Η Mercedes-Benz αποφάσισε να προχωρήσει την ανανέωση του πολυλειτουργικού Econic που πλέον αποκτά νέους, φιλικότερους προς το περιβάλλον, κινητήρες καθώς και σημαντικές βελτιώσεις σε ότι αφορά στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης αλλά και των αναρτήσεων του.
Το Mercedes-Benz Econic παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998 και αποτέλεσε μια σημαντική προσθήκη στην γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της γερμανικής εταιρείας χάρη στην απεριόριστες δυνατότητες χρήσης του σε διάφορες εξεζητημένες εφαρμογές όπως τα απορριμματοφόρα, τα οχήματα αεροδρομίων ή στις διάφορες δημοτικές υπηρεσίες.
Από το 2002 το Econic προσφέρεται με κινητήρες που κάνουν χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο με αποτέλεσμα να πληρούν τις προδιαγραφές των EEV αναφορικά με τους ρύπους.
Ωστόσο η Mercedes-Benz αποφάσισε μέσα στο 2010 να λανσάρει και τις νέες εκδόσεις του Econic που πλέον εφοδιάζονται με κινητήρες πετρελαίου που επίσης καλύπτουν τις προδιαγραφές EEV. Κάνοντας χρήση της τεχνολογίας BlueTec, τα εν λόγω μηχανικά σύνολα εναρμονίζονται με τις επιταγές των EEV που είναι αυστηρότερες σε σχέση με την Euro. Στην ουσία οι προδιαγραφές EEV (Enhanced Environmentally- friendly Vehicles) υπολείπονται ελάχιστα της Euro 6 που έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ από το 2014.
Μέχρι τώρα το Econic εφοδιάζονταν με έναν κινητήρα 6,9 λίτρων (M 906 LAG) που κάνει χρήση του φυσικού αερίου ως καύσιμο και καλύπτει τις προδιαγραφές EEV (ισχύς 279 ίππων).
Πλέον ο πετρελαιοκινητήρας OM 926 LA της Mercedes-Benz με τον οποίο εφοδιάζεται το Econic καλύπτει επίσης τις προδιαγραφές EEV και προσφέρεται σε εκδόσεις με ισχύ 238 και 286 ίππων ενώ αντίστοιχα ο ΟΜ 926 LA προσφέρεται σε μια έκδοση με ισχύ 326 ίππων.
Πέραν όμως των «πράσινων» κινητήρων που πλέον περιλαμβάνει στην γκάμα του, το νέο Econic εμφανίζει και σειρά από αρκετές ακόμα αναβαθμίσεις που βελτιώνουν σημαντικά την εικόνα του σε θέματα ασφάλειας.
Συγκεκριμένα μέσα στο 2ο 6μηνο του 2010 το Econic θα ξεκινήσει να εφοδιάζεται με σύστημα ελέγχου της φόρτισης των αξόνων καθώς και με το σύστημα ASR στον βασικό του εξοπλισμό.
Χάρη στα εν λόγω συστήματα, ο χειριστής του οχήματος θα είναι σε θέση να ελέγχει ανά πάσα στιγμή την φόρτωση του Econic ενώ αναβαθμίζεται σημαντικά και η ενεργητική ασφάλεια του οχήματος ανεξάρτητα από τις συνθήκες κίνησης, οδοστρώματος ή φορτίου. Παράλληλα οι ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενες αεραναρτήσεις του επιτρέπουν πλέον την αυξομείωση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος κατά 260 χλστ.