Η Scania συστήνει ρομπότ για last mile διανομές!
Βραβείο βιώσιμης λύσης για το Touring LBG/LNG της Scania!
Scania ProDriver: Ψηφιακό «φροντιστήριο» για την εξέλιξη των οδηγών!
Η Scania έχει να επιδείξει μια μακρά παράδοση στην έρευνα και εξέλιξη λύσεων που αφορούν στη χρήση του ηλεκτρισμού ως πηγή ενέργειας για την κίνηση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων της, ήδη από την δεκαετία του 1980.
Η πιο πρόσφατη εξέλιξη στις
έρευνες της σουηδικής εταιρείας αφορά στην προσπάθεια για δημιουργία ενός
εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων στους οποίους θα υπάρχουν οι κατάλληλες
υποδομές για την φόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που τους χρησιμοποιούν,
ενώ αυτά βρίσκονται καθοδόν.
Χαρακτηριστικό είναι το
παράδειγμα της πόλης Sodertalje, 35
χλμ. νότια της Στοκχόλμης, όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία, η γραμμή
παραγωγής καθώς και το κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης της Scania.
Στην εν λόγω πόλη, η σουηδική
εταιρεία προετοιμάζει σε συνεργασία με άλλους φορείς που συμμετέχουν στο
πρόγραμμα, την δημιουργία μιας γραμμής λεωφορείων όπου θα περιλαμβάνονται πέντε
τμήματα (με μήκος 200μ. έκαστο), όπως τα ηλεκτροκίνητα οχήματα θα μπορούν να
φορτίσουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει.
Παράλληλα όμως, η Scania επεξεργάζεται
και άλλες λύσεις όπως π.χ. η χρήση ειδικών ηλεκτροφόρων καλωδιώσεων πάνω από το
οδόστρωμα μέσω των οποίων, τα φορτηγά ή τα λεωφορεία που κινούνται στις
συγκεκριμένες λωρίδες του δρόμου, θα μπορούν να φορτίσουν τις μπαταρίες τους.
Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, η
Scania συνεργάζεται
με τη Siemens στην
εξεύρεση λύσεων και η διαφορά με τα γνωστά σε όλους μας τρόλεϊ, εστιάζεται στο
γεγονός ότι το ηλεκτροκίνητο όχημα μπορεί ανά πάσα στιγμή να συνδεθεί ή να
αποσυνδεθεί από την «παροχή ενέργειας».
Το εν λόγω πρόγραμμα
βρίσκεται σε τελικό στάδιο δοκιμών και οι δοκιμές πραγματοποιούνται στην ειδική
πίστα δοκιμών της Siemens στα περίχωρα του Βερολίνου.
Από την άλλη, η παροχή
ηλεκτρικής ενέργειας για τη φόρτιση των μπαταριών του οχήματος από το
οδόστρωμα, εξελίσσεται μέσω της συνεργασίας της Scania με την Bombardier, σε μια ειδική πίστα στο Μανχάιμ (Γερμανία).
Το ειδικά σχεδιασμένο φορτηγό
που χρησιμοποιείται στις δοκιμές, φέρει μια ειδική εγκατάσταση στο κάτω μέρος
του, που του επιτρέπει την λήψη ηλεκτρικών φορτίων –ασύρματα- από αγωγούς που
εδράζονται στο οδόστρωμα.
Η απόσταση των αγωγών από την
ειδική μονάδα του φορτηγού ανέρχεται στα 100 χλστ. και το όλο σύστημα
«αναγνωρίζει» πότε απαιτείται η παροχή ενέργειας στο όχημα. Τον υπόλοιπο χρόνο
απενεργοποιείται, προκειμένου να μην τίθενται ζητήματα ασφάλειας για τους
υπόλοιπους χρήστες του δρόμου (πεζοί, οχήματα).
Αρχική Σελίδα | Sitemap | Επικοινωνία |
Copyright © 2024 - pro.autotriti.gr