Τα φωτιστικά σώματα είναι νέα (όπως και η μάσκα αλλά και ο προφυλκτήρας) και εφοδιάζονται μεταξύ άλλων και με λυχνίες τύπου LEDs.

Η κομψή γραμμή από χρώμιο που διατρέχει το πλευρικό τμήμα του αμαξώματος (La Linea)...

... εξακολουθεί να αποτελεί το βασικό γνώρισμα και της νέας Setra TopClass.

Το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως και προσφέρουν αυξημένα επίπεδα άνεσης και εργονομίας στον οδηγό.

Οι είσοδοι στο εσωτερικό της νέας TopClass έχουν αυξημένο πλάτος και...

... ιδιαίτερα η εμπρόσθια, κερδίζει τις εντυπώσεις με το… κυρτό σχήμα της.

Η νέα TopSky Panorama ηλιοροφή έχει συνολικό εμβαδό 13 τ.μ. και δημιουργεί ένα φαντασμαγορικό περιβάλλον στο εσωτερικό της S 516 HDH.

Τα νέα καθίσματα της Setra TopClass είναι μεγαλύτερα σε διαστάσεις, ελαφρύτερα ενώ προσφέρουν και υψηλότερο επίπεδο άνεσης.

Ανάλογα με την έκδοση του αμαξώματος, ο συνολικός όγκος του χώρου για τις αποσκευές κυμαίνεται από τα 8,9 – 13,9 κ.μ. συμπεριλαμβανομένης της τουαλέτας.

Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει δύο επιλογές του ΟΜ 471 των 12,8 λτ. με απόδοση 476 και 510 ίππων αντίστοιχα.

Πανδαισία αισθήσεων

Η νέα Setra TopClass 500 είναι ίσως το πληρέστερο και πολυτελέστερο τουριστικό λεωφορείο στον κόσμο, ανεβάζοντας τον πήχη σε θέματα άνεσης, ασφάλειας και εφαρμοσμένης τεχνολογίας σε δυσθεώρητα ύψη όπου, λίγοι από τους ανταγω- νιστές του είναι σε θέση αυτή την στιγμή να ακολουθήσουν.

 
Με μια ματιά
- Κορυφαία άνεση και ασφάλεια για τους επιβάτες
- Πλήρως ανανεωμένος χώρος για τον οδηγό
- Ποιότητα υπεράνω αρνητικής κριτικής
- Κινητήρες Euro6 με ισχύ 476 – 510 ίππων
- Πανοραμική ηλιοροφή 13τ.μ. 

Ηνέα γενιά της Setra TopClass 500 (στη μορφή της έκδοσης S 516 HDH), με την οποία είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή μέσω της «Λεωφορεία Σταματίου ΑΕ», προκαλεί τον θαυμασμό από την πρώτη στιγμή που θα την αντικρύσει κανείς και αποτελεί ένα σαφές δείγμα γραφής της εικόνας που θα έχουν τα… μελλοντικά οχήματα του κλάδου. 
Παρά το γεγονός ότι η Setra απέσπασε πρόσφατα τον τίτλο του «International Coach of the Year» για το 2014 με τη νέα ComfortClass 500, δεν φαίνεται να επαναπαύεται στις δάφνες της και καταφέρνει να ρίξει εκ νέου το γάντι στον ανταγωνισμό με ένα, όχι απλώς ισάξιο αλλά ίσως και σημαντικά καλύτερο, εκπρόσωπο στην κορυφαία κατηγορία των 3αξονικών τουριστικών λεωφορείων. 
Ο λόγος φυσικά για τη νέα γενιά της TopClass 500 η οποία, όπως όλα δείχνουν θα καταφέρει να πρωταγωνιστήσει εκ νέου στην κατηγορία της όπως και η προηγούμενη γενιά της (Coach of the Year 2002). 
H Setra ανέκαθεν είχε να επιδείξει μοντέλα με εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και κορυφαίο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας ωστόσο, στην περίπτωση της νέας TopClass 500, η γερμανική εταιρεία καταφέρνει να αλλάξει σημαντικά τις ισορροπίες καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να μπορέσει κανείς να βρει κάποιο ψεγάδι, πέραν ίσως της –δικαιολογημένα- υψηλής τιμής αγοράς της. 
Με ακόμη χαμηλότερο αεροδυναμικό συντελεστή που πλέον παραπέμπει σε επιδόσεις που απαντώνται στα επιβατικά οχήματα (!), εντελώς νέα σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, απαράμιλλη κατασκευαστική αρτιότητα και μια εντυπωσιακή ηλιοροφή με συνολικό εμβαδόν 14τ.μ., η νέα TopClass S 516 HDH που σας παρουσιάζουμε καλύπτει προδιαγραφές ασφαλείας που θα τεθούν σε ισχύ από το 2017 ενώ και η γκάμα των κινητήρων της περιλαμβάνει μηχανικά σύνολα με ισχύ 476 ή 510 ίππων που καλύπτουν με χαρακτηριστική άνεση τις προδιαγραφές της Euro6. 

Σχεδίαση: Πλήρως ανανεωμένη και επιβλητική
Η νέα TopClass 500 έχει να επιδείξει μια πλήρως ανανεωμένη εξωτερική σχεδίαση όπου διατηρούνται ωστόσο αρκετά από τα βασικά πρότυπα της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Setra. 
Τα φωτιστικά σώματα, η μάσκα αλλά και ο προφυλακτήρας έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως ενώ, η χαρακτηριστική γραμμή από χρώμιο «La Linea» που διατρέχει κατά μήκος όλο το πλευρικό τμήμα του οχήματος διατηρείται, προσδίδοντας έναν έντονο δυναμισμό αλλά και μια… κοσμοπολίτικη αύρα στο 3αξονικό λεωφορείο. 
Σημαντικές είναι παράλληλα και οι αλλαγές στο οπίσθιο τμήμα του οχήματος όπου, έχουν μεταβληθεί πλήρως αρκετές επιφάνειες δεδομένων και των αυξημένων αναγκών του συστήματος ψύξης για τους νέους Euro6 κινητήρες. 
Σε κάθε περίπτωση, το στοιχείο που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι πως, παρά το γεγονός ότι οι 3αξονικές (μόνο) εκδόσεις της νέας TopClass 500 έχουν μήκος από 12,5 – 14,2μ. και ύψος 3,9μ., οι έντονες καμπύλες και τα διάφορα στυλιστικά «τρικ» του σχεδιαστικού τμήματος της Setra, καταφέρνουν να μειώσουν τον συνολικό όγκο του οχήματος, δημιουργώντας ένα δυναμικό και καλαίσθητο σύνολο παρά τις επιβλητικές διαστάσεις του. 

Χώρος για τον οδηγό: ¶νεση, εργονομία και εντελώς νέα μορφή
Το κυρτό σχήμα της εμπρόσθιας εισόδου με τα φαρδιά σκαλοπάτια και τα δύο καθίσματα για τους συνοδηγούς, κατευθύνει τον οδηγό στον «χώρο εργασίας» του όπου κυριαρχεί η ποιότητα των υλικών και το άψογο φινίρισμα όλων των επιφανειών. 
Τόσο το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων όσο και η κεντρική κονσόλα έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως με γνώμονα την άμεση παροχή όλων των απαραίτητων πληροφοριών και δεδομένων που αφορούν στις διάφορες λειτουργίες του οχήματος. 
Αξίζει μάλιστα να σημειώσουμε πως, τα αναδιπλούμενα καθίσματα για τους έως και δύο συνοδηγούς, εφοδιάζονται με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων. 
Το κάθισμα του οδηγού είναι πλήρως ρυθμιζόμενο ενώ και η ομαδοποίηση των διάφορων χειριστηρίων έχει επανεξεταστεί προκειμένου να βελτιωθεί η χρηστικότητα τους. 
Οι επενδύσεις από δέρμα, αλουμίνιο και ξύλο κυριαρχούν και σε αυτό το σημείο του εσωτερικού ενώ οι παροχές (θέρμανσή, κλιματισμός κ.ά.) είναι εξαιρετικής ποιότητας. 
Ο πίνακας οργάνων με την μεγάλη και έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στο κέντρο του προσφέρει μια εντυπωσιακά μεγάλη γκάμα επιλογών ως προς τις πληροφορίες που παρέχει στον οδηγό ενώ το «μενού» του ελέγχεται με ευκολία από τα χειριστήρια που είναι ενσωματωμένα στο τιμόνι. 
Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε πως η αριστερή πόρτα που παρείχε άμεση πρόσβαση στο χώρο του οδηγού δεν υπάρχει πλέον, σε μια προσπάθεια να μειωθεί περαιτέρω ο αεροδυναμικός συντελεστής του οχήματος. 

Περισσότερες γυάλινες επιφάνειες, αυξημένη και η ακαμψία
Όπως προαναφέραμε και στο εισαγωγικό, η νέα Setra TopClass είναι ίσως το κορυφαίο τουριστικό λεωφορείο αυτήν τη στιγμή σε παγκόσμιο επίπεδο και φυσικά, δεν θα μπορούσε παρά να προσφέρει ένα απαράμιλλο επίπεδο άνεσης και ασφάλειας στους επιβάτες της. 
Ανάλογα με την διάταξη των καθισμάτων, η S 516 HDH που είναι και η μεσαία (εκ των τριών) εκδόσεων της νέας TopClass 500, είναι σε θέση να μεταφέρει έως και 59+2+1 επιβάτες την ίδια στιγμή που, ο ωφέλιμος όγκος του χώρου για τις αποσκευές τους κυμαίνεται από τα 8,9 – 13,9 κ.μ. (συμπεριλαμβανομένης και της τουαλέτας). Οι επενδύσεις από δέρμα, αλουμίνιο και απομίμηση ξύλου, κυριαρχούν παντού ενώ, τα νέα καθίσματα έχουν εξελιχθεί με γνώμονα την καλύτερη στήριξη του σώματος των επιβατών αλλά και τη μείωση του συνολικού απόβαρου του οχήματος. 
Οι παροχές (σύστημα πολυμέσων κ.ά.) περιλαμβάνουν τις κορυφαίες λύσεις που προσφέρονται αυτήν τη στιγμή στην αγορά ενώ, το πλήρως ανανεωμένο σύστημα κλιματισμού και θέρμανσης περιλαμβάνει υποδαπέδια παροχή σε όλες τις θέσεις ανεξαιρέτως. 
Για το τέλος αφήσαμε το κορυφαίο χαρακτηριστικό της έκδοσης S 516 HDΗ που είχαμε στη διάθεση μας για τις ανάγκες της φωτογράφησης που δεν είναι άλλο από την πανοραμική ηλιοροφή «TopSky Panorama». 
Σε όλο το μήκος του αμαξώματος, η οροφή του οχήματος έχει αντικατασταθεί από γυάλινες επιφάνειες με ειδική μεμβράνη που μειώνει την ηλιακή ακτινοβολία. Το πλάτος της συγκεκριμένης ηλιοροφής έχει αυξηθεί κατά 56 εκ. ενώ το συνολικό εμβαδόν της ορίζεται στα 13 τ.μ. και είναι σημαντικά μεγαλύτερη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά της TopClass. 
Παράλληλα όμως, αν και το επάνω μέρος του αμαξώματος της νέας Setra TopClass 500 αποτελείται σχεδόν εξ ολοκλήρου από γυάλινες επιφάνειες, η ακαμψία του έχει αυξηθεί κάθετα και πλέον πληροί τις προδιαγραφές μελλοντικών κανονισμών της ΕΕ αναφορικά με την ασφάλεια των επιβατών ακόμα και στην περίπτωση ανατροπής του οχήματος, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ από το 2017. 

Κινητήρες και τεχνολογία: Ισχύς 476 ή 510 ίππων 
Δεδομένου ότι η νέα Setra TopClass 500 δεν παύει, πρώτα και πάνω από όλα, να είναι ένα επαγγελματικό όχημα και με αυτό ως δεδομένο, η μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας του, αποτέλεσε πρωταρχικό μέλημα των ανθρώπων της Setra. 
Η σημαντικά βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος, συμβάλλει στην μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου των νέων κινητήρων της TopClass 500. 
Οι συγκεκριμένες επιλογές περιλαμβάνουν δύο εκδόσεις του 6κύλινδρου σε σειρά OM 471 των 12,8 λτ. με απόδοση 476 και 520 ίππων και μέγιστη ροπή 2.300 – 2.500 Nm αντίστοιχα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου του εν λόγω μηχανικού συνόλου έχει μειωθεί κατά 6% - 8% ενώ η εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι και η κατανάλωση AdBlue έχει μειωθεί κατά 40%!
Παράλληλα η ύπαρξη του αυτοματοποιημένου κιβωτίου PowerShift 3 των 8+1 σχέσεων, διευκολύνει αφάνταστα το έργο του οδηγού.
Επιπρόσθετα, πέραν των προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ABS, ESP, BAS (Brake Assist), ASR, Lane Assistant, ATAS (Attention Assist), Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop-and-Go και Start-Off Assist (για να αναφέρουμε μερικά), η νέα γενιά της TopClass 500 εφοδιάζεται με το PPC (Predictive Powertrain Control) ένα εξελιγμένο σύστημα cruise-control που είναι σε θέση να «διαβάζει» την διαδρομή χάρη σε δεδομένα που λαμβάνει μέσω GPS και με αυτόν τον τρόπο συμβάλλει στην μείωση της μέσης κατανάλωσης καυσίμου αλλά και την αποφόρτιση του οδηγού σε πολλαπλές περιπτώσεις. 
Τέλος αξίζει να αναφέρουμε πως, δεδομένης και της αύξησης του βάρους των νέων Euro6 κινητήρων, το αμάξωμα έχει μειωμένο βάρος κατά 150 κιλά την ίδια στιγμή που η στρεπτική ακαμψία και η στιβαρότητα του έχουν αυξηθεί σημαντικά. 

 

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Setra - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ