Οι νέες τάσεις στον χώρο των μεταφορών καταδεικνύουν μια σαφή αύξηση των πωλήσεων στα ελαφρά επαγγελματικά πόλης καθώς, ο όγκος των ενδοαστικών μεταφορών αυξάνεται διαρκώς. Σε μια προσπάθεια να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα, η VW παρουσίασε κατά τη διάρκεια της ΙΑΑ 2013 ένα νέο mini-vanette που βασίζεται στην ηλεκτροκίνητη έκδοση του… λιλιπούτειου up!
Περιορισμένες διαστάσεις, μεγάλες μεταφορικές δυνατότητες
Παρά το μήκος αμαξώματος των 3.540 χλστ., το πλάτος των 1.645 χλστ. και το ύψος των 1.477 χλστ., το VW e-load up! είναι σε θέση να προσφέρει χώρο φόρτωσης με συνολικό όγκο 1.400 λτ. (σε αντίθεση με το μέγιστο των 951 λτ. που προσφέρει η επιβατική έκδοση) χάρη στο έξυπνο σύστημα χωροταξικής διαρρύθμισης. Παράλληλα, αν και το μεικτό βάρος του ηλεκτροκίνητου mini-vanette της VW δεν υπερβαίνει τα 1.164 κιλά, είναι σε θέση να μεταφέρει φορτία με βάρος έως 306 κιλών.
Ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, μηδενικοί ρύποι
Η εξαιρετική ευελιξία του e-load up! είναι δεδομένη ωστόσο, ιδιαίτερα καλές είναι και οι επιδόσεις που προσφέρει. Την κίνηση του αναλαμβάνει ένας ηλεκτροκινητήρας 82 ίππων με ροπή 210 Nm ο οποίος, χάρη στις μπαταρίες ιόντων λιθίου των 18,7 kW/h, είναι σε θέση να διανύσει έως και 160 χλμ. με μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Μάλιστα, με το ειδικό σύστημα ανεφοδιασμού των μπαταριών, η φόρτιση τους σε ποσοστό 80% επιτυγχάνεται σε μόλις 30 λεπτά της ώρας.
Η νέα έκδοση Amarok «Dark Label»
Το δυναμικό Pick-Up της VW διακρίνεται για τις μεταφορικές του δυνατότητες και την εξαιρετική (εντός και εκτός δρόμου) οδική του συμπεριφορά. Στην πρόσφατη ΙΑΑ, η VW παρουσίασε μια ακόμη έκδοση του Amarok με την ονομασία «Dark Label» που ουσιαστικά διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες κυρίως σε θέματα αισθητικής.
Το VW Amarok Dark Label βασίζεται στο επίπεδο εξοπλισμού «Trendline» ωστόσο διαφοροποιείται χάρη σε στοιχεία όπως οι μαύρες ζάντες αλουμινίου «Durban» των 18 ιντσών, τα φιμές πίσω πλευρικά τζάμια καθώς και το πίσω παρμπρίζ καθώς επίσης και οι μαύρες επενδύσεις στις κεντρικές κολώνες του αμαξώματος, τα φωτιστικά σώματα, τις χειρολαβές των θυρών, τον πίσω προφυλακτήρα κ.ά.
Στο εσωτερικό του οχήματα συναντάμε δερμάτινα καθίσματα και ειδικές επενδύσεις, τιμόνι πολλαπλών λειτουργικών με διάφορα χειριστήρια καθώς και μια ειδική επένδυση στο δάπεδο του χώρου φόρτωσης.
Καταλήγοντας αξίζει να αναφέρουμε πως οι εκδόσεις «Dark Label» του VW Amarok έχουν ήδη αρχίσει να πωλούνται στην αγορά της Γερμανίας και εφοδιάζονται με τις εκδόσεις των 140 και 180 ίππων του 2,0λιτρου πετρελαιοκινητήρα που διατίθεται και στις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου.
Νέο, πιο οικολογικό – οικονομικό VW Caddy BlueMotion
Πέραν του e-load up!, η πιο σημαντική πρεμιέρα για τη VW στην ΙΑΑ 2013 της Φρανκφούρτης είναι η παρουσίαση του νέου Caddy BlueMotion.
Ως γνωστόν, το Caddy είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά στις εκδόσεις BlueMotion οι οποίες προσφέρουν μια σημαντική μειωμένη μέση κατανάλωση καυσίμου καθώς και εξαιρετικά μειωμένες εκπομπές ρύπων σε σχέση με τις… συμβατικές εκδοχές του μοντέλου.
Διαθέσιμη με τον κινητήρων TDI των 1,6 λτ. που αποδίδει ισχύ 102 ίππων και 250 Nm ροπής, το νέο Caddy BlueMotion έχει να επιδείξει μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου κατά 0,5 λτ./100 χλμ. σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση Caddy 1,6 BlueMotion και κατά 1,1 λτ./100 χλμ. σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις 1,6 TDI.
Με βάση όλα τα παραπάνω, η νέα εκδοχή του γερμανικού Vanette καταναλώνει μόλις 4,5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 117 g. CO2/km. Αυτό μεταφράζεται σε μέγιστη αυτονομία εως και 1.300 χλμ. χάρη στο ρεζερβουάρ των 60 λτ. με το οποίο είναι διαθέσιμο.
Πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε πως η τεχνολογία «BlueMotion» της VW για το Caddy περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στοιχεία όπως βελτιωμένη αεροδυναμική του οχήματος, σύστημα Start-Stop για τον κινητήρα, ελαστικά περιορισμένης αντίστασης, σύστημα επαναφόρτισης της μπαταρίας, μειωμένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 27 χλστ. σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις κ.ά.
Nissan e-NV200: Το νέο Ταξί της Βαρκελώνης
Κατά της διάρκεια της πρόσφατης ΙΑΑ της Φρανκφούρτης, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nissan, Carlos Gosn, ανακοίνωσε –παρουσία του δημάρχου της Βαρκελώνης, κ. Xavier Trias- πως το ηλεκτροκίνητο e-NV200 θα είναι από το 2014 το επίσημο Ταξί της καταλανικής μεγαλούπολης.
Συγκεκριμένα, η πλήρως ηλεκτροκίνητη έκδοση του δημοφιλούς ελαφρού επαγγελματικού της ιαπωνικής εταιρείας, θα αρχίσει να κατασκευάζεται στη γραμμή παραγωγής της Zona Franca στη Βαρκελώνη μέσα στο 2014 και μεταξύ άλλων, θα αποτελεί την βασική επιλογή ως όχημα Ταξί για την Βαρκελώνη.
Πέραν αυτού, η Nissan και ο δήμος της Βαρκελώνης θα συνεργαστούν στενά προκειμένου να δημιουργήσουν ένα εκτεταμένο δίκτυο σταθμών φόρτισης των μπαταριών του e-NV200 σε όλη την πόλη. Πληροφοριακά αξίζει να αναφέρουμε πως η Nissan προσανατολίζεται στην δημιουργία ενός δικτύου 1.200 σταθμών φόρτισης των ηλεκτρικών της οχημάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ως τον Μάρτιο του 2014. Μέσω των εν λόγω σταθμών, η φόρτιση έως και του 80% της χωρητικότητας των μπαταριών ιόντων λιθίου που παρέχουν την απαιτούμενη ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα του e-NV200, θα διαρκεί μόλις 30 λεπτά της ώρας.
Με βάση όλα τα παραπάνω, η πόλη της Βαρκελώνης αναμένεται να είναι από τις πρώτες πόλεις της ΕΕ που θα κάνουν χρήση αποκλειστικά ηλεκτροκίνητων οχημάτων –μηδενικών ρύπων- για τουλάχιστον μια πτυχή των ενδοαστικών επιβατικών μεταφορών τους. Υπενθυμίζουμε πως το e-NV200 στο ομώνυμο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα της Nissan με τη διαφορά πως δεν φέρει κινητήρα εσωτερικής καύσης. Παράλληλα, η τοποθέτηση των μπαταριών του κάτω από το δάπεδο του χώρου φόρτωσης, δεν επηρεάζει καθόλου τις μεταφορικές του δυνατότητες, με τον ωφέλιμο όγκο των προϊόντων που μπορεί να υποστηρίξει να ανέρχεται στα 4,2 κ.μ.