ΕΚΘΕΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ Βαρέα Επαγγελματικά
Μηχανή Αναζήτησης
Τιμές με Leasing

Στην πρόσφατη ΙΑΑ 2014, η MAN παρουσίασε μια νέα υβριδική έκδοση του TGX που προορίζεται για χρήση σε δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων.

Πρεμιέρα για το MAN TGX Hybrid Concept

2.635 Επισκέψεις στο άρθρο (15/10/2014)

Η MAN Truck & Bus πραγματοποίησε στην πρόσφατη ΙΑΑ 2014 την παγκόσμια πρεμιέρα ενός νέου υβριδικού φορτηγού που προορίζεται για χρήση σε μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, τα υβριδικά οχήματα αναμένεται να αποτελέσουν την πιο βιώσιμη λύση στο προσεχές μέλλον, στην προσπάθεια για μείωση του κόστους και στον κλάδο των επαγγελματικών οχημάτων.

Ωστόσο, αναλύσεις και έρευνες έχουν αποδείξει πως οι διάφορες κατηγορίες επαγγελματικών οχημάτων (ελαφρά, φορτηγά, λεωφορεία), απαιτούν διαφορετικές λύσεις ως προς τα υβριδικά συστήματα κινητήρων, προκειμένου να είναι αποδοτικές.

Για τον λόγο αυτό, η MAN έχει παρουσιάσει το πρωτότυπο όχημα «Metropolis» που αφορά σε ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο φορτηγό για χρήση εντός του αστικού ιστού (π.χ. ως απορριμματοφόρο) ωστόσο, στην πρόσφατη ΙΑΑ 2014 παρουσίασε μια ακόμη εξειδικευμένη και πολλά υποσχόμενη λύση.

Ο λόγος για το MAN TGX Hydrid Concept, που προορίζεται για χρήση σε δρομολόγια μεγαλύτερων αποστάσεων.

Στα φορτηγά που προορίζονται για εθνικές ή και διεθνείς μεταφορές, οι αναλύσεις συγκλίνουν πως ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα πετρελαιοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, είναι η σωστή λύση.

Ο πετρελαιοκινητήρας αποτελεί την βασική πηγή ισχύος για την κίνηση του οχήματος ενώ, ο ηλεκτροκινητήρας επιφορτίζεται με την εκμετάλλευση, αποθήκευση και χρήση της ενέργειας που εκλύεται κατά την επιβράδυνση του οχήματος.

Το νέο MAN TGX Hybrid εφοδιάζεται με έναν πετρελαιοκινητήρα ισχύος 440 ίππων καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα 130 kW (περίπου 177 ίππων). Μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων ΜΑΝ TipMatic, ο πετρελαιοκινητήρας κινεί το όχημα ενώ, κατά την επιβράδυνση του, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να μετατρέψει την κινητική ενέργεια του οχήματος σε ηλεκτρική, η οποία συσσωρεύεται σε μπαταρία με χωρητικότητα περίπου 2.000 kW/h.

Η εν λόγω ενέργεια χρησιμοποιείται στη συνέχεια από τον ηλεκτροκινητήρα για να αυξήσει τα αποθέματα ροπής του πετρελαιοκινητήρα με αποτέλεσμα, να μειώνονται οι απαιτήσεις χρήσης του και φυσικά, οι απαιτήσεις σε καύσιμο καθώς π.χ. αποφεύγεται η επιλογή μικρότερης σχέσης στο κιβώτιο κατά τη διάρκεια μιας παρατεταμένης ανωφέρειας.

Σύμφωνα με τους υπευθύνους της MAN, το βάρος των επιπλέον στοιχείων του υβριδικού συστήματος κινητήρων που χρησιμοποιείται στο MAN TGX Hybrid Concept ανέρχεται στα 400 κιλά και είναι σημαντικά μικρότερο σε σχέση με ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο σύστημα καθώς, αυτό είναι σημαντικά πιο πολύπλοκο, μεγαλύτερο σε διαστάσεις και σαφέστατα πιο βαρύ, επηρεάζοντας αρνητικά το ωφέλιμο φορτίο που το φορτηγό είναι σε θέση να μεταφέρει, έστω και αν είναι σε θέση να κινηθεί με μηδενικούς ρύπους για μικρές αποστάσεις εντός της πόλης.