Πληρέστερο από ποτέ και… Euro6
6.159 Επισκέψεις στο άρθρο (22/1/2014)
Ορισμένα επαγγελματικά οχήματα έχουν καταφέρει να συνδέσουν το όνομα τους με την αξιοπιστία, την αποδοτικότητα και την τεχνολογική υπεροχή στην κατηγορία τους. Αντίστοιχα, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν θέσει την επωνυμία τους ως συνώνυμο με την ποιότητα κατασκευής και την απόλυτη κάλυψη των πελατών τους –πριν και μετά την πώληση- με κορυφαίες υπηρεσίες.
Η Mercedes-Benz και το Sprinter αντίστοιχα, αποτελούν ίσως
ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα.
Από την πρώτη στιγμή που είχαμε την ευκαιρία πριν από μερικούς μήνες να οδηγήσουμε τη νέα γενιά του Sprinter κατά την παρουσίαση του στους εκπροσώπους του διεθνούς Τύπου στην Γερμανία, ενθουσιαστήκαμε με την εξαιρετική οδική του συμπεριφορά και τα πολλά νέα στοιχεία και τεχνολογίες που εισαγάγει στην κατηγορία των Van.
Ωστόσο, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα επί ελληνικού εδάφους πλέον, πίσω από το τιμόνι του νέου Sprinter, καταλάβαμε πως δεν είναι απλώς ικανό να ανταποκριθεί στις υψηλότατες απαιτήσεις που δημιούργησαν οι προκάτοχοι του (1η γενιά το 1995, εκτεταμένο facelift το 2000 και 2η γενιά το 2006), αλλά να προσφέρει πολλά περισσότερα στον ιδιοκτήτη και τον οδηγό του.
Ουσιαστικά θα μπορούσαμε να πούμε πως το νέο Mercedes-Benz Sprinter είναι ένα ελαφρύ επαγγελματικό μιας νέας εποχής και αναλαμβάνει να προσφέρει πολλαπλά επιπλέον εφόδια στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που επιθυμούν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις των καιρών. Εξάλλου τα πάντα γύρω μας μεταβάλλονται με ταχύτατους ρυθμούς και το μόνο σίγουρο είναι πως αυτοί που θα «επιβιώσουν» είναι όσοι καταφέρουν να προσαρμοστούν το ταχύτερο δυνατό.
Σχεδίαση: Γνώριμη ωστόσο πλήρως ανανεωμένη
Όπως θα περίμενε κανείς από ένα όχημα της κατηγορίας των Van, οι σημαντικότερες αλλαγές στην εξωτερική του σχεδίαση εστιάζονται στο εμπρόσθιο τμήμα καθώς, τα σχεδόν κάθετα πλευρικά τοιχώματα και το κομψό πίσω μέρος παραμένουν σχεδόν ανέγγιχτα (με εξαίρεση να νέα πίσω φωτιστικά σώματα).
Στο εμπρόσθιο τμήμα λοιπόν κυριαρχεί η εντελώς νέα μάσκα που είναι τοποθετημένη σε πιο κάθετη θέση ενώ φέρει και μεγαλύτερους αεραγωγούς. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται ένας έντονος δυναμισμός την ίδια στιγμή που βελτιώνεται και η παροχή αέρα προς το χώρο του κινητήρα.
Σε ότι αφορά στα φωτιστικά σώματα, η βασική διαφοροποίηση με το παρελθόν εστιάζεται στην κατανομή των διαφόρων λυχνιών που πλέον είναι πιο διακριτή. Το επανασχεδιασμένο κάλυμμα του κινητήρα είναι τοποθετημένο πιο ψηλά ενώ, ο νέος προφυλακτήρας φέρει στοιχεία που συνάδουν απόλυτα με την σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz, όπως αυτή αποτυπώνεται και στα επιβατικά της οχήματα (κυρίως της κατηγορίας των SUV).
Επιπρόσθετα, αξίζει να αναφέρουμε πως η νέα σχεδίαση του Sprinter έχει εξελιχθεί με γνώμονα και τα πρότυπα που τίθενται από τον ανεξάρτητο οργανισμό ασφάλειας EuroNCAP, αναφορικά με την προστασία των πεζών σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.
Στο πλαϊνό και πίσω τμήμα του αμαξώματος κυριαρχεί μια έντονη αυλάκωση (νεύρο) που διέρχεται από τα πίσω φωτιστικά σώματα τα οποία, είναι φυσικά τοποθετημένα σε κάθετη θέση.