Η νέα γενιά του VW T5 Caravelle είναι βελτιωμένη τόσο σχεδιαστικά χάρη στη χωρίς υπερβολές και ταυτόχρονα σπορτίφ σχεδίαση του, όσο και σε επίπεδο μηχανικών συνόλων, συνεχίζοντας επάξια την εξαιρετική εμπορική πορεία του μοντέλου, η πρώτη γενιά του οποίου παρουσιάστηκε το 1950.
Πέραν της καλαίσθητης και δυναμικής σχεδίασης -κυρίως του εμπρόσθιου τμήματος- και της νέας σχεδίασης του εσωτερικού διακόσμου, οι εκδόσεις Caravelle και Multivan ξεχωρίζουν για τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που διαθέτουν, με στοιχεία όπως για παράδειγμα το τελευταίας γενιάς ESP με Hill Start, το οποίο είναι διαθέσιμο στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Το VW T5 Caravelle με το (Euro 5) 2λιτρο βενζινοκινητήρα απόδοσης 116 ίππων, το οποίο είχαμε στη διάθεσή μας, είναι σε θέση να υποστηρίξει έως και 7 επιβάτες, ενώ αξίζει να σημειωθεί, πως το νέο αυτό μηχανικό σύνολο εμφανίζει μειωμένη κατανάλωση, μειωμένα επίπεδα παραγόμενου θορύβου, αυξημένη διάρκεια ζωής και πιο αραιά διαστήματα μεταξύ των σέρβις του.
Σε γενικές γραμμές η νέα γενιά του VW T5 Caravelle αποπνέει ποιότητα και παρουσιάζει ουσιαστική βελτίωση σε όλους τους τομείς σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ το γεγονός ότι διατίθεται με κινητήρες είτε βενζίνης είτε πετρελαίου, οι οποίοι καλύπτουν τις Euro 5 προδιαγραφές για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αποτελεί μια από τις σημαντικότερες προσθήκες που πραγματοποιήθηκαν.
Ακόμη πιο ποιοτικό εσωτερικό
Το εσωτερικό του Caravelle (όπως και όλης της «οικογένειας» Τ5) χαρακτηρίζεται από τα ποιοτικά υλικά τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό και την εξαιρετική συναρμογή τους.
Η εργονομική κονσόλα, το μικρού μεγέθους και ακριβές τιμόνι, η πολύ καλή και άνετη θέση οδήγησης, ο ιδανικά τοποθετημένος (στο κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας) επιλογέας ταχυτήτων και οι διάφοροι αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα προσθέτουν σημαντικούς πόντους στους τομείς της εργονομίας και της πρακτικότητας.
Ο νέος πίνακας οργάνων περιλαμβάνει στροφόμετρο και ταχύμετρο σε λευκό φωτισμό και χρωμιωμένο περίγραμμα, καθώς και μικρή κεντρική οθόνη, στην οποία αναγράφονται διάφορες χρήσιμες πληροφορίες σε ό,τι αφορά στη λειτουργία του οχήματος, όπως για παράδειγμα είναι η ένδειξη για αλλαγή σχέσης στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του αυτοκινήτου της δοκιμής, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP και EBC, ημι-αυτόματο κλιματισμό εμπρός και πίσω, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, εμπρός και πίσω δισκόφρενα, ζάντες αλουμινίου, ράδιο-CD, πακέτο άνεσης επιβατών, κ.ά.
Χωράει τα πάντα!
Ο χώρος αποσκευών του Caravelle ακολουθεί πιστά τη φιλοσοφία της γερμανικής εταιρείας για το συγκεκριμένο μοντέλο, η οποία θέτει την άνεση και την ασφάλεια πρωταρχικό μέλημά της, προσφέροντας 700 λίτρα διαθέσιμου χώρου για μεταφορά αποσκευών ή εναλλακτικά 840 λίτρα, με την αφαίρεση της πίσω σειράς καθισμάτων, αριθμοί που καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες όσων βρεθούν στα ενδότερα του Caravelle.
Να σημειωθεί επίσης, ότι οι εκδόσεις Caravelle και Multivan έχουν τη δυνατότητα εφοδιασμού με περιστρεφόμενα καθίσματα, αναδιπλούμενα τραπεζάκια ή κρεβάτια, καθώς επίσης και ψυγείο 42 λίτρων ή εστίες γκαζιού.
Ασφαλές, άνετο και με πολύ καλές επιδόσεις
Από τα πρώτα χιλιόμετρα της συνύπαρξής μας με το VW Caravelle, έγινε αντιληπτή η υψηλή ποιότητα κύλισης του γερμανικού μοντέλου, η οποία οφείλεται σε παράγοντες όπως ο ελαστικός (και οικονομικός) Euro 5 βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1.984 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 116 ίππους, στην πολύ καλή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία απορροφά με χαρακτηριστική ευκολία τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος, στο ιδιαίτερα σαφές σύστημα διεύθυνσης και στα ισχυρά φρένα, που προσφέρουν την απαιτούμενη σιγουριά -εφ’ όσον οι συνθήκες το απαιτήσουν.
Σε ό,τι αφορά στο μηχανικό σύνολο που κινεί το Caravelle, οι 116 ίπποι που αποδίδει κρίνονται παραπάνω από ικανοποιητικοί, καθώς προσθέτουν καλές επιδόσεις στο όχημα, ενώ την ίδια στιγμή ο συγκεκριμένος κινητήρας εμφανίζει πολιτισμένη λειτουργία, χαμηλή κατανάλωση και χαμηλά επίπεδα παραγόμενου θορύβου.
Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, το οποίο αποδεικνύεται ιδιαίτερα ακριβές και γρήγορο στην κλιμάκωση των σχέσεών του.
Εκτός από την ύπαρξη ESP και EBC στο βασικό εξοπλισμό του Caravelle, ένας μακρύς κατάλογος προηγμένων ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, όπως το «Side Assist», το «Static Cornering Lights», το «Rear Assist» και το «Tyre Pressure Monitor», βρίσκονται διαθέσιμα στον προαιρετικό εξοπλισμό του, ανεβάζοντας κι άλλο τον πήχη της ασφάλειας για τους επιβάτες του.