Leasing-Μισθώματα Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης

Ένα ειδικά διασκευασμένο Scania G360 χρησιμοποιείται στην ειδική πίστα δοκιμών της Siemens στο Gross Dolln της Γερμανίας.

Στους ειδικούς «eHighway» διαδρόμους στην πίστα της Siemens, η παροχή ενέργειας γίνεται μέσω ειδικών καλωδιώσεων που κρέμονται πάνω από το οδόστρωμα.

Στον αντίποδα, η Scania επεξεργάζεται και την λύση παροχής ενέργειας στο ειδικά διασκευασμένο ηλεκτροκίνητο όχημα…

… μέσω του οδοστρώματος και μάλιστα με ασύρματο τρόπο καθώς η ειδική μονάδα στο κάτω μέρος του οχήματος απέχει περίπου 100 χλστ. από τους αγωγούς του οδοστρώματος.

Η Scania στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης

3.678 Επισκέψεις στο άρθρο (18/3/2014)

Η Scania, με μακρά παράδοση στην έρευνα για την ηλεκτροκίνηση των φορτηγών και λεωφορείων της, εξελίσσει νέες προτάσεις για την χρήση του ηλεκτρισμού ως πηγή ενέργειας των οχημάτων της στο μέλλον.

Η Scania έχει να επιδείξει μια μακρά παράδοση στην έρευνα και εξέλιξη λύσεων που αφορούν στη χρήση του ηλεκτρισμού ως πηγή ενέργειας για την κίνηση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της, ήδη από την δεκαετία του 1980.

Η πιο πρόσφατη εξέλιξη στις έρευνες της σουηδικής εταιρείας αφορά στην προσπάθεια για δημιουργία ενός εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων στους οποίους θα υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές για την φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που τους χρησιμοποιούν, ενώ αυτά βρίσκονται καθοδόν.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της πόλης Sodertalje, 35 χλμ. νότια της Στοκχόλμης, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία, η γραμμή παραγωγής καθώς και το κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης της Scania.

Στην εν λόγω πόλη, η σουηδική εταιρεία προετοιμάζει σε συνεργασία με άλλους φορείς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, την δημιουργία μιας γραμμής λεωφορείων όπου θα περιλαμβάνονται πέντε τμήματα (με μήκος 200μ. έκαστο), όπως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα μπορούν να φορτίσουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει.

Παράλληλα όμως, η Scania επεξεργάζεται και άλλες λύσεις όπως π.χ. η χρήση ειδικών ηλεκτροφόρων καλωδιώσεων πάνω από το οδόστρωμα μέσω των οποίων, τα φορτηγά ή τα λεωφορεία που κινούνται στις συγκεκριμένες λωρίδες του δρόμου, θα μπορούν να φορτίσουν τις μπαταρίες τους.

Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, η Scania συνεργάζεται με τη Siemens στην εξεύρεση λύσεων και η διαφορά με τα γνωστά σε όλους μας τρόλεϊ, εστιάζεται στο γεγονός ότι το ηλεκτροκίνητο όχημα μπορεί ανά πάσα στιγμή να συνδεθεί ή να αποσυνδεθεί από την «παροχή ενέργειας».

Το εν λόγω πρόγραμμα βρίσκεται σε τελικό στάδιο δοκιμών και οι δοκιμές πραγματοποιούνται στην ειδική πίστα δοκιμών της Siemens στα περίχωρα του Βερολίνου.

Από την άλλη, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση των μπαταριών του οχήματος από το οδόστρωμα, εξελίσσεται μέσω της συνεργασίας της Scania με την Bombardier, σε μια ειδική πίστα στο Μανχάιμ (Γερμανία).

Το ειδικά σχεδιασμένο φορτηγό που χρησιμοποιείται στις δοκιμές, φέρει μια ειδική εγκατάσταση στο κάτω μέρος του, που του επιτρέπει την λήψη ηλεκτρικών φορτίων –ασύρματα- από αγωγούς που εδράζονται στο οδόστρωμα.

Η απόσταση των αγωγών από την ειδική μονάδα του φορτηγού ανέρχεται στα 100 χλστ. και το όλο σύστημα «αναγνωρίζει» πότε απαιτείται η παροχή ενέργειας στο όχημα. Τον υπόλοιπο χρόνο απενεργοποιείται, προκειμένου να μην τίθενται ζητήματα ασφάλειας για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου (πεζοί, οχήματα).