1951: Series 10

1967: Series 100

1976: Series 200

1991: Series 300

2001: Series 400

2013: Series 500

Τα φωτιστικά σώματα είναι νέα και εφοδιάζονται μεταξύ άλλων και με λυχνίες τύπου LEDs. Παράλληλα νέα είναι η μάσκα.

Η κομψή γραμμή από χρώμιο που διατρέχει το πλευρικό τμήμα του αμαξώματος εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό γνώρισμα και της νέας Setra TopClass.

Σημαντικές είναι και οι αλλαγές στο πίσω μέρος του αμαξώματος προκειμένου να βελτιωθεί ο αεροδυναμικός συντελεστής και όχι μόνο.

Τόσο το ταμπλό όσο και ο πίνακας οργάνων έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως και προσφέρουν αυξημένα επίπεδα άνεσης και εργονομίας στον οδηγό.

Οι είσοδοι στο εσωτερικό της νέας TopClass έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως και...

... είναι φαρδύτερες.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δύο επιλογές του ΟΜ 471 των 12,8 λτ. με απόδοση 476 και 510 ίππων αντίστοιχα.

Το επίπεδο της άνεσης που προσφέρουν τα νέα καθίσματα στους επιβάτες είναι εξαιρετικό.

Η νέα TopSky Panorama ηλιοροφή έχει συνολικό εμβαδό...

... 13 τ.μ.

Ανάλογα με την έκδοση του αμαξώματος, ο συνολικό όγκο του χώρου για τις απο- σκευές κυμαίνεται από τα 8,9 – 13,9 κ.μ.

Η νέα ναυαρχίδα της Setra εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη σε τρεις τύπους αμαξώματος.

Εκτός ορίων

Μπορεί η νέα ComfortClass 500 να απέσπασε πρόσφατα τον τίτλο του «Coach of the Year 2014» ωστόσο, η Setra συνεχίζει ακάθεκτη να μας προσφέρει λεωφορεία –και συγκινήσεις- απαράμιλλης αισθητικής, ποιότητας, ασφάλειας και απόδοσης. Όσοι μας θεωρούν υπερβολικούς δεν χρειάζεται παρά να σταθούν μπροστά από τη νέα ναυαρχίδα της εταιρείας, τη TopClass 500.

 
Στην παρούσα φάση, η νέα γενιά της TopClass 500 θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το πληρέστερο, πολυτελέστερο και πιο… θεαματικό λεωφορείο σε παγκόσμιο επίπεδο και όχι άδικα καθώς, η θυγατρική εταιρεία της Daimler AG έχει να επιδείξει πρωτοποριακές λύσεις και μοντέλα καθΆ όλη την διάρκεια της μακρόχρονης ιστορίας της στον κλάδο των λεωφορείων.  
Η Setra έχει καταφέρει να κερδίσει τον καθολικό θαυμασμό και την αναγνώριση ως ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές λεωφορείων ενώ μεταξύ των αναρίθμητων βραβείων που έχει να επιδείξει αξίζει να αναφέρουμε τον τίτλο του «Coach of the Year 2002» που απέσπασε και με την προηγούμενη γενιά της TopClass (400). 
Η νέα TopClass 500 καλείται να συνεχίσει την παράδοση ενός κορυφαίου τεχνολογικά μοντέλου ωστόσο, με την πρώτη ματιά στα τεχνικά της χαρακτηριστικά καθίσταται σαφές πως είναι πιο άνετη, πιο οικονομική, πιο φιλική προς το περιβάλλον αλλά και πιο ασφαλής για τον οδηγό, τους επιβάτες αλλά και τους λοιπούς χρήστες του δρόμου. 
Ενώ μάλιστα οι επιβάτες στο εσωτερικό της απολαμβάνουν ένα κορυφαίο επίπεδο άνεσης με χαρακτηριστικά στοιχεία τη νέα «TopSky Panorama» γυάλινη οροφή (η οποία σημειωτέον έχει διπλάσια επιφάνεια σε σχέση με την αντίστοιχη της TopClass 400), την ίδια στιγμή η νέα ναυαρχίδα της Setra καλύπτει ακόμη και τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας, εκ των οποίων ορισμένες δεν έχουν ακόμη τεθεί σε ισχύ από την ΕΕ. 
Ωστόσο, επειδή η εμπειρία της οδήγησης ή έστω της μετακίνησης με τη νέα Setra TopClass 500 δεν είναι εύκολο να περιγραφεί, στις σελίδες που ακολουθούν να προσπαθήσουμε να σας προσφέρουμε μια όσο το δυνατόν πληρέστερη καταγραφή των δυνατοτήτων και των χαρακτηριστικών της. 

Σχεδίαση: Απέρριτη και συναρπαστική
Η νέα γενιά της TopClass 500 εξακολουθεί να διατηρεί στοιχεία που έχουν χαρακτηρίσει τα οχήματα και των προγενέστερων σειρών ωστόσο, έχει προσθέσει σημαντικές «πινελιές» που αναβαθμίζουν σημαντικά το συνολικό αποτέλεσμα. 
Τα νέα φωτιστικά σώματα και η νέα μάσκα και ο προφυλακτήρας, είναι σίγουρα εντυπωσιακά ενώ, η «La Linea», το έντονο σχεδιαστικό στοιχείο που αποτυπώνεται έκδηλα με την επένδυση από χρώμιο που διατρέχει όλο το πλευρικό τμήμα του αμαξώματος, παραμένει σταθερή και προσδίδει έναν έντονο δυναμισμό. 
Σε ότι αφορά στα φωτιστικά σώματα τόσο στο εμπρόσθιο όσο και το πίσω τμήμα του αμαξώματος, είναι σημαντικά ανανεωμένα σχεδίαση ενώ οι νέες λυχνίες τύπου LEDs που χρησιμοποιούν μεταβάλλουν σημαντικά την μορφή τους αλλά και το αποτέλεσμα που προσφέρουν. 
Τέλος, σημαντικές αλλαγές έχουν δρομολογηθεί και στο πίσω τμήμα του οχήματος προκειμένου να βελτιωθεί η αεροδυναμική αλλά και να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του συστήματος ψύξης των νέων, Euro6, κινητήρων. 

Χώρος για τον οδηγό: Πολυτέλεια στον υπερθετικό βαθμό
Τα νέα δεδομένα για την TopClass 500 ξεκινούν πριν ακόμη εισέλθεις σε αυτή καθώς η νέα είσοδος κερδίζει τις εντυπώσεις με το κυρτό σχήμα της. 
Με δύο χειρολαβές εκατέρωθεν των μεγάλων σκαλοπατιών, επιτρέπει την άνετη πρόσβαση στο εσωτερικό του οχήματος ενώ, επανασχεδιασμένο είναι τα καθίσματα (ένα ή δύο) για τον συνοδό που φέρουν και ζώνες τριών σημείων, ρυθμιζόμενες καθΆ ύψος. 
Η πολυτέλεια των υλικών, η εξαιρετική συναρμογή και το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού δεν θα μπορούσαν παρά να αποτελούν το βασικό σήμα κατατεθέν όλων των εκδόσεων του εντυπωσιακού αυτού τουριστικού λεωφορείου. 
Σε ότι αφορά στον χώρο για τον οδηγό, όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες έχει επανασχεδιαστεί από την αρχή προκειμένου να προσφέρει βελτιωμένη εργονομία, άνεση και ασφάλειας. 
Η αριστερή πόρτα για τον οδηγό δεν υφίσταται πλέον, σε μια προσπάθεια να μειωθεί και ο αεροδυναμικός θόρυβος ενώ, τόσο ο πίνακας οργάνων όσο και το ταμπλό έχει να επιδείξει πλήρη αναδιάταξη των ενδείξεων και των διαφόρων χειριστηρίων. 

Κινητήρες και τεχνολογία: Μειωμένη κατανάλωση έως και κατά 8%
Το νέο –κορυφαίο- τουριστικό λεωφορείο της Setra, εκτός του ότι προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο άνεσης και ασφάλειας στους επιβάτες του, παρέχει και σημαντικές λύσεις στον ιδιοκτήτη του, μειώνοντας σημαντικά το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας του.
Αρχής γενόμενης από τους κινητήρες, οι επιλογές αφορούν σε δύο εκδόσεις του 6κύλινδρου σε σειρά OM 471 των 12,8 λτ. με απόδοση 476 και 520 ίππων και μέγιστη ροπή 2.300 – 2.500 Nm αντίστοιχα. 
Η μέση κατανάλωση καυσίμου του εν λόγω μηχανικού συνόλου έχει μειωθεί κατά 6% - 8% ενώ η κατανάλωση AdBlue έχει επίσης μειωθεί κατά 40%!
Παράλληλα η ύπαρξη του αυτοματοποιημένου κιβωτίου PowerShift 3 των 8+1 σχέσεων, διευκολύνει αφάνταστα το έργο του οδηγού.
Επιπρόσθετα, πέραν των προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ABS, ESP, BAS (Brake Assist), ASR, Lane Assistant, ATAS (Attention Assist), Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop-and-Go και Start-Off Assist (για να αναφέρουμε μερικά), η νέα γενιά της TopClass 500 εφοδιάζεται με το PPC (Predictive Powertrain Control) ένα εξελιγμένο σύστημα cruise-control που είναι σε θέση να «διαβάζει» την διαδρομή χάρη σε δεδομένα που λαμβάνει μέσω GPS και με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στην μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου αλλά και την αποφόρτιση του οδηγού σε πολλαπλές περιπτώσεις. 
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως, δεδομένης και της αύξησης του βάρους των νέων Euro6 κινητήρων, το αμάξωμα έχει μειωμένο βάρος κατά 150 κιλά την ίδια στιγμή που η στρεπτική ακαμψία και η στιβαρότητα του έχουν αυξηθεί σημαντικά. 

Εσωτερικό: Με θέα τα αστέρια
Με δεδομένο ότι πρόκειται για το κορυφαίο τουριστικό λεωφορείο αυτήν τη στιγμή, η νέα Setra TopClass 500 δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει φαντασμαγορικές υπηρεσίες στον τομέα της άνεσης και της ασφάλειας στους επιβάτες της. 
Ανάλογα με την έκδοση και το μήκος του αμαξώματος, είναι σε θέση να μεταφέρει από 46 – 50 επιβάτες στο εσωτερικό της σε συνδυασμό με χώρους για τις αποσκευές που έχουν όγκο από 8,9 – 13,9 κ.μ. (συμπεριλαμβανομένης και της τουαλέτας). 
Παράλληλα αξίζει να αναφερθούμε τόσο τα προηγμένα καθίσματα (νέου τύπου) που είναι ελαφρύτερα και πιο αναπαυτικά, τα προηγμένα συστήματα πολυμέσων ή ακόμα και το πρωτοποριακό σύστημα κλιματισμού που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και υποδαπέδια θέρμανση σε κάθε μια θέση ξεχωριστά. 
Ωστόσο, το στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι η νέα ηλιοροφή «TopSky Panorama», που σε όλο το μήκος του οχήματος και έχει αυξηθεί σε πλάτος κατά 56 εκ. φτάνοντας το εντυπωσιακό εμβαδό των 13 τ.μ.(!). 
Ενώ όμως η νέα TopClass φέρει ένα γυάλινο «ταβανί» για να αυξάνει την ορατότητα στους επιβάτες της, την ίδια στιγμή καλύπτει τις πιο αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας ακόμα και στην περίπτωση ανατροπής του οχήματος. 

Εκδόσεις: Μήκος έως 14.165 χλστ. 
H νέα Setra TopClass 500 προσφέρεται στις εκδόσεις S 515 HDH, 516 HDH και 517 HDH με συνολικό μήκος 12.495 χλστ., 13.325 χλστ. και 14.165 χλστ. αντίστοιχα. 
Το ύψος και το πλάτος παραμένουν φυσικά σταθερά στα 3.880 χλστ. και 2.550 χλστ. αντίστοιχα ενώ ανάλογα με την διαρρύθμιση των καθισμάτων (διαθέσιμες και επιλογές με 2+1 θέσεις), μπορεί να φιλοξενήσει έως 50+1+1 επιβάτες. 


 

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Setra - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ