Ένα αυτοκίνητο «Extra Large»..Μόνο έτσι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το νέο Fiat Doblo, καθώς με χώρους οι οποίοι υπερκαλύπτουν όλα τα ύψη, σύγχρονη αισθητική και πλούσιο εξοπλισμό, αποτελεί μια οικονομική και προσιτή λύση για όσους δίνουν έμφαση στην άνεση και στην πρακτικότητα.
Το γνωστό σε όλους μας Fiat Doblo Cargo αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα επαγγελματικά αυτοκίνητα, το οποίο τόσο στην πρώτη του γενιά, η οποία παρουσιάστηκε το 2000 και ανανεώθηκε το 2005, όσο και στην καινούρια, διατίθεται ταυτόχρονα και σε επιβατική έκδοση 5 ή 7 θέσεων.
Εξωτερικά το καινούριο Doblo παρουσιάζει σύγχρονη εικόνα χάρη στην εντυπωσιακή σχεδίαση του, ενώ την παράσταση κλέβουν στοιχεία όπως τα μεγάλα, εμπρόσθια και ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα, ο ευμεγέθης προφυλακτήρας με την τραπεζοειδή μάσκα και οι έντονες καμπύλες στο καπό και στα φτερά.
Τα έντονα νεύρα που το διατρέχουν είναι εύκολα διακριτά από την πλαϊνή όψη του οχήματος, όπως επίσης το αυξημένο ύψος και η τοξοειδής γραμμή των παραθύρων, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα κομψά και κάθετα τοποθετημένα φανάρια, καθώς και η τεράστια πόρτα του χώρου των αποσκευών.
Επιπλέον, συγκριτικά με το προγενέστερο Doblo, είναι φανερό ότι το νέο έχει μεγαλώσει αισθητά και αυτό το στοιχείο επιβεβαιώνεται και από τους αντίστοιχους αριθμούς.
Εκλεπτυσμένη ποιότητα- τεράστιοι χώροι
Σημαντικά αναβαθμισμένη είναι η καμπίνα επιβατών του καινούριου Doblo τόσο σε ποιότητα, όσο και σε σχεδίαση.
Σε ότι αφορά στην ποιότητα, έχουν χρησιμοποιηθεί ποιοτικά και ανθεκτικά υλικά, τα οποία έχουν καλύτερη υφή και πιο προσεγμένη συναρμογή σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του ιταλικού μοντέλου, ενώ και η εργονομία βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.
Την ίδια στιγμή την ευχάριστη εικόνα του εσωτερικού διακόσμου του νέου Doblo, ενισχύουν οι καμπύλες επιφάνειες που το χαρακτηρίζουν, καθώς και η διχρωμία των επενδύσεων, ενώ ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας των ταχυτήτων, οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και το ράφι στην οροφή, καθιστούν το Doblo άκρως πρακτικό και «εξυπηρετικό» ως προς τα άτομα τα οποία «φιλοξενεί».
Σαφέστατα όμως ο τομέας στον οποίο το Doblo αριστεύει χωρίς καμιά αμφιβολία ή δεύτερη σκέψη, είναι οι διαθέσιμοι χώροι, τόσο των επιβατών όσο και των αποσκευών.
Η καμπίνα του διαθέτει πολύ μεγάλο ύψος και πλάτος και αρκετό χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ οι συρόμενες πίσω πόρτες διευκολύνουν ιδιαίτερα την είσοδο και έξοδο των επιβατών.
Επιπροσθέτως, ο χώρος των αποσκευών, πέραν της τεράστιας χωρητικότητάς του (790 λτ. έως 3.200 λτ. με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα), διακρίνεται για το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα του, το επίπεδο δάπεδο και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης.
Ζήτω οι Multijet!
Η γκάμα του νέου Doblo περιλαμβάνει συνολικά 3 μηχανικά σύνολα, εκ των οποίων το ένα είναι βενζίνης (1,4 λίτρων απόδοσης 95 ίππων) και τα άλλα δύο πετρελαίου (1,3 λίτρων απόδοσης 90 ίππων και 1,6 λίτρων απόδοσης 105 ίππων).
Ο μοναδικός 16βάλβιδος βενζινοκινητήρας των 1,4 λίτρων., με μέγιστη ισχύ 95 ίππων, ο οποίος κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής, διακρίνεται για την ήπια και πολιτισμένη λειτουργία του εντός πόλης, αντιμετωπίζοντας όμως κάποιες δυσκολίες σε εθνικά οδικά δίκτυα, λόγω και του βάρους του αμαξώματος (περίπου 1,4 τόνους με τον οδηγό), οι οποίες αποτυπώνονται και στις επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 15,4 δλ., σύμφωνα με τη Fiat), με αποτέλεσμα ο οδηγός να πιέζει συνεχώς το γκάζι.
Παράλληλα, η κοντή και σφικτή διάταξη του 5τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων, σε συνδυασμό με το στάνταρ διαθέσιμο σύστημα Start&Stop, βελτιώνουν τη συνολική εικόνα.
Ασφαλές όσο και άνετο
Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές που έλαβαν χώρα στο νέο Doblo είναι η αντικατάσταση του πίσω άκαμπτου άξονα με την ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου πολλαπλών συνδέσμων bi-link.
Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την «κλασική» δομή των γονάτων ΜακΦέρσον μπροστά (αντιστρεπτική δοκός εμπρός- πίσω), το μακρύ μεταξόνιο των 2.755 χλστ., τα πλατιά μετατρόχια των 1.510 και 1.530 χλστ. εμπρός/ πίσω, τις αντιστρεπτικές δοκούς και το στάνταρ ESP, προσφέρει ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε περίπτωση.
Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει πολύ καλή άνεση, ενώ και το άμεσο και ακριβές τιμόνι, σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική υποβοήθηση, λειτουργούν προς όφελος του οδηγού.
Παρά τον μεγάλο όγκο του, το νέο Doblo είναι σχετικά ευέλικτο, ενώ δε λείπει μια ευπάθεια του αμαξώματος στους έντονους πλευρικούς ανέμους, λόγω της αυξημένης πλαϊνής του επιφάνειας.