Μέχρι πρότινος η MAN είχε καταφέρει να «κλέψει» τα σκήπτρα για το ισχυρότερο φορτηγό παραγωγής από την Volvo Trucks, με το MAN TGX V8 με ισχύ 680 ίππων. Ωστόσο η Σουηδική εταιρεία προετοίμαζε την απάντηση και στις 7 Ιανουαρίου παρουσίασε επίσημο τον FH16 με κινητήρα 700 ίππων!
Αναμφίβολα πρόκειται για μια από τις κορυφαίες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της κατασκευής βαρέων οχημάτων με τα οχήματα της να διακρίνονται για την ελκυστική σχεδίαση, την ποιότητα κατασκευής και το προηγμένο τεχνολογικό επίπεδο των μηχανικών τους μερών. Ωστόσο η Volvo Trucks συγκαταλέγεται μεταξύ των εταιρειών που πρωτοστατούν και στην «άτυπη κόντρα» για το ισχυρότερο βαρύ φορτηγό μαζικής παραγωγής σε παγκόσμιο επίπεδο. Μέχρι πρότινος κατείχε τα πρωτεία με το FH16 των 660 ίππων ωστόσο η έλευση του νέου MAN TGX με τον V8 κινητήρα των 680 ίππων άλλαξε τις ισορροπίες.
Ωστόσο η Σουηδική εταιρεία προετοίμαζε την απάντηση από το 2006 όταν και ο κ. Henrik Lindeberg, υπεύθυνος εξέλιξης κινητήρων για το FH16 πήρε την εντολή να ξεκινήσει τη διαδικασία κατασκευής τη νέα γενιά μηχανικών συνόλων της «ναυαρχίδας» της Volvo Trucks στα βαρέα φορτηγά.
Τα αποτελέσματα των προσπαθειών του κ. Lindeberg και του επιτελείου του παρουσιάστηκαν επίσημα στις 07/01/2009, ημερομηνία- σταθμό για την Volvo καθώς σηματοδότησε την επιστροφή της στη κορυφή της λίστας με τα ισχυρότερα βαρέα φορτηγά.
Χάρη στον νέο 16λιτρο D16G κινητήρα που αποδίδει ισχύ 700 ίππων και ροπή 3.150 Nm, το Volvo FH16 είναι το πιο δυνατό φορτηγό σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ αξίζει να σημειώσουμε πως σε σχέση με τους κινητήρες τεχνολογίας Euro 4, το νέο μηχανικό σύνολο εκπέμπει κατά 40% λιγότερα οξείδια του αζώτου στην ατμόσφαιρα.
Ο εν λόγω κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε εκδόσεις με ισχύ 540, 600 και 700 ίππων με αντίστοιχη μέγιστη ροπή της τάξης των 2.650, 2.800 και 3.150 Nm αντίστοιχα.
Σε σχέση με τον προκάτοχο του των 660 ίππων, ο D16G επιδεικνύει βελτιωμένη απόδοση σε ότι αφορά στην διαδικασία τροφοδοσίας του θαλάμου καύσης καθώς επίσης και στη διαχείριση των καυσαερίων. Το σύστημα SCR (Selective Catalytic Reduction) εξακολουθεί να αποτελεί την λύση προκειμένου να μειώνεται η συγκέντρωση βλαβερών ρύπων στα καυσαέρια ενώ βελτιωμένη είναι και η κατανάλωση καυσίμου του νέου μηχανικού συνόλου. Στα νέα στοιχεία του εν λόγω περιλαμβάνεται και ο νέος θερμοστάτης λιπαντικών ενώ και τα επίπεδα του παραγόμενου θορύβου έχουν μειωθεί κατά 2 dB. H καύση εντός του κυλίνδρου έχει ομαλοποιηθεί περαιτέρω ενώ το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο EPG περιλαμβάνεται επίσης στον βασικό εξοπλισμό και είναι απόδοσης 230 kW από τις 2.200 σ.α.λ. Προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και το μηχανόφρενο Volvo Engine Brake (VEB+) με ισχύ 425 kW στις 2.200 σ.α.λ.
Τέλος αξίζει να σημειώσουμε πως ο κατασκευαστής ανακοινώνει πως η αλλαγή λιπαντικών στον νέο D16G έχουν οριστεί στα 100.000 χλμ. ή σε ετήσια βάση.