Το Mitsubishi L200 αποτελεί ένα από τα πιο εντυπωσιακά Pick-Up της κατηγορίας, χάρη στη δυναμική και καλαίσθητη σχεδίαση τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού του διακόσμου, ενώ προσφέρει ακόμη καλύτερες επιδόσεις, χάρη στον αναβαθμισμένο πετρελαιοκινητήρα που διατίθεται, ο οποίος αποδίδει 178 ίππους.
Το L200, από το 2006 που μας πρωτοσυστήθηκε, έθεσε νέα -υψηλά- πρότυπα στην κατηγορία των ελαφρών ημιφορτηγών, καθώς η σχεδίαση του αμαξώματος του ήταν αρκετά προχωρημένη και εντυπωσιακή για τα δεδομένα της κατηγορίας, ενώ το ίδιο ίσχυε και για την σχεδίαση της καμπίνας των επιβατών.
Η ιαπωνική εταιρεία «ρίσκαρε» προσφέροντας ένα όμορφο Pick-Up, το οποίο δεν παραμελούσε τα βασικά του καθήκοντα, όντας ένας από τους πλέον πρακτικούς και σκληροτράχηλους εκπροσώπους της κατηγορίας.
Παράλληλα το εφοδίασε και με ένα αρκετά ικανό σύστημα μετάδοσης της κίνησης του, το γνωστό Super Select 4WD, το οποίο διεύρυνε τις εκτός δρόμου δυνατότητες του ιαπωνικού μοντέλου.
Δεν αρκέστηκε όμως μόνο στα παραπάνω, καθώς εδώ και μερικούς μήνες και με στόχο να ενισχύσει ακόμη περισσότερο την εμπορική του πορεία και στην χώρα μας, το αναβάθμισε, προσφέροντας νέες Double Cab εκδόσεις με αυξημένο χώρο φόρτωσης κατά 18 εκ. και με έναν 2,5λιτρο turbo πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος αποδίδει πλέον 178 ίππους και 400 Nm ροπής.
Συνδυασμός άνεσης, ασφάλειας και ποιότητας
Εισερχόμενοι στα ενδότερα του L200, διαπιστώνουμε το αναμενόμενο.., καθώς η συνέχεια της εξωτερικής καλαίσθητης σχεδίασης, βρίσκει εφαρμογή και στην καμπίνα των επιβατών.
Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο ταμπλό είναι πολύ καλής ποιότητας και αποδεικνύονται ιδιαίτερα ανθεκτικά, ενώ το βλέμμα «μαγνητίζουν» ο πίνακας οργάνων και η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων στην κεντρική κονσόλα, με κοινό τους χαρακτηριστικό το ιδιαίτερα ζωηρό και ζωντανό μπλε φόντο. Η εργονομική διάταξη των χειριστηρίων σαφέστατα αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα, ενώ αρκετοί είναι και οι διαθέσιμοι αποθηκευτικοί χώροι για τους επιβαίνοντες.
Σημαντικό στοιχείο αποτελεί επίσης και ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες τόσο των εμπρόσθιων θέσεων όσο και των οπίσθιων, ο οποίος είναι υπεραρκετός ακόμη και για άτομα τα οποία είναι ψηλότερα του μέσου όρου!
Ωστόσο υπάρχουν και κάποια νέα στοιχεία που επιδεικνύουν οι ανανεωμένες εκδόσεις του ιαπωνικού μοντέλου, τα οποία αφορούν κυρίως σε θέματα άνεσης και ασφάλειας, καθώς και στο πακέτο εξοπλισμού με το οποίο διατίθεται το L200.
Πιο συγκεκριμένα το L200 μπορεί να αποκτηθεί με φιμέ κρύσταλλα, νέο ηχοσύστημα, σύστημα cruise-control, αναδιπλούμενους καθρέφτες και νέα καθίσματα για τον οδηγό και το συνοδηγό με βελτιωμένη πλευρική στήριξη του σώματος, καθώς και (προαιρετικά) αερόσακοι στις εκδόσεις Club Cab και πλευρικοί και τύπου κουρτίνας αερόσακοι στις εκδόσεις Double Cab.
Ακόμη μεγαλύτερος χώρος φόρτωσης
Παρά την ευρυχωρία της καμπίνας του, το L200 πλέον διαθέτει αυξημένο μήκος χώρου φόρτωσης (από 1.325 χλστ. ανέρχεται στα 1.505 χλστ), καθώς οι εκδόσεις Long Bed εκεί αποσκοπούσαν, χωρίς βέβαια να καταργούν τις κανονικές Double Cab εκδόσεις του.
Η όλη αύξηση που έλαβε χώρα στις διαστάσεις του ιαπωνικού μοντέλου, απορροφήθηκε από τον χώρο φόρτωσης, ενώ την ίδια στιγμή αύξηση παρατηρείται και στο ύψος των πλευρικών τοιχωμάτων της καρότσας (πλέον 460 χλστ.), με το πλάτος της να παραμένει αμετάβλητο στα 1.470 χλστ.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια πλήρη αναβάθμιση των μεταφορικών δυνατοτήτων του ιαπωνικού ελαφρού ημιφορτηγού, η οποία προσμετράται στα ήδη υπάρχοντα θετικά του στοιχεία.
Υπό τις προσταγές του οδηγού του
Όπως έχουμε διαπιστώσει και στην πράξη και ήδη επισημάναμε, το Mitsubishi L200 δεν διαθέτει μόνο εμφάνιση και πρακτικότητα.
Διαθέτει και εξαιρετική οδική συμπεριφορά, τόσο σε εθνικό οδικό δίκτυο, όσο και σε περισσότερο οικεία –εκτός δρόμου- μονοπάτια.
Τίποτα δεν είναι τυχαίο και φυσικά υπάρχει και ανάλογη εξήγηση, η οποία ακούει στο όνομα «Super Select 4WD», δηλαδή στην ύπαρξη ενός εξαιρετικού όσο και προηγμένου συστήματος 4κίνησης.
Μέσω ενός δεύτερου (μικρότερου) επιλογέα ταχυτήτων, ο οδηγός καλείται να επιλέξει μεταξύ της μόνιμης 4κίνησης του οχήματος ή του «κλειδώματος» του κεντρικού διαφορικού και υποπολλαπλασιασμό των σχέσεων του κιβωτίων (κοντές).
Σε κάθε περίπτωση το ιαπωνικό μοντέλο ανταποκρίνεται επιτυχώς στα προστάγματα του οδηγού του, ενώ να σημειωθεί ότι το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφές και γρήγορο και τα φρένα είναι ισχυρά και αρκετά αποτελεσματικά, καθώς συνεργάζονται αρμονικά τόσο με το ABS όσο και με την αναλογική βαλβίδα ανίχνευσης φορτίου (LSPV= Load Sensing Proportioning Valve), η οποία χρησιμοποιεί αισθητήρες για να ελαχιστοποιήσει τις περιπτώσεις μπλοκαρίσματος των πίσω τροχών.
Αναβαθμισμένος κινητήρας 178 ίππων
Η νέα έκδοση του 2,5λιτρου υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα προσφέρει αυξημένη απόδοση, η οποία ανέρχεται πλέον στους 178 ίππους, και ροπή που φτάνει τα 400 Nm.
Οι αλλαγές εστιάζονται στο νέο σχήμα για τους θαλάμους καύσης του κινητήρα, στην επανασχεδίαση του συστήματος ψεκασμού, καθώς και του υπερσυμπιεστή.
Το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τις προσπάθειες των μηχανικών της ιαπωνικής εταιρείας, καθώς πλέον παρατηρείται 29% αύξηση στην ιπποδύναμη (178 ίπποι, αντί 136) και 27% αύξηση της μέγιστης τιμής της ροπής (πλέον 400 Nm).
Σε ότι αφορά στις επιδόσεις που προσδίδει ο αναβαθμισμένος πετρελαιοκινητήρας στο L200 σύμφωνα με τα όσα έχει ανακοινώσει ο κατασκευαστής, τα πρώτα 100 χλμ./ ώρα είναι γεγονός μετά από 11,6 δλ., ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου παραμένει στα 8,5 λτ./100 χλμ.