Arocs απαιτεί ελάχιστο χρόνο από τον οδηγό για την εξοικείωση, με τα διάφορα χειριστήρια και τις ενδείξεις που προσφέρει.

Παρά τις περιορισμένες διαστάσεις της, η καμπίνα των 2,3μ. του Arocs προσφέρει άνετους χώρους στο εσωτερικό και καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες των χρήσεων για τις οποίες προορίζεται το όχημα.

Παράλληλα, έχουν προβλεφθεί πολλαπλοί χώροι για αντικείμενα καθώς και πολλές «έξυπνες» αποθηκευτικές θήκες.

Το νέο Arocs προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ έως και 625 ίππων και αντίστοιχη ροπή έως και 3.000 Nm.

Η ύπαρξη του εξαιρετικού -σε απόδοση και ευκολία χειρισμού- αυτόματου κιβωτίου Powershift3, στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του Arocs, είναι ίσως το καλύτερο δυνατό δώρο που η Mercedes-Benz θα μπορούσε να κάνει στους επαγγελματίες οδηγούς.

Ακόμα και κάτω από τις πιο ακραίες εκτός δρόμου συνθήκες, ο οδηγός θα διαπιστώσει γρήγορα πως το νέο Arocs του παρέχει τα εχέγγυα, για να κινηθεί με άνεση και προπάντων, ασφάλεια.

Στον δρόμο, το Arocs επιδεικνύει μια εξαιρετική στιβαρότητα και το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας του διατηρείται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Οι πολλαπλές και προσεχτικά μελετημένες λύσεις σε όλα τα επιμέρους τμήματα του νέου Arocs παρέχουν ιδανικές λύσεις στην αποδοτικότητα του κορυφαίου χωματουργικού φορτηγού της Mercedes-Benz.

Tο νέο Mercedes-Benz Arocs: Υποσχέσεις που εκπληρώνονται

3.194 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2013)

Από την παρουσίαση του νέου Actros και μετά, η Mercedes-Benz έχει δεσμευθεί πως η πλήρως ανανεωμένη γκάμα των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της θα αποτελείται από «Φορτηγά που μπορείς να εμπιστευτείς». Μια πρώτη ματιά στις πωλήσεις της για το 2012 σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και μια απαιτητική διαδρομή (εντός και εκτός δρόμου) πίσω από το τιμόνι του νέου χωματουργικού Arocs, αρκεί για να πείσει και τον πιο επιφυλακτικό κριτή πως δεν πρόκειται μόνο, για μια ακόμη «έξυπνη» εμπορική πολιτική.

Με το μερίδιο της στις πωλήσεις βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της στην ΕΕ, για το 2012 να ανέρχεται στο 23,0% (κορυφαία επίδοση) και στη κατηγορία των τρακτόρων ειδικότερα στο 19,4% (επίσης κορυφαία επίδοση), η Mercedes-Benz Trucks έχει καταφέρει να κυριαρχήσει στην αγορά με τα νέα Actros και Antos. Παράλληλα, εξαιρετικά επιτυχημένη κρίνεται και η εμπορική πορεία των εκπροσώπων της και μέσα στο 1ο 4μηνο του 2013. 
Ωστόσο, με αφορμή την έλευση του Κοινοτικού Πρωτοκόλλου Euro6 από τις αρχές του 2014, η γερμανική εταιρεία έχει προβεί στην πλήρη ανανέωση της γκάμας των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της που, εκτός των προαναφερθέντων οχημάτων, περιλαμβάνει τη νέα γενιά του Atego και τα οχήματα «ειδικών αποστολών» Unimog και Econic που παρουσιάστηκαν πρόσφατα. 
Ωστόσο, στην παρούσα φάση, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται ένας άλλος εντυπωσιακός εκπρόσωπος της εταιρείας με σήμα το αστέρι. Ο λόγος για το νέο Arocs το οποίο, πριν από λίγο καιρό είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στο… στοιχείο του, σε μια εξαιρετικά διοργανωμένη εκδήλωση στη Γερμανία. 
Το νέο Arocs, αποτελεί την βασική πρόταση για τον κατασκευαστικό κλάδο, μια κατηγορία οχημάτων που σύμφωνα με τα δεδομένα των πωλήσεων περιλαμβάνει σε ποσοστό 45% χωματουργικά οχήματα που επιχειρούν σε λατομεία, εργοτάξια κ.ο.κ., σε ποσοστό 30% οχήματα που επιχειρούν στην μεταφορά δομικών και άλλων υλικών από και προς τους χώρους αυτούς και σε ένα ποσοστό της τάξης του 15% οχήματα που εξυπηρετούν τη μεταφορά σκυροδέματος (μπετονιέρες). 
Με 4 διαφορετικούς κινητήρες χωρητικότητας από 7,7- 15,6λτ. σε 16 διαφορετικές εκδόσεις ισχύος, 14 διαφορετικούς τύπους καμπίνας, πολλαπλές διαβαθμίσεις ως προς τις διαστάσεις και τη δομή του πλαισίου του, μια μεγάλη ποικιλία αξόνων και τύπων ανάρτησης σε εκδοχές από 4x2 έως 8x6 καθώς και ειδικές εξελιγμένες εκδόσεις (Loader και Grounder) για χρήση σε ειδικές συνθήκες, το νέο Mercedes-Benz Arocs ουσιαστικά καλύπτει απόλυτα τις απαιτήσεις και τις ανάγκες των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των κατασκευών γενικότερα. 
Επιπρόσθετα, την ίδια στιγμή που το νέο Arocs επιβάλλεται να είναι πιο φιλικό προς το περιβάλλον, η Mercedes-Benz έχει επιτύχει να καταστήσει τον νέο χωματουργικό της όχημα πιο αποδοτικό, με μειωμένο συνολικό κόστος ιδιοκτησίας και –το πιο σημαντικό- πιο άνετο και ασφαλές στη χρήση. 

Πολλαπλοί τύποι καμπίνας για όλες τις χρήσεις
Ποτέ άλλοτε ένα χωματουργικό φορτηγό δεν διέθετε τόσο πολλούς τύπους καμπίνας μα και τόσο πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. 
Χαρακτηριστικά αξίζει να αναφέρουμε πως, το νέο Arocs είναι διαθέσιμο με 7 διαφορετικούς τύπους καμπίνας με πλάτος 2,3μ. ή και 2,5μ. σε 14 διαφορετικές παραλλαγές. 
Πέραν της εντυπωσιακής εξωτερικής σχεδίασης της καμπίνας, ο οδηγός θα εκτιμήσει άμεσα την ευκολία που παρέχεται κατά την είσοδο στο εσωτερικό της, χάρη στα φαρδιά και πτυσσόμενα σκαλοπάτια (προκειμένου να αποφευχθεί η καταστροφή τους σε «δύσκολες» περιστάσεις). 
Στο εσωτερικό, τόσο η σχεδίαση του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας, όσο και οι χώροι, παραπέμπουν άμεσα στο μεγαλύτερο Actros, ενώ η «έξυπνη» χωροταξική διαρρύθμιση προσφέρει άνετους αποθηκευτικούς χώρους και πολλαπλές θήκες. Ο πίνακας οργάνων είναι ελκυστικός σχεδιαστικά και περιλαμβάνει μια μεγάλη έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του, η οποία επιτρέπει την παροχή μιας μεγάλης γκάμας πληροφοριών στον οδηγό, αναφορικά με την κατάσταση του οχήματος και τις διάφορες λειτουργίες του. 
Τέλος δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα εξαιρετικά καθίσματα που έχουν εξελιχθεί για το Arocs τα οποία, στα πρότυπα του Actros για διεθνείς μεταφορές, προσφέρονται σε πολλαπλούς τύπους. Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε πως, εφόσον ο ιδιοκτήτης του το επιθυμεί, το Arocs μπορεί να εφοδιαστεί με κάθισμα οδηγού που διαθέτει λειτουργίες κλιματισμού αλλά και… μασάζ. 
Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην αντοχή των επενδύσεων που έχουν χρησιμοποιηθεί παντού και στην ευκολία καθαρισμού των δεδομένων και των συνθηκών που το όχημα και ο οδηγός του αναμένεται να αντιμετωπίσουν, κατά την καθημερινή δραστηριότητα σε περιοχές όπου η σκόνη και η λάσπη κυριαρχούν. 

4 κινητήρες, 16 εκδόσεις με ισχύ από 238 – 625 ίππους
Όπως ίσως ήδη γνωρίζετε, η Mercedes-Benz έχει εξοπλίσει το νέο Arocs με τέσσερα διαφορετικά μηχανικά σύνολα (χωρητικότητας 7,7 λτ., 10,7 λτ., 12,8 λτ. και 15,6λτ.) που είναι διαθέσιμα σε εκδόσεις με ισχύ από 238 – 625 ίππους και μέγιστη ροπή από 1.000 – 3.000 Nm. Φυσικά, περιττεύει να αναφέρουμε πως, τα εν λόγω 6κύλινδρα μηχανικά σύνολα καλύπτουν απόλυτα τις προδιαγραφές της Euro6 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων τους. 
Επιγραμματικά, η γκάμα των 6κύλινδρων μηχανικών συνόλων του Arocs περιλαμβάνει τις επιλογές, όπως αυτές παρουσιάζονται στον Πίνακα 1.
Επιπρόσθετα αξίζει να σημειώσουμε πως, η κορυφαία επιλογή (OM 473) επιδεικνύει μεταξύ άλλων από 0,5% - 1,5% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με τον προγενέστερο V8 ΟΜ 502 ενώ, για τις εφαρμογές όπου το ελάχιστο δυνατό απόβαρο είναι το ζητούμενο, ο ΟΜ 470 είναι κατά 170 κιλά ελαφρύτερος σε σχέση με τον ΟΜ 471. 
Επιπρόσθετα, το 95% της ροπής των προαναφερθέντων μηχανικών συνόλων είναι διαθέσιμο από το φάσμα των 800 σ.α.λ. περίπου, ενώ εξαιρετική είναι και η απόδοση του retarder σε όλους τους κινητήρες (Πίνακας 2). 

Το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο Powershift3
Όλες οι εκδόσεις του Arocs διατίθενται με το αυτόματο κιβώτιο Powershift3 των 8, 12 ή 16 σχέσεων στο βασικό εξοπλισμό τους, ενώ προαιρετικά είναι διαθέσιμα και μηχανικά κιβώτια 9 ή 16 σχέσεων. 
Βασικότερο γνώρισμα του Powershift 3ης γενιάς, είναι οι εξαιρετικά ομαλές και γρήγορες εναλλαγές των σχέσεων (κατά 20% γρηγορότερες σε σχέση με το Powershift2 και κατά 50% σε σχέση με το προγενέστερο Telligent). 
Παράλληλα, χάρη στους προηγμένους αισθητήρες που διαθέτει, είναι σε θέση να προσφέρει τα μέγιστα στον οδηγό ενός χωματουργικού οχήματος ακόμη και κάτω από τις πιο αντίξοες και απαιτητικές συνθήκες κίνησης. 
Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε τη λειτουργία «Rocking-Free» που επιτρέπει στο όχημα να κινηθεί μπρος-πίσω προκειμένου να «ξεκολλήσει» από κάποια έντονη εδαφική ανωμαλία, μόνο με πάτημα του πεντάλ του γκαζιού, ενώ πέραν της βασικής λειτουργίας του (Standard Mode) που περιλαμβάνει και το Eco-Roll, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την χειροκίνητη εναλλαγή των σχέσεων ή μεταξύ δύο ακόμη προφίλ, των «Power» και «Off-Road». Στη πρώτη περίπτωση, το κιβώτιο αργεί να επιλέξει μεγαλύτερη σχέση αυξάνοντας τις στροφές του κινητήρα και επιτρέπει την εκμετάλλευση της μέγιστης ισχύος του μηχανικού συνόλου, ενώ η δεύτερη διασφαλίζει πως ο οδηγός έχει τη μέγιστη αποδιδόμενη ροπή του κινητήρα στη διάθεση του ανά πάσα στιγμή.
Συμπληρωματικά, αξίζει να αναφέρουμε πως, όλες οι εκδόσεις του Arocs (με αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο) εφοδιάζονται με μια νέα γενιά συμπλέκτη.

Ασφαλές και άνετο πάντα και παντού
Χωρίς να αναλωθούμε σε μια εκτενή αναφορά των διάφορων προηγμένων τεχνολογικά μηχανικών μερών που συνθέτουν τα συστήματα πέδησης, διεύθυνσης και μετάδοσης της κίνησης του νέου Arocs, αξίζει να εστιάσουμε σε 2-3 περιπτώσεις. 
Αρχικά οφείλουμε να… χαιρετήσουμε το νέο ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης «Servotwin» που προσφέρει ένα εξαιρετικά ελαφρύ και άνετο στο χειρισμό, τιμόνι ακόμη και σε μια 4αξονική έκδοση κολλημένη στην λάσπη. Πέραν αυτού, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε την ευκολία στο χειρισμό των διαφορικών στους διάφορους άξονες του οχήματος, μέσω ενός νέου ειδικού περιστροφικού διακόπτη καθώς και τα πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα, όπως είναι το ESP ή το Active Brake Assist 3, τα οποία αναβαθμίζουν σημαντικά το επίπεδο της ενεργητικής ασφάλειας του Mercedes-Benz Arocs κάτω από όλες τις συνθήκες. 
Σε κάθε περίπτωση, το σίγουρο είναι πως ακόμη κι ένας άπειρος επαγγελματίας οδηγός θα εξοικειωθεί άμεσα με το εσωτερικό της καμπίνας και τα χειριστήρια του νέου Arocs, ενώ, ακόμη και στις πιο εξεζητημένες και ακραίες καταστάσεις που ενδέχεται να αντιμετωπίζει (π.χ. στην καρδιά ενός λατομείου), δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει το παραμικρό πρόβλημα. 
Πέραν όμως της ευκολίας, άνεσης και ασφάλειας στον χειρισμό του νέου Arocs που έχει διασφαλιστεί για τον οδηγό του, η Mercedes-Benz μπορεί να καυχιέται πως προσφέρει τις ιδανικές λύσεις, τόσο για τον ιδιοκτήτη του, όσο και για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των υπερκατασκευών. 
Χαρακτηριστικά, αξίζει να αναφέρουμε πως, το νέο Arocs διατίθεται ως μπετονιέρα με δυνατότητα μεταφοράς έως και 8,0 κ.μ. φορτίου (4αξονικό με μέγιστο απόβαρο έως και 9,25t.) ενώ οι πολλαπλοί τύποι αξόνων και αναρτήσεων σε συνδυασμό με τη μεγάλη γκάμα ως προς τις διαστάσεις του πλαισίου και του μεταξονίου, διασφαλίζουν κορυφαίες λύσεις για την υποστήριξη μιας ανεξάντλητης γκάμας υπερκατασκευών.