Από το 1950, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η πρώτη γενιά (Τ1) του VW Transporter, έως και σήμερα, το θρυλικό ελαφρύ επαγγελματικό της γερμανική εταιρείας έχει καταφέρει να πουλήσει περισσότερα από 10 εκ. οχήματα. Η ανανεωμένη -5η κατά σειρά- γενιά του T5 Transporter, εξηγεί τους λόγους.
Από την πρώτη επαφή μας με το ανανεωμένο VW Transporter λίγους μήνες πριν, κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασής του στην Ιταλία, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε πως πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο ακόμα και στις βασικές Van εκδόσεις του προσφέρει επίπεδα άνεσης και ασφάλειας (ενεργητικής και παθητικής) εφάμιλλα με αυτά των επιβατικών οχημάτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι διαφοροποιήσεις της ανανεωμένης έκδοσης του T5 σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, ως προς τη σχεδίαση του αμαξώματος αλλά και του εσωτερικού, είναι εκτεταμένες, ωστόσο διατηρείται αναλλοίωτη η σχεδιαστική φιλοσοφία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Κορυφαία εργονομία και άνεση
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, πίσω από το τιμόνι του ανανεωμένου Τ5, ο οδηγός του θα εκτιμήσει την πολύ καλή θέση οδήγησης και το μικρό μέγεθος του -σαφούς και γρήγορου- τιμονιού.
Το περιμετρικό οπτικό πεδίο είναι μεγάλο, ενώ τόσο ο επιλογέας ταχυτήτων στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας, όσο και οι διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα διακρίνονται για την εργονομία τους.
Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και φέρουν ζώνες τριών σημείων, ενώ οι βασικές εκδόσεις του οχήματος, όπως το μοντέλο της δοκιμής, εφοδιάζονται με ημι-αυτόματο σύστημα κλιματισμού Climatic.
Ωφέλιμο φορτίο άνω του ενός τόνου
Ως Van, το ανανεωμένο Τ5 προσφέρεται σε εκδόσεις με δύο μήκη αμαξώματος, ισάριθμα μεταξόνια και τρία διαφορετικά ύψη οροφής.
Το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες της φωτογράφησης φέρει το μακρύ μεταξόνιο των 3.400 χλστ. (3.000 χλστ. το κοντό) και το συνολικό μήκος του αμαξώματος ανέρχεται στα 5.292 χλστ. (4.892 χλστ. το κοντό). Με τη χαμηλή οροφή, το ύψος του ανέρχεται στα 1.990 χλστ. (2.176 χλστ. η μεσαία και 2.476 χλστ. η ψηλή αντίστοιχα), ενώ ο χώρος φόρτωσής του έχει όγκο 6,7 κ.μ
Αναφορικά με τις μεταφορικές δυνατότητές του, το όχημα της δοκιμής έχει μεικτό βάρος 3,2t. και το ωφέλιμο φορτίο του ανέρχεται στα 1.070 κιλά.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές και γρήγορο, τα φρένα ισχυρά, ενώ η ανάρτηση απορροφά την πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει επίσης ο κατάλογος των προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων που περιλαμβάνονται στον προαιρετικό εξοπλισμό του ανανεωμένου Τ5, καθώς περιλαμβάνει λύσεις όπως το «Side Assist», που αναλαμβάνει να ενημερώσει τον οδηγό για τα τεκταινόμενα στα πλευρικά του οχήματος, το «Static Cornering Lights», που χρησιμοποιεί τους εμπρός προβολείς ομίχλης για να φωταγωγήσει τμήματα έξω από τη δέσμη των φωτιστικών σωμάτων, το «Rear Assist», που διευκολύνει τον οδηγό κατά την οπισθοπορεία χάρη στη χρήση σχετικής κάμερας, το «Tyre Pressure Monitor», που ελέγχει συνεχώς την πίεση των ελαστικών, κ.ά.
Φυσικά δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε, πως το VW T5 Transporter θα συνεχίσει να προσφέρεται και σε εκδόσεις με σύστημα τετρακίνησης «4Motion», που βασίζεται στον εξελιγμένο πολύδισκο υγρό συμπλέκτη Haldex.
Πληρέστατη γκάμα Euro5 κινητήρων
Το όχημα της δοκιμής που είχαμε στη διάθεσή μας από την ελληνική αντιπροσωπεία εφοδιαζόταν με το γνωστό βενζινοκινητήρα των 1.984 κ.εκ., που αποδίδει ισχύ 115 ίππων και διακρίνεται για την πολιτισμένη λειτουργία του και τα χαμηλά επίπεδα του παραγόμενου θορύβου.
Στην πράξη, το εν λόγω μηχανικό σύνολο έχει να επιδείξει περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων, που κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στη σαφή κλιμάκωση των σχέσεών του.
Ωστόσο, τα σημαντικά νέα αναφορικά με τη νέα γενιά του ανανεωμένου Transporter αφορούν στην γκάμα των πετρελαιοκινητήρων με τους οποίους είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας. Ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 1.968 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 84, 102, 140 ή 180 ίππων και αντίστοιχη μέγιστη ροπή 220, 250, 340 ή 400 Nm.
Η αυξημένη διάρκεια ζωής του, τα μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των σέρβις, η περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου και φυσικά η κάλυψη των προδιαγραφών της Euro5 αναφορικά με τις εκπομπές ρύπων αποτελούν ορισμένα από τα ισχυρότερα ατού του.
Τέλος, δεν πρέπει να παραλείψουμε, πως οι κορυφαίες εκδόσεις του με ισχύ 140 ή 180 ίππων μπορούν να συνδυαστούν με το υπερσύγχρονο αυτόματο - σειριακό κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων.